بازی های Hyper-Casual مزایای منحصر به فردی نسبت به بقیه ژانرها دارند. برای مثال، طراحی بسیار ساده آنها، حداقل نیاز به بومی سازی دارد و همچنین میانگین CPI آنها 10 برابر ارزانتر از سایر ژانرها است!!
حال به بررسی اطلاعات زیر که محصول تلاش تیم تحقیقات Tenjin است می پردازیم.
1- برزیل:
نرخ CPI پلتفرم Android: حدود 8 سنت
نرخ CPI پلتفرم IOS: حدود 11 سنت
برزیل در سالهای اخیر به دلیل مالیات بالا، تحریم ها و نوسانات اقتصادی سال های سختی را از نظر بازار موبایل سپری کرده است. اما خوشبختانه، هیچ یک از این چالش ها مانع ورود کشور به بازی های موبایل نشده است. بر اساس مطالعات، برزیل یکی از فعال ترین بازار ها در جهان است و در ایالات متحده، مقام دوم را از دیدگاه تعداد نصب دارد.
2- مکزیک:
نرخ CPI پلتفرم Android: حدود 4 سنت
نرخ CPI پلتفرم IOS: حدود 11 سنت
در این کشور، حدود 45 درصد مردم، از تلفن های هوشمند استفاده می کنند که حدود 71 درصد این بازار را بازی های موبایل پوشش می دهد.
صنعت بازی های ویدیویی مکزیک در سال 2018، حدود 1.6 میلیارد دلار درآمد تولید کرد و آن را به دوازدهمین بازار بزرگ بازی در جهان تبدیل کرد.
3- ترکیه:
نرخ CPI پلتفرم Android: حدود 5 سنت
نرخ CPI پلتفرم IOS: حدود 10 سنت
با توجه به اینکه موبایل بخش کمتری از بازار بازی ترکیه را در مقایسه با سایر کشورهای این لیست دارد، در این کشور، بازی های موبایل در سال 2017، حدود 372 میلیون دلار درآمد داشته اند که می شود 45 درصد از کل درآمد بازی های ویدیویی ترکیه.
بیشتر بازیکنان تلفن همراه در این کشور، در سنین 15 تا 65 سال قرار دارند.
بازیکنان ترکیه ای همچنین ترجیح می دهند به جای پرداخت پول، تبلیغات را در بازی تماشا کنند.
4- هند:
نرخ CPI پلتفرم Android: حدود 8 سنت
نرخ CPI پلتفرم IOS: حدود 11 سنت
هند در حال حاضر یک مرکز قدرتمند بازی های موبایل در جهان است. این کشور همچنین یکی از بیست کشور برتر بازی های موبایل می باشد و درآمد آن در سال 2018 بالغ بر 1.1 میلیارد دلار بوده است.
5- آرژانتین:
نرخ CPI پلتفرم Android: حدود 3 سنت
نرخ CPI پلتفرم IOS: حدود 11 سنت
آرژانتین دارای مخاطبان بازی قابل توجهی در تمامی پلتفرم ها است که عنوان بیست و پنجم بازار را به خود اختصاص داده است.
این کشور دربحث درآمد بازی های موبایل، در رتبه 19 قرار دارد و پیش بینی می شود تا سال 2022 به ارزش 332 میلیون دلار برسد. در این میان، 87 درصد بازیکنان، کاربران موبایل محسوب شده و 93٪ این جامعه، خواهان تبلیغات ویدیویی جایزه ای هستند.