ویرگول
ورودثبت نام
سید رضا مأنوسی
سید رضا مأنوسی
خواندن ۱۰ دقیقه·۱ سال پیش

تفاوت بین مدیریت خوب و بد بر عملکرد تیم UX

مدیریت خوب و بد
مدیریت خوب و بد

وقتی به گذشته خود نگاه می کنید، احتمالاً می توانید مدیران خوب و بد را در تاریخچه حرفه ای خود شناسایی کنید. مهمتر از آن، می توانید به یاد بیاورید که رهبری آنها چه احساسی در شما ایجاد کرده است.


مدیران خوب شما را تشویق کردند تا بهترین کار خود را انجام دهید و در انجام این کار از شما حمایت کردند. بازخورد آنها سازنده و منصفانه بود - و بر اساس سالها تجربه صنعت. آنها کل تیم را تشویق کردند تا با ایده ها همکاری کنند و اطمینان حاصل کردند که همه شنیده می شوند.


مدیران بد برعکس بودند. آن‌ها کار شما را کوچک مدیریت کردند و به درستی انتخاب کردند - از اعتراف به خوبی‌ها خودداری می‌کردند و فقط روی بد تمرکز می‌کردند. آنها کار کردن را برای شما و هم تیمی هایتان به یک کابوس تبدیل کردند و شما را از دادن همه چیز دلسرد کردند.

اینها احساساتی است که توسط کارمندان در سراسر جهان تکرار می شود. تفاوت بین یک مدیر خوب و یک مدیر بد تأثیر زیادی روی یک تیم دارد

فقط به این آمار توجه کنید:
از هر پنج کارمند، دو نفر به دلیل یک مدیر بد کار را ترک کرده اند
38 درصد گفتند که به دلیل داشتن یک مدیر خوب، بیش از آنچه در نظر داشتند در شغلی مانده اند
53 درصد از کسانی که قصد ترک شغل خود را دارند می گویند که به دلیل مدیر خود به دنبال تغییر نقش بودند




مسئولیت های مختلف یک مدیر UX

مدیر UX
مدیر UX

یک مدیر UX یک رهبر تیم است و مسئولیت های زیادی در یک سازمان دارد.

این مسئولیت های مدیر UX عبارتند از:

  • راهنمایی ارائه دهید: فردی که در موقعیت مدیریت UX قرار دارد، آنجاست زیرا تجربه و دانش لازم برای پشتیبانی و مدیریت یک تیم را دارد. سایر محققان و طراحان UX در مواقع تردید به مدیر UX مراجعه می‌کنند - چه زمانی که صحبت از تصمیمات UX و چه راهنمایی‌های روزانه در محل کار می‌شود.
  • وظایف محوله: یکی دیگر از مسئولیت‌های کلیدی مدیران UX، یافتن بهترین فرد برای یک شغل است – واگذاری کارها به طور مؤثر و کارآمد به اعضای تیم. این نباید به صورت تصادفی انجام شود، بلکه باید تلاشی سنجیده برای شناسایی نقاط قوت در تیم خود و تفویض وظایف بر این اساس باشد.
  • ارتباط با رهبران دیگر: مدیر UX فردی است که مسئول ارتباط با سایر رهبران تیم در سراسر سازمان است. این شامل به اشتراک گذاری پیشرفت های تیم UX، و همچنین شناسایی فرصت ها در به روز رسانی از تیم های دیگر است.
  • مدافع UX در یک شرکت: مدیران UX همچنین مسئول حمایت از UX و ایجاد یک ساختار یکپارچه سازمانی در طراحی هستند. اگرچه رویکرد کاربر محور برای انجام کسب‌وکار رایج‌تر می‌شود، بسیاری از سازمان‌ها هنوز به طور کامل از UX بالقوه‌ای که تأثیر مثبتی بر نتیجه دارد، قدردانی نمی‌کنند.
  • ایجاد فرهنگ تیم UX: اطمینان از راحتی و خوشحالی تیم UX در محل کار یکی دیگر از مسئولیت های کلیدی یک مدیر UX است و یک فرهنگ مثبت تیم UX ضروری است. مدیریت مهارت های طراحی تیم و اطمینان از اینکه همه اعضای تیم احساس حمایت و مشارکت می کنند، منجر به طراحی های بهتر و تیم قوی تر می شود.


"به عنوان یک مدیر تیم UX، نقش اساسی شما این است که تیم را توانمند کنید و آنها را قادر به افزایش تمرکز بر روی کار با در نظر نگرفتن فعالیت و اخبار مخرب نمایید."
James Nesbitt, founder of Myth Digital



سبک های مدیریت UX

تاکتیکی یا استراتژیک
تاکتیکی یا استراتژیک


بنیاد طراحی تعامل دو نوع اصلی مدیریت UX را تشریح می کند:

  • تاکتیکی
  • استراتژیک

مدیریت UX تاکتیکی شامل اتخاذ یک نقش خط مقدم در تیم شما است - جایی که مستقیماً با محققان و طراحان UX در تیم خود کار می کنید تا کار را انجام دهید. تمرکز شما بر امور روزمره است - اطمینان حاصل کنید که تیم شما همه چیزهایی را که برای ایجاد طرح های حل مسئله نیاز دارد، دارد.

مدیریت استراتژیک UX به تصویر بزرگتر نگاه می کند - برنامه های بلندمدت و نحوه تطبیق UX در آنها. شما از ورودی تیم UX در بخش‌ها دفاع می‌کنید و به این نگاه می‌کنید که چگونه فرآیند UX می‌تواند در سازمان بهتر باشد.

مهارت های مدیریت موثر تیم: ایجاد تعادل بین استراتژی و انسانیت

در اینجا بخشی ای از تحقیقات مدیریت افراد در مورد تأثیر مدیریت خوب و بد در محل کار گرفته شده است:

شایع‌ترین ویژگی‌های مدیران خوب از نظر کارکنان شامل رفتار خوب ، گوش دادن به دیگران و احترام گذاشتن به همه کارکنان است که 47 درصد از پاسخ‌دهندگان به آن اشاره کرده‌اند.

این امر اهمیت انسانیت را در رهبر تیم UX بودن - احترام به تیم UX و گوش دادن به سایر اعضای تیم، صرف نظر از عنوان یا موقعیت، برجسته می کند. این مطالعه همچنین مشخص کرد که به عنوان یک مدیر UX چه کارهایی را نباید انجام داد.

«متداول ترین ویژگی مدیر بد، گوش ندادن بود که 49 درصد از پاسخ دهندگان به آن اشاره کردند. پس از آن غیرقابل دسترس بودن (47%) بود. رفتار متفاوت با اعضای تیم (43%). و فریاد زدن بر سر تیم (42 درصد).

این اطلاعات لیست کاملاً واضحی از بایدها و نبایدهای اصلی در مورد مدیریت مؤثر تیم به ما می دهد.
با ید ها :
با مردم خوب رفتار کن
به دیگران گوش کن
به همه کارکنان احترام بگذارید
نباید ها:
نظرات دیگر را نادیده بگیرید
غیر قابل دسترس بودن
با اعضای تیم متفاوت رفتار کنید
سر تیم فریاد بزن

وقتی صحبت از سمت مدیریت به میان می‌آید، به نظر می‌رسد که اعضای تیم به دنبال مدیرانی هستند که به سادگی، انسان‌هایی شایسته باشند.

البته، مدیریت بیش از انسانیت است - مدیران UX نیز باید اطمینان حاصل کنند که کار انجام می شود. در اینجا چند مهارت استراتژیک برای مدیران UX آورده شده است:

رهبری: رهبر تیم بودن برای همه نیست - مدیران UX باید الهام بخش تیم باشند، به طور موثر تفویض اختیار کنند و اعضای تیم و پروژه ها را به آرامی مدیریت کنند.

تفکر استراتژیک: مدیران UX باید فرصت های منحصر به فردی را برای ایجاد ارزش برای سازمان پیدا کنند و توسعه دهند.

حل مسئله: یکی دیگر از مهارت های کلیدی که یک مدیر UX به آن نیاز دارد، توانایی شناسایی و حل مشکلات در یک سازمان است.

ارتباطات: ارتباطات برای رهبری تیم UX ضروری است، هم ارتباط بالا - جذب سهامداران - و هم پایین - تفویض اختیار و کار با تیم برای رسیدن به اهداف.

استخدام: نقش استخدام متخصصان UX جدید اغلب بر عهده رهبر UX است، حداقل تا حدی. دانستن اینکه در نامزدهای طراح UX باید به چه مواردی توجه کنید، برای ساختن و تیم موثر کلیدی است.



بهترین روش ها برای مدیریت تیم های UX

ما به‌تازگی مهارت‌هایی را که یک مدیر UX به آن نیاز دارد، آموخته‌ایم، اما در مورد فرآیند واقعی مدیریت یک تیم UX چطور؟ رهبران UX چه بهترین شیوه ها را باید در نظر داشته باشند؟

  • یک فرهنگ کاربر محور ایجاد کنید

رهبران UX باید همیشه بر ایجاد یک فرهنگ کاربر محور در سراسر سازمان تمرکز کنند. این در سطح تیمی شروع می شود، اما به آرامی جلب حمایت سایر اعضای سازمان، تیم UX را قادر می سازد تا در بخش های مختلف تأثیر بگذارد.

"شما باید یک چشم انداز روشن در ذهن داشته باشید که چه چیزی و برای چه کسی را انجام می دهید. همیشه به یاد داشته باشید که مشتری شما چه کسی است و برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کند.»
Scott Hurff, Co-Founder & Chief Product Officer at Churnkey
  • فرآیندهای طراحی واضح را ایجاد کنید

یک فرآیند طراحی قابل تکرار و مستند هنگام مدیریت تیم های طراحی UX ضروری است. طراحان احتمالاً فرآیندهای خاص خود را دارند، اما تیم باید به طور مؤثر و کارآمد عمل کند. در غیر این صورت، شما در معرض خطر کار بی‌هدف برای رسیدن به اهداف بدون ساختار یا فرآیند واقعی هستید

"هیچ چیز نمی تواند تیم های طراحی UX را مانند تکرار بی پایان و بی هدف وارد هرج و مرج کند."
Scott Hurff, Co-Founder & Chief Product Officer at Churnkey
  • موفقیت ابتکارات را به طور موثر اندازه گیری کنید

بهترین روش دیگر برای مدیریت UX ردیابی و سنجش موفقیت ابتکارات است. این به شما امکان می دهد عملکرد تیم UX را گزارش دهید و زمینه های بهبود را شناسایی کنید. اندازه‌گیری موفقیت طراحی‌های UX به هدف آن‌ها بستگی دارد. به عنوان مثال، طراحی مجدد صفحه ثبت نام با تمرکز بر UX




چالش ها و فرصت ها در مدیریت UX

وظایف و مسئولیت‌های مختلف یک مدیر UX هم چالش‌ها و هم فرصت‌های طراحی را فراهم می‌کند – اغلب در یک زمان. بیایید نگاهی به برخی از آنها بیندازیم.

  • چالش : مدیریت تیم های متقابل

مدیران UX ممکن است نیاز به مدیریت تیم‌های چندکاره داشته باشند - تیم‌هایی که اعضای تیم‌های مختلف را شامل می‌شود که از تخصص خود برای رسیدن به یک هدف مشترک استفاده می‌کنند. این برای هر مدیری چالش برانگیز است، اما برخی از فرصت های کلیدی را نیز فراهم می کند.

فرصت : کار با افراد یا تیم های دیگر در سازمان میتواند کمک به شناسایی مسائل و تحقیقات کاربری نماید .


  • ایجاد تعادل بین نیازهای کاربر و اهداف تجاری

تیم های UX اهدافی برای رسیدن به هدف دارند و این اهداف معمولاً با اهداف کلی کسب و کار همخوانی دارند. ایجاد تعادل بین نیازهای کاربر با این اهداف تجاری می تواند مشکل باشد و گاهی اوقات رسیدن به هر دو ممکن نیست. رهبران UX باید بهترین راه را برای برآورده کردن نیازهای کاربران و در عین حال دستیابی به اهداف تجاری بیابند.

  • به روز ماندن با روندهای UX

یکی دیگر از جنبه های کلیدی مدیریت UX، به روز نگه داشتن روندهای طراحی UX است. این تضمین می کند که تیم UX از نوآورانه ترین رویکردها برای UX استفاده می کند و طرح های مدرن ایجاد می کند.




یک روز از زندگی یک مدیر UX

برای اینکه نگاهی بهتر به روز زندگی یک مدیر UX داشته باشیم، با افرادی که این کار را انجام می دهند صحبت کردیم.

  • یک روز از زندگی جیمز نسبیت، بنیانگذار Myth Digital

"روز به روز، این نقش بین حمایت و راهنمایی تیم، برخی کارهای عملی و حمایت از تیم در شرکت گسترده تر تقسیم می شود.

در Myth، این بخش آخر از اهمیت کمتری برخوردار است زیرا با طراحی UX به عنوان بخش اصلی کسب و کار تنظیم شده است، اما از تجربه قبلی حمایت و ترویج آنچه تیم UX می تواند انجام دهد اغلب چیزی است که می تواند مقدار زیادی از یک کار را به خود اختصاص دهد.”


کارهای روزمره جیمز به عنوان یک مدیر UX بر مسئولیت های مختلفی که در مورد آنها بحث کردیم، اشاره می کند و نمونه ای عالی از ماهیت همه کاره نقش یک مدیر UX است.

این رویکرد و تجربه چیزی است که به جیمز کمک کرد تا Myth Digital، یک شرکت طراحی و توسعه UX/UI مستقر در بلفاست را پیدا کند و اداره کند.

  • یک روز از زندگی اسکات هرف، یکی از بنیانگذاران و CPO در Churnkey

این ترکیبی از مکالمات مشتری، بررسی محصولات و مهندسی، و پرسیدن از تیم من است که آیا با موانعی برخورد کرده‌اند یا خیر. اغلب، ما با هم وارد Figma می‌شویم یا در سفرهای مشتری قدم می‌زنیم تا مشکلات یا مناطقی را که می‌توان بهبود بخشید شناسایی کرد.

در شروع هر هفته، ما به عنوان یک تیم گرد هم می آییم تا کارهای هفته گذشته را بررسی کنیم، در مورد آنچه در دستور کار این هفته است بحث کنیم و به یکدیگر بازخورد بدهیم.

کارهای روزمره اسکات رویکرد تاکتیکی تری را برای مدیریت UX اتخاذ می کند - گیر افتادن در تحقیقات و وظایف طراحان UX در تیم. جلسات طراحی هفتگی اسکات بر ارتباطات و همکاری، دو مهارت کلیدی یک مدیر UX متمرکز است.

با توجه به رویکرد اسکات در مدیریت UX، تعجبی ندارد: «من دریافته‌ام که رویکرد «رهبری خدمتگزار» برای تیم‌های طراحی و UX بهترین عملکرد را دارد. هر کاری می توانید برای حمایت از آنها انجام دهید. مسیر را از هر چیزی که می تواند حواس پرتی یا ناتوان کننده باشد پاک کنید. آنها را تشویق کنید تا ابزارها و مهارت های جدید را بیاموزند و از منطقه راحتی خود خارج شوند. و مهمتر از همه، همدلی را در اولویت قرار دهید - چه در تیم و چه خارج از آن.



در راستای افزایش به اشتراک گذاری دانش عمومی، لطفا یک روز کاری خود را به عنوان مدیر ، رهبر تیم تجربه کاربری سازمان خود در قسمت کامنت اضافه کنید .
با سپاس از شما



تیم uxux
طراحی مهندسی ، یعنی تکنیک های مبتنی بر علم برای ایجاد سیستم های تعاملی راضی کننده
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید