ویرگول
ورودثبت نام
Mehdi Yasinzadeh
Mehdi Yasinzadeh
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

کش لایه ی دوم هایبرنیت

سلام به گلای توی خونه مخصوصا موفرفری ها
امیدوارم که حالتون خوبه باشه و لبخند روی لبتون پررررنگ (قطعا کمرنگ شده ولی نگهش دارین)
بعد از مدت ها تصمیم گرفتم با یه نوشته ی سمی ، نه چیز جذاب دیگه در خدمتتون باشم
هایبرنیت چند روز پیش میگفت یه دختری دارم به اسم کش لایه ی دو که خیلی جاها که میرم این بنده ی خدا رو نمیشناسن گفت خیلی در حقش اجحاف شده میتونی کاری براش کنی یا نه????
منم که دستم کلا توی کار خیره گفتم چی تنشه، نه چیز یعنی گفتم میشه باهاش بیشتر اشنا شم گفت:
absolutely



هر چی دوست داری  خودت براش بگو
هر چی دوست داری خودت براش بگو

خوب اصلا کش لایه ی دو کیه چیه؟
ایشون یه خواهر بزرگتر دارن که اول باید با اون آشنا بشیم
ما هر بار که یک کوئری توی دیتابیس میزنیم نتیجش میاد توی کش لایه ی یک میشه یعنی اگر همون آبجکت باز خواستی سشن نمیره سمت دیتابیس اونو بیاره میگه دادا من اینو قبلا گرفتم بیا بخون و خوب سرعت شما زیاد میشه اما این عزیز چندتا مشکل داره
یک اینکه میگه هر سشن فقط به ابجکت های خودش دسترسی داره و اگر توی دیتابیس اون عوض شد من نمیفهمم تا دوباره برم بگیرمش این جا به خواهر کوچیک ترش میگه بیا کمکم برای حل این مشکل

اینجا کش لایه ی دو میاد میگه ببین آجی من بهت این امکان رو میدم که بتونی آبجکت هایی که میخوای رو کش کنی و بین سشن ها به اشتراک بزاری همچنین به محض اینکه یکی ازین سشن ها تغییر کرد به من بگو تا من آپدیت شم (یعنی خوراک کش لایه ی دو رو خود لایه یک فراهم میکنه)

معمولا با دوتا پیاده سازیش میکنن:
Redis و Ehcache
ردیس مثلا چون توی رمه سرعتش خیلییی زیاده و واقعا هم هست پس این طوری با یه مدیرت صحیح توی کش کردن آبجت ها (نه هر چی دستتون اومد کش کنیداااا) میتونید بار را از روی دیتابیس اصلی ور دارید.



امیدوارم درک کنید که این یه نوشته ی کوتاهه درحدی که شخص یکم آشنا بشید با دختر اون بزرگوار نه بیشتر
این دوتا جز اصلی هایبرنیت هم به نظرم دخترن چون بی نهایت قوین و رکن های اصلی هایبرنیت هستن و بدون این دو هایبرنیت بی معناست(:
قصه ی ما به سر رسید اما نویسنده به رلش نرسید
التماس دعا توی این شبا اگر رل زدم چون خیلی خوشحال میشم قول میدم پیاده سازیشو در حد سوادم آموزش بدم توی آپارات??

جاواهایبرنیتjavahibernatecache level 2
شاید یک برنامه نویس ...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید