ویرگول
ورودثبت نام
Mahsa. Njm
Mahsa. Njm
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

رازهای ناگفته


اکثر مواقع دیدن فیلم و یا خواندن کتاب را ترجیح داده ام ، نه برای آن ک دنیایم را به رنگ آمیخته می کند که اگر آن هم دلیلی دیگر باشد عیبی درآن نیست ، اما جذابیت وارد شدن ب دنیای دیگری همیشه برایم تجربه ای اثر بخش و متفاوت بوده است ، دیدن زوایای زندگی از دید دیگر افراد حال چه با شرح یک اثر سینمایی باشد چه با شرح کلمات یک اثر نوشتاری ، حس "آلیس در سرزمین دیگر مردمان" را در من زنده می کند.

و این شد ک من همیشه در هشتگ ها و سرچ های متفاوت ب دنبال یک کتاب یا یک فیلم با نگاهی متفاوت ، از دید آدم های دیگر بوده ام. شاید یکجور زیستن بجای دیگری! فرصتی مغتنم ک شاید هرگز ب حقیقت نپیوندد ...

روایت متفاوت فیلم "perfectos desconocidos" دیدی متفاوت از قضاوت ها و کنجکاوی های درونی ب من می دهد. راستش تا پیش از این معتقد بودم باید زندگی عمق داشته باشد ، درست عین اقیانوس! و شفاف باشد بازهم درست مانند دریایی زلال ک ب سادگی در زیر نور مهتاب سنگ ریزه های انتهای ش نمایان باشد . صاف و بدون هیچ شئی ناپیدا در آن !

آنچه من تا پیش از این مصرانه باور داشتم ، دیدی عامیانه با این محتوی بود که " زندگی مشترک یعنی دانستن لایه لایه های یکدیگر !" یعنی من بلا استثنا بدانم تو چه میکنی ، تو بدانی من چه میکنم ...

همه ما ، رازهایی ناگفته داریم ک در خلوت حتی خودمان هم از آنها شگفت زده ایم و در پنهان کردن هرچه بیشتر این زوایا و سکرت های ناگفته با همه ی بهت زدگی مان ، می کوشیم.

  • آنچه باید در این فیلم جست ، این است ک زندگی زوایای پنهان بسیاری دارد ، قرار نیست تمام زوایای یکدیگر را کنکاو کرده و به عبارتی مصطلح "شخم بزنیم" ! بلکه زندگی همینقدر سطحی ست که باید در بسیاری موارد با تدابیری عمیق خود را ب ندانستن بسپاریم و بگذریم ! دیگران همانقدر با اتفاقات ناخواسته زندگی مواجهند ک ما مواجهیم . پس بجای گشتن رد بوسه بر روی یقه همسرمان ، و یا جستار در تکست های های شریک زندگی مان ، ب این بیندیشیم ک خب ؟ خطایش را گرفتم ، حال چه ؟ شرایط را بهتر میکند ؟

شاید آنقدر وقت برایمان باقی نباشد تا رابطه پنهانی و عشق صد درصدی یکدیگر را کنکاو کنیم ! به همین سادگی ! سهلی ممتنع ک اجرای آن همتی بس بلند می خواهد .

اما در انتها باید بگویم همیشه از همراه شدن با کسی دیگر در زندگی تفره رفته ام ، شاید از ترس مواجه شدن با این ناخواسته های زندگی و یا دودل بودن در انتخاب آنچه شادمانه به یکدیگر توصیه میکنیم در تناقض با آنچه در موقع رخداد اتفاق واکنش نشان میدهیم !

آنچه در انتها گفتنی ست ، این است ک نسخه زندگی ها را نمی توان یک رقمه و شبیه ب یکدیگر نوشت ، شاید در زندگی من انتخاب واکنش لحظه ای و دوری اثربخش باشد و در زندگی دیگری ، سکوت و نادیده گرفتن اشتباهات دیگری ... آنچه هنر است تشخیص درمان زندگی فردی برای خودمان با نسخه پیچی بعد از دانستن این موضوع هاست ... گاه باید چون "الا" ی "ملت عشق " سکوت های بی هنگام را تمام کرد و رفت و گاه باید چون " اوا " ی "perfectos desconocidos"چشم بست بر اشتباهات ساده ...
نویسندگیسبک زندگیفیلمزندگی
An Interested Girl
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید