ویرگول
ورودثبت نام
Mahsa. Njm
Mahsa. Njm
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

یک سیلی متفاوت !


یک روز در میان کوچه پس کوچه ها و دل نوشته های این خانه ی دوم ، بله همین خانه ی دوم خودمان "ویرگول" ک مکانی برای گفتن آنچه نمی توانی رو در رو ب دیگری بگویی برایم شده است ، پیشنهاد فیلمی را دیدم ک در نگاه اول آنچنان هم گیرا نبود

شاید اگر حس کنجکاوی دخترانه م مرا ب سمت خواندن آن مطلب 2 دقیقه ای نمی کشاند ، اصلا خواندنش را هم فکر نمی کردم چه برسد ب دیدن کامل فیلم !

ن! ن آن ک گفتار و معرفی بد باشد ، ابدا! همه این ها ب پیش زمینه ذهنی من از فیلم های "هندی" بازمی گشت ...! آخر در ذهن من " فیلم هندی " قلمبه احساس هجو ه چپانده شده ای بود که در متن فیلم نامه ، یا با " ای کاش ها " خاتمه می یافت و یا پایانی باز ک بگوید " من ک پاسخی نیافتم ، تو بیاب"!

جانم برایت بگوید ک دل ب دریا زدم و بخش زنانگی وجودم بر من غلبه یافت و ب دنبال فیلم در این سایت و آن سایت در ب در گشتم! اسم فیلم " سیلی " بود. برخلاف تمام سناریوهای قبلی چیده شده در ذهنم ، فیلمی بس اثر گذار ، بدون ای کاش و یا پایانی باز بود!

شاید چون تمام ه لحظات ه "آمو " شخصیت اول فیلم را تجربه کرده بودم برایم این فیلم تا ب این حد جان بخش و روح نواز بود! من دل دل کردن های " مادر " آمو ، تردید های اهل خانه و حتی شک های آمو را یک ب یک درک کرده بودم . نمی دانم ، اما هرچه بود ، داستان نبود . عشق و عاشقی و کلیشه های همیشگی زندگی نبود . اما و ای کاش و پایان بی سر و ته و همه را ب عهده بیننده گذاشتن نبود.

فیلمی فکر شده ، روندی ملایم و پایانی مطابق با "واقعیت" بود... تکرار میکنم ، مطابق با "واقعیت" و آنچه ک درست است بود !

شاید روزی اگر از من بپرسند اثر گذارترین فیلمی ک تا ب کنون دیده ای چه بود ؟ برای پاسخ بین فیلم های "فارست گامپ " ، " در میان ستارگان " ، " دختر رفته " و این فیلم ه کمتر دیده شده و فیلم های مطرح دیگر زندگیم مردد شوم! اما آنچه ک میدانم این است ک "سیلی " پیش پا افتاده " آمو " نقش اول این فیلم برای من ماندگارترین سیلی خواهد بود!

شاید من هم روزی ب فرزند نداشته ام همان حرفی را بگویم ک پدر آمو ب او گفت :

+ پدر من تصمیم درستی گرفته ام ؟
-دخترم ، ما در لحظه ها تصمیمی را می گیریم ک در آن لحظه فکر می کنیم درست ترین تصمیم زندگی ست ، و بعدها درست یا غلط بودن آن را متوجه می شویم ، آیا تصمیم تو بر اساس یک لجبازیست ؟
+ خیر
- این همان چیزیست ک واقعا میخواهی و ب آن درست فکر کرده ای؟
+ بله
- پس تصمیم تو درست است عزیز من ، انجام کار درست همیشه ب خوشی ختم نمی شود



An Interested Girl
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید