ویرگول
ورودثبت نام
مهدی عزیزی
مهدی عزیزی
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

نرسیدن به قله

مهدی عزیزی هستم مدیر و موسس ‌پخش عزیزی

دیگر خیلی درگیرِ جملات و کتاب‌‌های انگیزشی برای تکانش و دستیابی به اهدافم نیستم؛ علی‌رغمِ آنکه رسیدن برایمبسیار اهمیت دارد اما لذت بردنم از مسیر، اولویت یافته است.


برای ِمنی که غِیظَم علیه خودم، فزونی بود و منِ تحقیرگرِ درونم بی اَمان سرزنش و نکوهشم میکرد، کوهنوردی‌ام شدآموزگارِ بِهزیستَنَم و ناجیِ فرسودگی‌هایِ روزمره‌ام.


برای دومین بار در سال جاری بود که مسافت قابل توجهی را رانندگی کرده بودم و نتوانسته بودم به قله برسم. بازماندناز صعود به هر دلیلی خوشایند نیست؛


این بار تنها پانصد متر تا #شاهان_کوه ، مرتفع‌ترین قله‌ی استان اصفهان فاصله داشتیم. بازگشتن و صرف نظر کردناز صعود، ظاهرا بهترین و منطقی‌ترین انتخاب بود.


کوهنوردی به من آموخت همیشه قرار نیست با اولین تلاش، به قله برسم. قرار نیست همیشه برنده باشم؛ همیشه قرار برموفق بودنم در تمامی کارها نیست. همیشه بنا بر این نیست که‌ کارها آن طور که پیش‌بینی میکنم، جور در آید. همیشهروز و روزگار بر وفقِ مُرادم نیست؛ پذیرش این موضوع یک نتیجه در بر دارد و آن هم شادمانه زیستن است.

قلهاستان اصفهاننرسیدن به قلهشاهان کوه
مدیر و موسس پخش عزیزی، ارشد علوم سیاسی، همسری مهربان، پدری فداکار و کارآفرینی دلسوز mehdiazizi.com
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید