ویرگول
ورودثبت نام
معصومه توپچی
معصومه توپچی
خواندن ۲ دقیقه·۸ ماه پیش

خلاصه کتاب در ستایش راه رفتن:

اسم این کتاب برای من واقعا جالب بود.

من فکر میکنم آدما وقتی خوشحالن ،میخوان فکر کنن ،عصبانی میشن و ناراحت،استرس دارن و نگرانی،وقتی انتظار میکشن،.

میخوان تمرکز کنن و خیلی زمان های دیگه راه میرن.

نشستن و یکجا بودن همیشه برای من اذیت کننده اس.من فکر میکنم ممکنه منفجر بشم اگه یه وقتایی نتونم راه برم و مجبور به نشستن باشم.

از راه رفتن انقلاب ها رخ داده.

از حرکت و پویایی تغییر اتفاق افتاده.

کتاب در ستایش راه رفتن نوشته شین اومارا، میخواد به ما بگه که راه رفتن و تاثیری که برعملکرد مغز میذاره چیه و باعث چه تغییراتی در یک انسان میشه؟

راه رفتن از اولین و ابتدایی ترین مهارت ها و توانایی‌هایی است که ما یاد میگیریم.

راه رفتن روی دو پا و توانایی ایستادن باعث میشه که ما بتونیم از دست ها و بدنمون آزادانه تر استفاده کنیم و با توجه به همین موضوع بدیهی،انسان تونست چیزی را هم حمل کند و در نتیجه این پویایی و حرکت ،اولین زیستگاه های انسانی به وجود آمده اومده و پیشرفت ازش حاصل شده.

شین اومارا علاوه بر بررسی این روند تکامل ،ما را متوجه این ساز و کار میکند .

نحوه راه رفتن ما به عنوان یک گونه،منحصر به فرد است.

این نوع راه رفتن انسان هویت اون هست و حاصل تجربه زیستی انسان و تکامل اون.

راه رفتن باعث درک چند وجهی در ما میشه.

پیاده روی به صورت فردی و جمعی احساس اجتماعی بودن رو در ما بیشتر میکنه و نحوه زندگی ما و سبک زندگی مارو مشخص میکنه.

راه رفتن باعث رشد بیشتر خلاقیت در ما و شکوفایی اون میشه.

تو این کتاب وجود پیاده رو و مسیر های مناسب پیاده روی رو در شهرسازی خیلی مهم میدونه و بر اون تاکید داره .

درواقع این کتاب ارزشمند از سه منظر فیزیولوژی، محیط‌زیستی و شهرسازی اهمیت راه‌رفتن و تاثیر متقابلشان برروی انسان را بررسی می‌کند.

#در ستایش راه رفتن / #شین اومارا

#معصومه توپچی / #مرصاد غنی آبادی

#امیرعباس حیدری

در ستایش راه رفتنشین اوماراامیرعباس حیدریمعصومه توپچیمرصاد غنی آبادی
دانشجو حقوق/بازیگری/
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید