ویرگول
ورودثبت نام
Merhan Farahraz
Merhan Farahraz
خواندن ۴۷ دقیقه·۳ سال پیش

مودل چیست؟ کاربرد Moodle در LMS به چه صورت است؟

مودل چیست؟ کاربرد Moodle در LMS به چه صورت است؟
مودل چیست؟ کاربرد Moodle در LMS به چه صورت است؟

برای مشاهده کامل این مقالات با فرمت مناسب و عکس های کاربردی به سایت شخصی من مراجعه بفرمائید

همچنین می توانید جهت دریافت فایل PDF این مقالات از طریق واتس آپ یا ایمیل زیر با من در تماس باشید:

M.farahraz@gmail.com

09353637700

مودل در یک دقیقه

مقدمه ای کاربردی برای مربیان آنلاین تازه کار

Derek Postlewaite

Beacon Heights Learning

مترجم : مهران فره راز

فهرست

مقدمه: مودل چیست؟

فصل 1: از بالا - عناوین و توضیحات دوره

فصل 2 - برچسب ها

فصل 3: فعالیت درس

فصل 4: اضافه کردن تکالیف

فصل 5: اضافه کردن یک آزمون

فصل 6: افزودن انجمن های گفتگو

فصل 7: درجه بندی در مودل

فصل هشتم: ارتباط با دانش آموزان

فصل 9: نکات و ویژگی های اضافی

ضمیمه A: کلیدهای Moodle یا Moodle Buttons

مقدمه: مودل چیست؟

به عنوان یک معلم نترس که این کلمات را می خواند، به Moodle in Minutes خوش آمدید.

این که آیا شما یک معلمی کهنه کار هستید که بدون تقصیر خودتان به دنیای آموزش آنلاین پرتاب شده است، به واسطه همه‌ گیری جهانی، یا شما یک مربی جدید هستید که فقط می‌ خواهید خودتان را به روز رسانی کنید. این کتاب برای شما مناسب است.

همانطور که ممکن است بدانید، هر برنامه آموزشی آنلاین، از طریق یک سیستم مدیریت یادگیری، که به عنوان LMS نیز شناخته می‌ شود، استفاده می کند.

زمانی که من در کالج بودم، استادانی که دوره‌ های آنلاین را تدریس می‌ کردند از یک بلک‌ برد استفاده می‌ کردند، که هنوز هم امروزه استفاده می‌ شود.

البته، انتخاب‌ های دیگری نیز وجود دارد. از آنجا که شما این کتاب را می‌ خوانید، در موقعیت خوبی قرار دارید، زیرا مدرسه یا سازمان شما یک LMS بزرگ به نام مودلMoodle - ‏را انتخاب کرده‌ است.

مودل مخفف محیط یادگیری پویای شی گرا مدولار است. البته به عنوان یک اسم مخفف کمی عجیب و پیچیده به نظر می رسد ولی با خواندن این کتاب با آن آشنا خواهید شد.

من هشت سال پیش پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد هنر با مودل آشنا شدم.

به عنوان یک معلم در پنسیلوانیا، ایالتی که دقیقا برای یک معلم مطالعات اجتماعی مناسب است، من یک آگهی برای آموزش آنلاین با یک آژانس آموزشی منطقه‌ ای ایجاد کردم.

این آموزش رایگان بود و فرصتی برای ایجاد یک یا دو دوره برای آنها فراهم کرد، و در عوض، من برای دوره‌ هایی که طراحی کرده بودم پول دریافت کردم. علاوه بر این، به من حق انتخاب برای مدیریت دوره‌ ها داده شد و آژانس فرآیند ثبت نام دوره ها را انجام می داد.

طبیعتا، من پیشنهاد را قبول کردم و نزدیک به یک دهه بعد، من هنوز با آژانس هستم.

حالا بیایید بیشتر در مورد مودل(Moodle) صحبت کنیم.

Moodle یک سیستم مدیریت یادگیری منبع باز است که به چند دلیل در بین انواع مراکز آموزشی و سازمان های مختلف بسیار محبوب است:

استفاده از آن رایگان است. اگر مدرسه ای هستید که به دنبال ایجاد دوره هایی با استفاده از LMS هستید، این کار را انجام خواهید داد. فقط باید برای نصب و راه اندازی آن، به شخصی که سابقه طراحی وب و/یا برنامه نویسی دارد پول پرداخت کنید و همچنینLMS را روی وب سرور خود تنظیم کنید.

این یک سیستم مدیریت یادگیری عالی است که مجهز به فعالیت‌ های متعددی می باشد که برای بهبود تجربه یادگیری آنلاین ساخته شده‌ است.

این سیستم یک سرویس ابری برای مدارس یا سازمان‌ ها ارائه می‌ دهد که نمی‌ خواهند با ایجاد سرویس های فیزیکی هزینه های خود را بالا ببرند.

من این کتاب را به طور خاص برای مبتدیان مطلق در آموزش آنلاین نوشته ام.

قصد من این است که به مربیان آنلاین جدید کمک کنم تا با بیش‌ ترین سرعتی که می‌ توانند از این پلتفرم استفاده کنند و کارشان را شروع کنند.

مودل برای توسعه دوره‌ های خود، و انجام موثر این کار، بدون نیاز به درگیر شدن در متون طولانی و جستجو از طریق فروم ها و ویدئو ها به وجود آمده است.

همانطور که قبلا گفتم، برخی مدارس برای ایجادLMS در سرور خود و سپس آموزش مربیان سنتی خود در حال برگزاری دوره‌ های آموزشی هستند.

تا به حال شما به صورت سنتی آموزش های خود را انجام می دادید و با دانش آموزان خود در تماس بودید ولی در یک لحظه با شیوع کووید 19 همه چیز تغییر کرد و مجبور شدید به دنیای نا آشنای آموزش آنلاین سوق پیدا کنید. سناریویی که هرگز انتظار آن را نداشتید.

ترس و عدم اطمینانی که شما تجربه می کنید را تصور می کنم. من این کتاب را برای کار فرماها یا معلم هایی مانند تو نوشتم.

فصل اول: عناوین دروس و توضیحات در مودل

وقتی وارد اتاق یک معلم می شوند، اولین چیزی که دانش آموزان بر روی تخته سیاه مشاهده می کنند چیست؟ هر کلاسی متفاوت است، اما به احتمال زیاد، جایی که به طور برجسته با حروف بزرگ نمایش داده می شود، نام شما و مسیری است که شما تدریس می کنید.

خب، یک دوره آنلاین زیاد متفاوت نیست.

توصیه می کنم اولین کاری که شما شروع به توسعه دوره آنلاین خود می‌ کنید، این باشد که عنوان دوره خود را به آن اضافه کنید و یک توصیف کتبی ارائه دهید تا به دانش آموزان کمی در مورد آنچه که از این دوره انتظار دارید بدانند، اطلاعاتی بدهد.

شاید موضوعی که انتخاب می کنید باعث شود برخی از شاگردان ناله کنند، مانند تاریخ آمریکا.

ولی این ایده به خوبی عمل خواهد کرد و شما با این کار هرگونه شک و تردید و یا ترس را کم کنید و به دانش آموزان این اطمینان را می دهید که این درس برای آن ها ارزشمند خواهد بود.

?

شرح واحد درسی می‌ تواند یک نمای کلی از واحد درسی ارائه دهد و یا به دانش آموزان نشان دهد که این واحد درسی چقدر ارزشمند خواهد بود. ​

چگونه در مودل یک عنوان درس اضافه کنیم؟

برای اضافه کردن یک عنوان درس، یا هر چیزی به درس خود در این زمینه، شما باید ابتدا گزینه ویرایش را روشن کنید. برای انجام این کار، ابتدا دکمه Settings را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

فهرستی از گزینه‌ ها باز خواهد شد. روی “روشن کردن ویرایش” کلیک کنید. ​

?

وقتی روی «روشن کردن ویرایش» کلیک کنید، صفحه دوره شما دوباره بار گزاری می‌ شود. باید توجه کنید که

در این مرحله گزینه “ویرایش” و مسدود کردن هر موضوع را در دسترس خواهید داشت.

اکنون در ابتدا روی “ویرایش” کلیک کنید، سپس «ویرایش تنظیم ها» و از آنجا می‌ توانید برچسب خود را ویرایش کنید.

?

من فرض را بر این می‌ گذارم که بسیاری از آموزگاران ویرایش گر متنی غنی مشابهی را همانطور که در تصویر بالا نشان‌ داده شده‌ است، دیده‌ اند.

اگر تو این کار را نکردی، نگران نباش! خیلی ساده است.

دکمه اول در بالا سمت چپ ویرایش گر نوار ابزار شما را باز می‌ کند.

اگر شما یک نابغه HTML هستید، باید بر روی دکمه <> کلیک کنید تا ویرایش گرHTML باز شود. برای هر کس دیگری، متوجه خواهید شد که می‌ تواند نوع فونت، اندازه فونت، رنگ و تنظیم متن را تغییر داده و دیگر ویژگی‌ های رایج در یک برنامه پردازش کلمه مانند مایکروسافت ورد را تشخیص دهد.

اگر می‌ خواهید یک تصویر اضافه کنید، بر روی دکمه تصویر در بالای نوار ابزار در سمت راست کلیک کنید:

?

شما می‌ توانید از کامپیوتر خود یکURL وارد کنید، و همچنین اندازه تصویر می‌ تواند فقط با اندک تغییری در ابعاد آن به صورت زیر عوض شود:

?

هنگامی که شما اضافه کردن یک عنوان و شرح درس را امتحان می‌ کنید، در مسیر درک نحوه عملکرد مودل قرار دارید.

ویرایش گر متن غنی که ما به تازگی به آن پرداخته ایم، برای هر گونه افزایشی که شما میتوانید پیش بینی کنید استفاده میشود، از جمله در دوره شما، آیا این یک تکلیف، آزمون، بحث، درس یا بلوک است.

شما در واقع بلوک های سازنده و متصل کننده، معروف به برچسب ها، در هر موضوع یا هفته را ایجاد می کنید.

به عنوان یک معلم، شما سهم خود از برنامه‌ های درسی را نوشته‌ اید.

اینکه چه مقدار از آن را در یک موضوع خاص و یا در یک هفته بگنجانید، به شما و برنامه آموزشی که با آن کار می‌ کنید، بستگی دارد.

سپس، در مورد اضافه کردن بلوک‌ ها یا برچسب‌ های بیشتر صحبت خواهیم کرد که منعکس‌ کننده اصول اصلی در طرح هر درس هستند. ​

فصل دوم: برچسب ها در مودل

​وقتی به الگوی طرح درس فکر می‌ کنید، چه می‌ بینید؟ من استانداردهای دولتی، ایده‌ های بزرگ، سوالات اساسی و محتوای درس را می‌ بینم.

چند بخش دیگر نیز در سرم ظاهر می‌ شوند، مانند آموزش متفاوت.

​​​یکی از چیزهایی که من به عنوان یک مربی آنلاین متوجه شدم این است که درس شما به روش‌ های مختلف باید شبیه یک طرح درس به نظر برسد.

دانشجویان یک استاد باید ایده بزرگ درس و سوالات اساسی که باید در حین ادامه درس از خود بپرسند را ببینند. درست مانند یک کلاس درس معمولی، دانش آموزان باید اهدافی که در مقابل خود دارند را بخوانند و ارزیابی کنند. ایده های بزرگ، سوالات اساسی و اهداف باید قبل از شروع بررسی محتواها و تکمیل یک کار یا فعالیت به آن‌ ها نشان داده شود.

?

بعد از این موضوع، با توضیحات و یک ویدیوی کوتاه، ایده بزرگ و سوالات اساسی را مطرح کردم.

نحوه افزودن برچسب در مودل

برچسب‌ ها راهی عالی برای اضافه کردن وقفه‌ های بصری به دوره‌ ها و موضوعات شما هستند. آن‌ ها اساسا بخش‌ هایی هستند که می‌ توانند با تمام قابلیت‌ های موجود در ویرایش گر متنی غنی اضافه شوند. ​

برای اضافه کردن یک برچسب، بر روی

?

کلیک کنید و برچسب را در بخش منابع انتخاب کنید. البته به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید برای چه چیزی از یک برچسب استفاده کنید، اما چند پیشنهاد وجود دارد:

· قالب الگوی درس شامل ایده بزرگ، سؤالات اساسی، اهداف و غیره

· برای افزودن یک تصویر بین یک فعالیت و فعالیت دیگر

· برای گنجاندن یادآوری برای دانش‌ آموزان یا “هشدار” در مورد امتحان آینده

فصل سوم: فعالیت درس در مودل

زمانی که من تدریس آنلاین را در سال ۲۰۱۲ شروع کردم، ایده بسیار خوبی از این داشتم که می‌ خواهم درس من چگونه به نظر برسد.

من می‌ خواستم که جهت‌ یابی و پیمایش آن آسان باشد و به دانش آموزانم اجازه دهم تا به طور متوالی در هر موضوع کار کنند. در عمل، این امر در مودل با اضافه کردن یک فعالیت پس از فعالیت دیگر امکان پذیر است.

با این حال، همانطور که من به کار بر روی دوره‌ ها و طراحی خود ادامه می‌ دادم، در مورد یک رویکرد حتی بهتر برای یادگیری متوالی یاد گرفتم:

فعالیت درس. این فعالیت اساس تمام موضوعات من در دوره ۳۶ هفته‌ ای تاریخ ایالات‌ متحده است. برای استفاده از فعالیت درس، ابتدا باید آن را به یک موضوع خاص اضافه کنید:

?

نحوه کار آن به این شکل است. من در درس تاریخ آمریکا عنوان موضوع و یک نقل‌ قول قابل‌ اعتماد را ذکر می‌ کنم. به عنوان بخشی از توضیحات موضوع، یک ویدیوی مقدماتی اضافه کنید، اگر بتوانم یکی از آن‌ ها را پیدا کنم، شامل “دو سنت” خودم، سپس فعالیت درس را اضافه می‌ کنم. در زیر، دانش آموزان بر روی صفحه درس لینک کلیک خواهند کرد: پروتکل مونرو برای شروع. ​

?

زمانی که آن‌ ها وارد صفحه درس می‌ شوند، من اهداف را مشخص می کنم:

?

همانطور که می‌ توانید از تصویر بالا ببینید، فعالیت درس به شما این امکان را می‌ دهد که ترتیبی از رویدادها را که دانش آموزان را هدایت می‌ کنند، به دست آورید.

دانش آموزان بر روی “بعد” کلیک می‌ کنند تا به صفحه بعدی درس بروند.

به آن به عنوان شکلی از آموزش هدایت‌ شده فکر کنید. دانش آموزان شما دیگر در صفحه درس پرسه نمی‌ زنند، و یکی پس از دیگری روی یک هایپر لینک ها کلیک می‌ کنند.

آن‌ ها در فعالیت درس باقی می‌ مانند، سوالات ضروری را از خود می‌ پرسند، ویدیو ها یا سخنرانی‌ ها را تماشا می‌ کنند، مقالات را می‌ خوانند و فعالیت‌ های مختلف را کامل می‌ کنند. ​

چگونه فعالیت‌ ها را در صفحه درس اضافه کنیم

برای افزودن فعالیت‌ ها به یک درس، زمانی که در صفحه «ویرایش درس» هستید و یک صفحه ایجاد کرده‌ اید، نام درس را انتخاب کنید، به پایین بروید و روی Save and display کلیک کنید.

?

از آنجا، ساده است. می خواهید با یک سوال شروع کنید؟ “اضافه کردن یک صفحه سوال” را انتخاب کنید. اگر می‌ خواهید با محتوا شروع کنید که هم ویدئو ها و هم لینک‌ ها را در بر داشته باشد و هم این که دانش آموزان یک کار آفلاین را کامل کنند، “یک صفحه محتوا اضافه کنید”. ​

?

گزینه “وارد کردن سوالات” به این صورت به نظر می رسد: زمانی که شروع به ایجاد سوال در دوره خود کردید، چیزی به نام بانک سوال دارید و می‌ توانید سوالات ایجاد شده خود را وارد هر درس یا امتحان کنید. که به خصوص اگر بخواهید آزمون‌ های فصلی یا امتحان نهایی ایجاد کنید، مفید خواهد بود.

“خوشه‌ ها” از ویژگی مورد استفاده من نیستند، اگرچه در گذشته کمی درباره آن‌ ها تحقیق کرده‌ ام، اما برای اهداف خود، بیایید از اصول اولیه پیروی کنیم. ما یک صفحه محتوا اضافه می‌ کنیم. ​

?

صفحه محتوا شامل یک ویرایش گر متن غنی و یک فیلد لازم در زیر آن برای قرار دادن دکمه جهت حرکت دانش آموزان در صفحات است.

“محتوا ۱” پس از محتوای ما برای حرکت رو به جلو دانش‌ آموز، یک دکمه اضافه خواهد کرد. “شرح” نام دکمه است، در این مورد، “بعدی”. ​

?​

به طور اختیاری، پس از اضافه شدن چند صفحه محتوا، شما می‌ توانید یک دکمه “عقب” را با استفاده از “محتوا ۱” و یک دکمه “بعدی” را با استفاده از ” محتوا ۲.” فراهم کنید. ​

?

این همان چیزی است که صفحه ویرایش برای مراحل درس در نظر گرفته است، برخلاف صفحه تنظیمات اولیه. صفحات و سوالات اضافی را می توان با استفاده از دارپ داون “Actions” به این درس اضافه کرد.

?

صفحه محتوایی در یک درس با یک دکمه برای حرکت رو به جلو

هنگامی که یک درس تکمیل می‌ شود، دانش‌ آموز به “پایان درس” می‌ رسد و سپس می‌ تواند به فعالیت بعدی در موضوع هفتگی ادامه دهد:

?

کلید ویرایش مراحل درس:

?

1. فعالیت های درس را جا به جا کنید و ترتیب دهید

2. یک فعالیت را ویرایش یا به روز کنید

3. یک فعالیت را کپی کنید

4. پیش نمایش یک فعالیت

5. یک فعالیت را حذف کنید

پیش ارزیابی

یک فعالیت بزرگ که می‌ تواند در یک درس اجرا شود، یک پیش ارزیابی است.

من اغلب از دانشجویانم می‌ خواهم که به چند سوال پاسخ دهند تا به آن‌ ها اجازه دهد که قبل از یادگیری، میزان دانش خود را در مورد موضوع، اندازه‌ گیری کنند.

?

نمره بندی نشده است، فقط هدف این است که ذهنشان را به سمت درست حرکت بدیم.

?

فعالیت‌ های “برون خط” یا آفلاین نیز یک ابزار آماده‌ سازی عالی هستند.

این نوع فعالیت به این معنی است که دانش آموزان ایده‌ ها را ارزیابی می‌ کنند یا کارها را بدون اثبات مستقیم، نظارت معلم یا بررسی خودکار نتایج کامل می‌ کنند.

شما هیچ راهی برای دانستن این که دانش آموزان شما واقعاً فعالیت را تکمیل می‌ کنند، ندارید.

من معمولا آن‌ ها را در نهایت با تکلیف موضوع ادغام می کنم، بنابراین مسئولیت پذیری در مورد آن به وجود می آید (‏به عنوان مثال “با استفاده از تحلیل کارتونی که قبلا در درس تکمیل کردید …”)‏.

?

در این فعالیت آفلاین، من به دانش آموزان آموزش می‌ دهم که ۵ دقیقه وقت صرف تجزیه و تحلیل کارتون کنند، از کلمات یا نمادهایی که می‌ بینند استفاده کنند و سعی کنند پیام کارتون را تفسیر کنند.

علاوه بر فعالیت‌ های آفلاین، من دوست دارم ویدیو ها / ارائه‌ ها و مقالات را به عنوان اجزای اصلی درس در نظر بگیرم (‏همانطور که تحت اضافه کردن یک صفحه محتوا نشان‌ داده شده‌ است)‏.

زمانی که یک دانش‌ آموز آماده حرکت از آن نقطه است، من از آن‌ ها می‌ خواهم که یک امتحان کامل و بدون نمره انجام دهند.

به طور پیش فرض، فعالیت درس بررسی می شود که دانش آموز آماده رفتن به فعالیت بعدی است یا خیر. برای انجام این کار، دانش آموز باید آزمون را کامل کرده و در آن قبول شود.

نحوه پیوند دادن به فعالیت بعدی از پایان یک درس

برای پیوند دادن به فعالیت بعدی از “پایان درس”، بر روی دکمه Actions

?

و ” ویرایش تنظیمات.” کلیک کنید.

یک‌ بار در صفحه “ویرایش درس”، بر رویAppearance کلیک کنید، “بیشتر نشان بده …” و از منوی کشویی کنار “پیوند به فعالیت بعدی” استفاده کنید و تکلیف یا فعالیت مناسب را انتخاب کنید.

?

پس از انجام این کار، روی Save and return to the course و یا Save and display کلیک نمائید.

فصل چهارم: اضافه کردن تکالیف در مودل

اگر در حین دنبال کردن این کتاب بر روی درس خود کار می‌ کنید، تبریک می‌ گوییم! شما اولین موضوع خود را ایجاد کرده‌ اید و شامل یک درس با استفاده از فعالیت درس است.

جدا، این قدم خیلی بزرگی است! هم اکنون به نکته مهم دیگری در تلاش خود برای موفقیت در دوره آنلاین رسیده‌ ایم: اضافه کردن تکالیف (Assignments).

نسخه‌ های قبلی مودل دو نوع تکالیف داشتند، که در اوایل تجربه من گیج‌ کننده بود، اما اکنون دلیلی برای نگرانی یا سردرگمی وجود ندارد زیرا توسعه دهندگان این موضوع را ساده کرده و یک فعالیت واگذاری ساده را برای ما فراهم کرده‌ اند.

زمانی که یک تکلیف را اضافه می‌ کنید، همان ویراستار متنی غنی را خواهید دید که در فصل‌ های قبل به شما معرفی شد.

زمانی که من یک تکلیف را نامگذاری می‌ کنم، دوست دارم با “تخصیص – تکالیف (Assignment)” شروع کنم: به طوری که هدف را به دانشجویانم انتقال دهم و توجه آن‌ ها را جلب کنم (‏بخوانید: من باید این هدف را روشن کنم!)

سپس دستورالعمل‌ ها، منابع و الزامات را برای تخصیص در کادر توصیف (Description Box) اضافه می‌ کنم.

اگر می‌ خواهید توصیف را در صفحه درس(Course Page) بگنجانید، جعبه ای را که می‌ گوید “نمایش …” Display… را در زیر شرح، بررسی کنید.

سپس آن را به اندازه طرح موضوع(Size of the Topic’s Layout) اضافه می‌ کنید، و در نهایت، این درس به حجم کلی درس اضافه می شود و تاثیری در زمان انتظار برای بارگذاری درس نخواهد داشت.

پس از توضیحات، شما بخش فایل‌ های اضافی (Additional files) را خواهید دید، که به شما اجازه می‌ دهد تا فایل ها را به صورت drag & drop و یا آپلود کردن به قسمت تکالیف اضافه کنید.

این به ویژه در صورتی مفید است که بخواهید یک ورک شیت، وب کوئست یا تمپلیت، حتی یک سر فصل یا راهنمای امتیاز دهی را نیز در بر بگیرد.

بخش در دسترس بودن (Availability) در زیر فایل‌ های اضافی (Additional files) قرار دارد. از آن برای برنامه‌ ریزی تاریخ‌ های مقرر استفاده کنید که پس از آن در تقویم داخلی دانش‌ آموز منعکس خواهد شد.

یا اصلا ازش استفاده نکنید. این واقعاً به دستور العمل‌ ها و انتظارات مدرسه یا سازمان شما بستگی دارد.

به عنوان مثال، اگر مدرسه شما یک تقویم برای دانش آموزان فراهم می‌ کند که شامل سررسید هفتگی برای کار درسی آن ها به طور کلی است، آن را به دانش آموزان خود ارجاع دهید تا اطمینان حاصل کنید که تمام تکالیف / امتحانات آن‌ ها در هفته سوم به واسطه تاریخ مقرر برای هفته سوم همانطور که در تقویم مدرسه منعکس شده‌ است، انجام می‌ شود.

خیلی ساده است. حذف این کار شما را از نیاز به تنظیم بررسی تکالیف در هر ترم تحصیلی و یا سال، حفظ خواهد کرد.

انواع ارسال (Submission Types) در مودل

“انواع ارسال” جنبه مهم دیگری از فعالیت واگذاری – تکالیف (Assignment activity) است.

چگونه می‌ خواهید تکالیف را قبول کنید؟

شما دو گزینه دارید، که هر دوی آن‌ ها را می‌ توانید انتخاب کنید: یک متن آنلاین، که به دانش آموزان اجازه می‌ دهد تا کار خود را در یک جعبه متنی (textbox) وارد کرده و ارائه دهند، و یک ارائه فایل به شیوه جدید و مد روز.

من معمولا به هر دو صورت اجازه می‌ دهم، به جز در مواردی که فکر نمی‌کنم یک متن آنلاین واقعاً سودمند باشد، مانند زمانی که یک ورک شیت یا وب کوئست برای کار به دانش آموزان ارائه کرده‌ ام.

همچنین می‌ توانید حداکثر اندازه فایل را از این بخش تنظیم کنید، و همچنین انواع فایل‌ هایی که می‌ خواهید قبول کنید را محدود کنید.

به طور پیش‌فرض، خالی گذاشتن “انواع پرونده‌ های پذیرفته‌ شده” به دانش آموزان اجازه می‌ دهد تا هر گونه فایلی را ارسال کنند.

هر فایلی که در حد حداکثر اندازه ارسال باشد، برای محدود کردن این کار، به سادگی فرمت هایی را که می خواهید ارسال شود را مشخص نمایید که با یک (‏”.”)‏ در ابتدای فرمت شروع می‌ شود.

به عبارت دیگر، اگر می‌ خواهید تنها اسناد ورد و پی دی اف را قبول کنید، موارد زیر را وارد کنید:

doc , .pdf.

من اخیرا سیاست پذیرش متن آنلاین(Online Text) یا مقالات PDF را اتخاذ کردم.

علت آن این است که در نسخه فعلی مودل من، وقتی من تکالیف دانش‌ آموزان را درجه‌ بندی می‌ کنم، متن آنلاین و مطالب ارسالیPDF به صورت خودکار نمایش داده می‌ شوند، یعنی کار دانش آموز در همان صفحه درجه بندی درست جلوی من است.

این امر به این صورت به تسهیل فرآیند درجه‌ بندی کمک می‌ کند: بررسی یک ارسال، ارائه بازخورد و یک نمره، بررسی دانش‌ آموز بعدی.

عیب این سیاست جدید این است که من گاهی اوقات پیام‌ هایی از دانش آموزان دریافت می‌ کنم که می‌ گویند “من نمی‌ توانم اسناد خود را آپلود کنم”، به این دلیل که آن‌ ها جزئیات صفحه تکلیف را در مورد انواع فایل‌ هایی که پذیرفته می شوند بررسی نمی کردند و به جای آن سعی در آپلود کردن فرمت هایdoc. ورد یا jpeg داشته‌ اند. من همچنین پیام‌ هایی از دانش آموزان دریافت می‌ کنم که می‌ گویند آن‌ ها یک نرم افزار خواندن پی دی اف ندارند.

با این حال، این موضوع نیز به راحتی قابل رفع شدن است. دو مورد از محبوب‌ ترین برنامه‌ های پردازش، یعنی مایکروسافت ورد و اوپن آفیس، امکان خروجی گرفتن اسناد به صورت PDF را فراهم می‌ کنند.

دستورالعمل‌ های من به دانش آموزان معمولا به شرح زیر است: ” کار خود را با استفاده از ورد یا اوپن آفیس کامل کنید و هنگامی که آماده ارسال هستید، سند خود را به صورت PDF ارسال کنید.” دانش آموزانی که از یک برنامه ابری مانند گوگل داک استفاده می‌ کنند نیز می‌ توانند همین کار را انجام دهند - امکان دانلود به صورت PDF وجود دارد - .

درجه بندی پیشرفته در مودل

یک بخش از انواع ارائه (Submission types)، بخش درجه(Grade) است.

در این قسمت من همیشه به سیستم پیش‌ فرض پایبند هستم ‏و سپس مقدار نقاطی که تخصیص ارزش دارد را تعیین می‌کنم.

روش درجه‌ بندی در حالت پیش فرض به عنوان “درجه‌ بندی مستقیم ساده” نیز شناخته می شود که در این روش می توانید از آپشن هایی مانند راهنمای علامت گذاری “marking guide” یا عنوان“rubric” استفاده کنید.

اگر انتخاب کنید که از یک سرفصل (عنوان) یا راهنمای علامت‌ گذاری استفاده کنید، زمانی که بر روی Save and display کلیک کنید، به صفحه “راهنمای پیشرفته” (Advanced Grading) هدایت خواهید شد.

?

به عنوان مثال، بیایید فرآیند ایجاد یک سرفصل را بررسی کنیم.

ما می‌ خواهیم فرم جدید درجه‌ بندی را از یکscratch تعریف کنیم تا بتوانیم درست در مودل وارد معیارهای یک سر فصل شویم.

در صفحه “تعریف سر فصل”، شما ویرایش گر متن غنی معمول را خواهید دید. من معمولا از یک نام برای مرتبط کردن آن با یک تکلیف خاص و صرف‌ نظر کردن از توصیف آن استفاده می کنم.

?

در قسمت توصیف، شما می‌ توانید دسته بندی معیارها را ویرایش کرده و کارایی هر معیار را ویرایش کنید.

شما احتمالا می‌ خواهید چند سطح(Levels) و سه چهار معیار(Criterion) دیگر را هم اضافه کنید و همانطور که برای دسته اول انجام دادید، ادامه دهید.

?

گزینه‌ های زیادی برای سر فصل وجود دارد. من به اینها دست نمی‌ زنم، چون همه آن‌ ها از قبل انتخاب شده‌ اند و برای من مناسب هستند.

به همین دلیل، من روی Save rubric and make it ready کلیک می‌ کنم و آن را آماده می‌ کنم.

سپس این سر فصل برای اهداف درجه‌ بندی ساخته خواهد شد. زمانی که وقت نمره دهی فرا می‌ رسد، بر روی the appropriate score در هر دسته کلیک کنید.

?

فصل پنجم: اضافه کردن یک امتحان در مودل

امتحان ها در میان مهم‌ ترین فعالیت‌ها در مودل و در یک دوره آنلاین هستند.

درست مانند یک کلاس درس معمولی، یک امتحان به عنوان یک ارزیابی برای معلمان عمل می‌ کند تا ببینند که دانشجویانشان چقدر خوب در فرآیند یادگیری عمل می‌ کنند.

من هر هفته یک امتحان یا یک موضوع بحث ایجاد می‌ کنم.

برای اضافه کردن یک امتحان(quiz) ، ابتدا مانند تمام فعالیت‌ های قبلی یک فعالیت(activity) یا منبع (resource) اضافه کنید.

تا زمانی که گزینه آزمون را پیدا کردید اسکرول کنید، دایره را در سمت چپ آن انتخاب کرده و در نهایت روی Add کلیک کنید.

?

صفحه “ویرایش آزمون” Editing Quiz باز خواهد شد و به شما اجازه می‌ دهد تا برای اولین بار یک نام اضافه کنید. اگر دوست دارید، می‌ توانید یک توضیح اضافه کنید تا برخی از نگرانی‌ های دانش آموزان مضطرب را کاهش دهید و جعبه کنار “نمایش توضیحات در صفحه درس” Display description on course page را انتخاب کنید.

در همین قسمت همچنین می‌ توانید توصیفی ارائه دهید که به سادگی نشان می‌ دهد چه زمانی امتحان گرفته می‌ شود و نیازی برای کلیک کردن بر روی گزینه “نمایش توصیف” Display description نمی باشد.

گزینه های امتحان در مودل

برخی از گزینه های امتحان وجود دارد که قبلاً هنگام بحث در مورد فعالیت تکالیف مشاهده کردید.

زمان‌ بندی به شما اجازه می‌ دهد تا تاریخ‌ های خالی و پر شده را برای امتحان انتخاب کنید.

همچنین ممکن است یک محدودیت زمانی تعیین کنید.

درست مانند تکالیف، شما می‌ توانید یا تاریخ‌ های خالی و پر را تنظیم کنید که بستگی به شما و یا انتظارات سازمان شما دارد.

به طور معمول، من به آن‌ ها اهمیتی نمی‌ دهم. به طور پیش‌ فرض، شما نباید یک تاریخ “باز کردن امتحان” Open the quiz را برای این که امتحان برای دانش آموزان در دسترس باشد، فعال کنید.

تا زمانی که موضوع هفتگی باز باشد و امتحان در صفحه درس باز باشد (‏نه “پنهان”)‏، امتحان برای دانش آموزان در دسترس خواهد بود.

امتحان –بخش نمره (گرید)

?

بخش گرید دهی فعالیت امتحان بسیار مفید است.

من گاهی اوقت اجازه چند بار تلاش را برای یک امتحان می دهم و می‌ توانید میزان تعداد تلاش‌ هایی را که می‌ خواهید به دانش آموزان اجازه داده شود انتخاب کنید (‏تا ۱۰ تلاش)‏.

من اغلب آن را بر روی “۲” تنظیم می‌ کنم. مواقعی هست که من در حال بررسی نمرات یک دانشجو هستم و متوجه می‌ شوم که او در یک امتحان ضعیف عمل کرده‌ است.

من می‌ دانم که از طریق ایمیل یا پیام مودل به آن دانش‌ آموز دسترسی دارم و به او می‌ گویم که متوجه شدم آن‌ ها در این امتحان دچار مشکل شده اند و دوست دارم دوباره امتحان کنند.

همانطور که تصور می‌ کنید، این بسیار ارزشمند است!

?

در زیر بخش گرید، قسمت طرحLayout قرار دارد.

به عبارت ساده، این به شما این امکان را می‌ دهد که تصمیم بگیرید چند سوال در یک امتحان در یک صفحه مشخص نمایش داده می‌ شود.

به طور پیش‌ فرض، روی “هر سوال” Every question تنظیم شده‌ است، که به این معنی است که هر سوال صفحه خود را دارد.

شما می‌توانید آن را رها کنید، یا آن را به “هرگز، همه سوالات در یک صفحه” Never, all questions on one page تغییر دهید، یا مقدار سوالاتی که دوست دارید دانش آموزان در هر صفحه ببینند را انتخاب کنید.

چندین گزینه دیگر نیز وجود دارند که می‌ توانند در فعالیت امتحان اعمال و اصلاح شوند، با این حال، من فقط می‌ خواهم شما را در معرض گزینه‌ هایی قرار دهم که فکر می‌ کنم در یک مفهوم عملی، مفیدتر هستند.

ویرایش یک امتحان در مودل

هنگامی که گزینه‌ هایی را انتخاب کردید که فکر می‌ کنید برای امتحان خود مناسب هستند، برای شروع ویرایش و اضافه کردن سوالات آن‌ بر روی Save and display کلیک کنید.

صفحه‌ا ی که بار گذاری می‌ شود شامل یک دکمه برای ویرایش آزمون است. برای شروع روی آن کلیک کنید.

?

صفحه “ویرایش سوالات” Editing quiz بار گذاری خواهد شد، و اگر سوالات قبلا اضافه شده باشند، شما آن‌ ها را در قسمت فهرست به صورت یک لیست می‌ بینید.

با این حال، همانطور که این اولین آزمون ما است، شما باید بر روی Add و سپس + a new question کلیک کنید تا یک سوال آزمون ایجاد کنید.

یک پنجره در وسط صفحه باز خواهد شد، درست مانند زمانی که یک فعالیت یا منبع اضافه می‌ کنید.

?

این پنجره با نام “یک نوع سوال برای اضافه کردن انتخاب کنید” Choose a question type to add تمام انواع آیتم‌ های ارزیابی که در اختیار دارید را لیست می‌ کند.

همانطور که می‌ بینید، برخی گزینه ها به سمت ریاضی گرایش دارند، در حالی که برخی دیگر در مورد موضوع متفاوتی هستند.

برای اهداف عملی، ما سه مورد از آیتم‌ های ارزیابی را بررسی می‌ کنیم که فکر می‌ کنم برای اکثر سوژه‌ ها مفید ترین هستند: انتخاب چند گزینه‌ ای، انتخاب کلمات از قلم افتاده و درست / غلط.

انتخاب چند گزینه‌ ای

برای تمام آیتم‌ های آزمون، گزینه دسته بندی، نام سوال و متن سوال (‏ویرایش گر متن غنی) ‏را خواهید دید. “دسته” به شما این امکان را می‌ دهد تا سوال را در خود امتحان، یک امتحان یا بخش دیگر، یا به طور کلی در بانک سوال دوره، بایگانی کنید.

در این تمرین، ما سوال خود را در خود آزمون مطرح می‌ کنیم.

من دوست دارم نامی مانند “Q1 [‏ نام موضوع]‏” را در آن وارد کنم تا نشان دهم که این اولین سوالی است که برای این موضوع خاص ایجاد کردم.

?

در ویرایشگر متن غنی، سوال چند گزینه‌ ای خود را اضافه کنید. در زیر ویرایش گر یک جعبه متن دیگر (‏”بازخورد عمومی”) ‏برای ارائه بازخورد خودکار است که دانش‌ آموز زمانی که سوال را کامل کند آن را خواهد دید.

این مکان خوبی برای توضیح ایده بزرگ مربوط به سوال و جواب است.

در زیر “بازخورد عمومی” می‌ توانید انتخاب کنید که آیا یک پاسخ یا چند پاسخ، در پاسخ به این سوال مجاز است یا خیر.

اگر تصمیم بگیرید که چندین جواب مجاز است، آنگاه به این تنظیمات نیاز خواهید داشت.

برای تنظیم درصد های زیر گزینه های موجود در بخش “Grade”.

برای مثال، اگر دو انتخاب درست باشند، هر انتخاب صحیح را ۵۰ % تنظیم کنید. شما باید یک درصد منفی (‏به عنوان مثال ۵۰ – %)‏ برای انتخاب‌ های نادرست ارائه دهید تا مطمئن شوید که دانش‌ آموزی که به سادگی تمام جعبه‌ ها را تیک می‌ زند، ۱۰۰ % اعتبار را دریافت نمی‌ کند.

?

از سوی دیگر، اگر تنها یک پاسخ درست باشد، “درجه یا گرید” باید ۱۰۰ % تنظیم شود و تمام پاسخ‌ های نادرست به عنوان پیش‌ فرض “هیچ” None باقی بماند.

زمانی که ۴ انتخاب را ارائه کردید و یک نمره ۱۰۰ % را به یک انتخاب یا ترکیبی از انتخاب‌ ها اختصاص دادید (‏در حالتی که چندین پاسخ مجاز است)‏، روی Save changes کلیک کنید.

?

سپس شما به صفحه “ویرایش سوالات” Editing quiz باز خواهید گشت. توجه داشته باشید که سوال مثال ما اکنون ظاهر میشود.

?

چند نماد و ویژگی به هر مورد ارزیابی پیوست شده است که احتمالاً برای شما مفید خواهد بود. نمادها و ویژگی های مفید:

?

نماد نوع آیتم ارزیابی type of assessment ، در این مورد، یک سوال چند گزینه ای است.

?

برای ویرایش مورد ارزیابی edit your assessment item خود اینجا را کلیک کنید.

?

به ترتیب مورد را پیش نمایش و حذف کنید.

?

مقدار ارزش آیتم مورد نظر point value of the item را تغییر دهید.

کلمات گم شده را انتخاب کنید

حالا که شما یک آیتم چند گزینه‌ ای را ایجاد کرده‌ اید، در مسیر درک نحوه کار فعالیت امتحان – کوئیز قرار دارید. همان طور که وعده داده شد، حال بیایید یک مورد ارزیابی مفید دیگر را بررسی کنیم:

کلمات گم‌ شده را انتخاب کنید . Select missing words -

در صفحه “ادیت کردن امتحان”، رویAdd کلیک کرده و انتخاب کلمات از قلم افتاده Selecting missing words - را انتخاب کنید، سپس روی Add در پنجره پاپ آپ کلیک کنید.

گام‌ های مشابهی که برای آیتم چند گزینه‌ ای (‏کتگوری، نام سوال) ‏انجام دادیم را دنبال کنید.

متن سوال برای انتخاب آیتم کلمات از قلم افتاده Select missing words - کمی متفاوت از اضافه کردن یک سوال ساده است.

در این نوع، شما در اصل یک سوالfill-in-the-blank یا gap-fill ایجاد می‌ کنید.

کلید انجام این کار استفاده از براکت هاbrackets است.

برای مثال، فرض کنید که می‌ خواهید دانش آموزان شما مشخص کنند که چه کسی دکترین مونرو را مطرح کرده‌ است.

شما دو براکت چپ را در کنار یک عدد، معمولا ۱، قرار داده و عدد را با دو براکت راست ببندید.

این باعث ایجاد یک gap-fill می‌ شود.

سپس پاسخ‌ های ممکن را برای دانش آموزان ایجاد کرده و پاسخ صحیح را با عدد براکت دار مرتبط می‌ کنید.

مثال زیر را مشاهده کنید:

?

در این مورد، دانش آموزان یک گزینه کشویی را خواهند دید که به آن‌ ها اجازه می‌ دهد از دو پاسخ در این gap-fill انتخاب کنند.

انتخاب ۱ با ] ۱ [‏مرتبط است. اگر پاسخ صحیح در واقع انتخاب ۲است، شماره براکت شده را به [‏ ۲ ]‏تغییر دهید. “Shuffle” ترتیب ظاهر شدن گزینه ها را تصادفی می کند.

فرض کنید می‌ خواهید این سوال را پیچیده‌ تر کنید. تنها یک ویژگی دیگر برای تغییر وجود دارد، و آن ” گروه” Group است.

?

توجه داشته باشید که اکنون می‌ خواهم دانش‌ آموز نیز اصطلاح “دکترین مونرو” را برای تکمیل این سوال به پایان برساند.

انتخاب ۳ پاسخ صحیح برای [‏ ۳ ]‏ است.

برای جدا نگه داشتن آن از انتخاب‌ های قبلی، باید گروه‌ بندی آن را به گروه ۲ تغییر دهید.

در همان گروه گزینه 4 پاسخ اشتباه و انتخاب اضافی است.

?

روی Save changes کلیک کنید و به صفحه “Editing quiz” باز خواهید گشت

سوالات صحیح / اشتباه

آخرین چیزی که میخواهم با شما در میان بگذارم یک مورد صحیح / اشتباه است.

از صفحه “Editing quiz”، روی Add و سپس + a new question کلیک کنید.

مراحل مشابهی که برای چند گزینه ای و کلمات از قلم افتاده سوالات را دنبال کردید را انتخاب کنید.

در ویرایش گر متن غنی، سوال درست / غلط خود را تایپ کنید.

به عنوان مثال، ” دکترین مونرو دو ایالت را به ایالات‌ متحده راه داده‌ است: مین به عنوان یک ایالت آزاد و میسوری به عنوان یک ایالت برده داری.”

این اشتباه خواهد بود، زیرا آنچه توصیف شده‌ است، توافق نامه میسوری را عنوان می کند.

?

در این مورد، ما پاسخ صحیح را به صورت پیش فرض “غلط” در نظر گرفتیم و سوال درست/ غلط ما به صورت پیش فرض “غلط” است.

توجه داشته باشید که می توانید برای هر دو پاسخ دانش‌ آموز بازخورد ارائه دهید (‏”درست” یا “غلط”)‏. بازخورد به ویژه زمانی مفید است که دانش‌ آموز یک پاسخ نادرست را ارائه دهد (‏در این مورد، “درست”)‏.

?

روی Save changes کلیک کنید و به صفحه “Editing quiz” باز خواهید گشت.

هر سه سوالات ما پدیدار خواهند شد.

از نظر فنی، امتحان آماده برگزاری است.

اگر می‌ خواهید ترتیب سوالات را تغییر دهید، این کار بسیار ساده است.

فقط دکمه

?

را بکشید تا سوال بالا یا پایین سوال دیگری را حرکت دهید.

امتحان ها واقعا به همین سادگی هستند.

?

نکات کلیدی برای فعالیت امتحان در مودل

· شما می‌ توانید هنگام ویرایش تنظیمات به دانش آموزان اجازه دهید که بیش از یک‌ بار در بخش نمره دهیGrade امتحان بدهند.

· برای انتخاب چند گانهMultiple choice ، اگر یک جواب درست باشد، آن را در ۱۰۰ % تنظیم کنید و انتخاب‌ های باقی مانده را به عنوان “هیچ” None در نظر بگیرید.

· برای انتخاب چند گانهMultiple choice ، اگر بیش از یک پاسخ درست باشد، درصد کل پاسخ‌ های صحیح باید تا ۱۰۰ % به طور مساوی توزیع شود، و پاسخ‌ های اشتباه باید به عنوان درصد های منفی مانند -۲۵ % یا -۵۰ % تنظیم شوند.

· براکت های دوبل شماره درج insert number- برای ایجاد gap-fills در انتخاب آیتم کلمات از قلم افتاده Select missing words استفاده می‌ شوند.

· اگر بیش از یک gap-fillرا در یک آیتم از قلم افتاده Select missing wordsانتخاب کنید، باید انتخاب‌ ها را به گروه دیگری اختصاص دهید (‏برای مثال “گروه ۲”)‏.

فصل ششم: افزودن انجمن های گفتگو

باور کن ما خیلی پیشرفت می کنیم! فقط به آنچه که انجام داده ایم نگاهی بیندازید:

· ما یک درس متوالی با فعالیت های آفلاین، فیلم ها و مطالب خواندنی ایجاد کردیم.

· قبل از این که دانش آموزان بتوانند از درس ما به سمت تکلیف حرکت کنند، ما یک آزمون درس را در نظر گرفتیم که به تعیین آماده بودن یا نبودن آن‌ ها برای حرکت به جلو کمک می‌ کرد.

· ما یک تکلیف اضافه کردیم و یک امتحان با انواع آیتم‌ های ارزیابی ایجاد کردیم. ​

با توجه به تمام فعالیت هایی که تاکنون روی آن کار کرده ایم، اکنون زمان خوبی برای بحث در مورد فعالیت انجمن است.

مانند همیشه، این شما هستید که تصمیم می گیرید چه زمانی و کجا بحث (انجمن) را در موضوعات خود بگنجانید، اما من تمایل دارم آن را به عنوان آخرین فعالیت بعد از یک امتحان قرار دهم.

قرار دادن انجمن در انتها این امکان را به دانش آموزان می دهد هر چه بهتر در مورد موضوع یا درس بحث کرده و به آن تسلط پیدا کنند.

چگونه در مودل یک انجمن بحث ایجاد کنیم

برای اضافه کردن یک فروم به یک موضوع، شما همان کارهایی که برای فعالیت‌ های قبلی انجام دادید را دنبال خواهید کرد، که با کلیک روی اضافه کردن یک فعالیت یا منبع شروع می‌ شود.

از پنجره پاپ آپ، فعالیت انجمن (با نام مستعار فعالیت بحث) را انتخاب کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که از این نقطه به بعد، من از کلمه فروم و بحث به جای یکدیگر استفاده خواهم کرد، چون در حالی که مودل از عبارت فروم استفاده می‌ کند، من تکلیف را به عنوان یک بحث در نظر می گیرم.

به طور خلاصه، یک انجمن اجازه بحث در مورد موضوعات متعدد را می‌ دهد و پست‌ ها در هر زمانی در طول سال تحصیلی ارائه می‌ شوند، در حالی که یک بحث discussion، خاص است، مربوط به یک درس خاص و حساس به زمان.

?

یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های فعالیت انجمن “نوع انجمن” Forum type است.

در اینجا تفکیک سریعی از انواع انتخاب و آنچه که باید ارائه دهند آورده شده‌ است:

· یک بحث ساده – معلم موضوع را پست می کند – دانش آموزان پاسخ می دهند

· هر نفر یک بحث ارسال می کند – هر دانش آموز موضوعی را پست می کند و همکلاسی ها می توانند پاسخ دهند

· انجمن پرسش و پاسخ – دانش آموزان قبل از اینکه بتوانند پست های همکلاسی های خود را مشاهده کنند موضوعی را ارسال می کنند

· انجمن استاندارد در قالب وبلاگ مانند نمایش داده می شود – یک انجمن باز که در هر زمان و هر شرایطی مانند یک وبلاگ در دسترس است

· انجمن استاندارد برای استفاده عمومی – یک انجمن باز که همیشه در دسترس است

به خودتان لطف کنید و همان اشتباهی را که من در طول اولین سال تدریس آنلاین ام مرتکب شدم، انجام ندهید. بعد از استفاده از یک نوع بحث ساده در تمام سال، من وارد تعطیلات تابستانی شدم که وقتی در پاییز برگشتم، تمام کاری که باید انجام دادم نظارت بر بحث‌ های دانشجویی بود.

تقریبا یک دهه پس از اشتباه قدیمی من، به طور کلی دو نوع فروم وجود دارد که من از آن‌ ها استفاده می‌ کنم: انجمن پرسش و پاسخ و انجمن استاندارد برای استفاده عمومی.

انجمن پرسش و پاسخ

برای بحث‌ های مربوط به درس‌ ها، من انجمن پرسش و پاسخ را به‌ صورت ویژه مفید می‌ دانم زیرا دانش‌ آموزان باید ابتدا دیدگاه خود را پست کنند، نه اینکه صرفاً ایده هایشان را بازنویسی کنند (یا حتی ایده های همکلاسی های خود را کپی کنند).

بررسی پست های همتایان آنها تنها زمانی امکان پذیر است که آنها با یک پست اصلی در انجمن در آن مشارکت داشته باشند.

انجمن استاندارد برای استفاده عمومی

من همچنین از گزینه انجمن استاندارد برای اعلان‌ ها و سوالات مربوط به دوره استفاده می‌ کنم.

زمانی که یک کوارتر جدید آغاز شد، من ممکن است یک پست بحث در مورد برخی تغییرات اخیر در الزامات دوره اضافه کنم یا فقط یک بیانیه مثبت در مورد پیشرفت کلاس ارائه دهم. دانشجویان همچنین از ارسال سوالات در این فروم استاندارد استقبال می‌ کنند.

مشارکت در مباحثات را تشویق کنید

یکی از چیزهایی که دوست دارم در بحث ها تشویق کنم، مشارکت همتا به همتا است.

همکاری دو دانش آموز برای پاسخ دهی به یک سوال یا چالش بسیار مفید است و این راهی است برای یادگیری دانش آموزان از همدیگر.

دانش آموزان هم سطح با تعریف و تمجید منصفانه از همدیگر باعث ایجاد انگیزه در یادگیری برای هم می شوند.

رتبه‌ بندی یک پست بحث و تبادل نظر

مانند تمام فعالیت‌ ها، ویرایش گزینه‌ های درجه‌ بندی برای یک پست بحث را می توان با ویرایش خود فعالیت انجام داد.

جهت ویرایش یک فروم، به بخشRatings مراجعه کنید:

?

تحت نوع تجمعی - Aggregate type گزینه‌ های رتبه‌ بندی متعددی وجود دارند، اما برای اهداف عملی، ما با بحث‌ ها مانند هر نوع تخصیص و تکلیف دیگر با استفاده از ارزش های مشخص شده برخورد خواهیم کرد.

برای انجام این کار، نوع تجمعی- Aggregate typeرا روی “مجموع ریت ها و امتیازها – Sum of Ratings" تنظیم کنید، نوع - Type را به امتیاز Point - تغییر دهید و حداکثر گرید را وارد کنید.

با استفاده از “Sum of Ratings”، ما انتظار داریم که دانش آموزان هم یک پست اصلی ارائه دهند و هم به یک یا چند تن از هم سن و سالان خود پاسخ دهند.

بنابراین، بحث کلی در این مورد ۱۰ امتیاز دارد: ۵امتیاز برای پست اصلی و ۵ امتیاز دیگر برای پاسخ‌ های همکاران. زمانی که شما پست‌ ها و پاسخ‌ ها را درجه‌ بندی می‌ کنید، می‌ توانید ۱۰ امتیاز برای هر کدام از این دو نوع بگیرید.

با این حال، توصیه من این است که نیمی از کل امتیاز را برای یک پست اصلی بزرگ اختصاص دهم، به طوری که دانش آموزان بقیه امتیاز را از پاسخ‌ های مشابه کسب کنند.

با این حال، این امتیاز هرگز از حداکثر امتیاز تجاوز نخواهد کرد. در حالتی که شما ۵ امتیاز را برای یک پست اصلی و ۵ امتیاز را برای دو پاسخ همتا اختصاص می‌ دهید (‏در مجموع ۱۵ امتیاز)‏، نمره نهایی در تخصیص بحث هنوز هم تنها حداکثر را اضافه می‌ کند، که در مورد ما ۱۰است.

اگر تصمیم می‌ گیرید بحثی داشته باشید که تاثیری بر روی گرید دانش آموز نداشته باشد آن را به صورت پیش فرض بدون رتبه‌ بندی No ratings - می نامیم و نتیجه بحث در کتاب نمرات تاثیری نخواهد داشت.

وقتی تنظیم رتبه‌ بندی‌ ها تمام شد، رویSave and return to the course یاSave and display در صفحه بحث کلیک کنید.

فصل هفتم: درجه بندی در مودل

در این مرحله شما احتمالا فکر می‌ کنید: “عالی است، ما یک درس و موضوع برای این هفته طراحی کرده‌ ایم. حالا چطور باید تکالیف کاری و تحصیلی دانشجویانم را بررسی کنم؟”

روش‌ های متعددی برای رسیدن به درجه‌ بندی در مودل وجود دارد.

ابتدا مطمئن شوید که ویرایش را روشن کرده اید.

سپس نگاهی به داشبورد کورس خود بیندازید و رویGrades کلیک کنید.

شما در ابتدا Grader report را خواهید دید که شامل یک فیلتر نام الفبایی است. برای مثال، اگر می‌ خواهید دانش‌ آموزی به نام اندرو را پیدا کنید، می‌ توانید روی “A” در کنار “نام اول” کلیک کنید تا فقط کار دانشجویانی که نامشان با“A” شروع می‌ شود را ببینید.

همانطور که در تصویر زیر می بینید، پیوندهای تکالیف در زیر فیلتر نام قرار دارند. لینک تکلیف شما را به صفحه تکلیف می برد.

?

از آنجا، شما دو گزینه دارید: مشاهده همه موارد ارسالی (View all submissions) یا درجه (Grade)

اگر بر روی نمایش تمام مطالب ارسالی – View all submissions کلیک کنید، لیستی از مطالب ارسالی دانش آموزان خود را خواهید دید و مطالب ارسالی خاصی که می‌ خواهید از آنجا دریافت کنید را انتخاب خواهید کرد.

به همین ترتیب، می‌ توانید بر رویGrade کلیک کنید و به طور خودکار به صفحه درجه بندی دانش آموزان با انتخاب یک یوزر یا دانش آموز منتقل شوید.

?

اگر بر روی Grade کلیک کنید، شما را به قدیمی‌ ترین دانش آموزانی که تا به حال به آن‌ ها نمره داده‌ اید، خواهید برد.

پس از نمره دادن، می‌ توانید با کلیک رویSave و نمایش بعدی، امتیاز و بازخورد را ذخیره کنید و همچنین به سراغ درخواست بعدی بروید.

لطفا توجه داشته باشید: “Notify students” به سیستم می‌ گوید که یک اخطار خودکار برای دانش آموزان ارسال کند که تکلیف او درجه‌ بندی شده‌ است. در اغلب موارد، این یک ایمیل به آدرس ایمیل دانش‌ آموز در قالب فایل ارسال می‌ کند.

?

مهم است به خاطر داشته باشید که نسخه مودل شما ممکن است شبیه نسخه من نباشد، اما ویژگی‌ های درجه‌ بندی اساسا یکسان هستند.

مسیر من برای نمره گرفتن

اجازه دهید بگوییم که شما هر هفته در یک روز خاص نمره خود را دریافت می کنید و نمره تکالیف مربوط به هفته قبل مشخص می شود.

برای مثال، یکی از جاهایی که من کار می کنم این انتظار را دارد که تکالیف برای یک هفته معین تا روز جمعه انجام شوند و معلمان باید کتاب نمره دهی خود را تا روز سه‌شنبه صبح بعدی به روز رسانی کنند.

برنامه من این است که حداکثر تکالیف را در یکشنبه یا دوشنبه عصر نمره دهی کنم.

اگر در وضعیت مشابهی هستید، منطقی به نظر می‌ رسد که به جای مشاهده گزارش نمره دهی ها و جستجو در لیستی از ۳۶هفته تکالیف، به سادگی نگاهی به موضوع هفته گذشته بیندازید.

در طول سال‌ ها، من تمام روش‌ هایی را که مودل - Moodle ‏برای درجه‌ بندی ارائه می‌ دهد، امتحان کرده‌ ام، اما روشی که من واقعاً با آن راحت هستم، این روش است که در خود صفحه امتحان شروع می‌ شود.

درجه بندی بر اساس موضوع، در صورت مجاز به صورت هفتگی

1. به صفحه دوره خود بروید(Course Page)

2. به موضوع/هفته ای - topic/week که قصد دارید نمره دهید بروید

3. هر تکلیفی را که می خواهید درجه بندی کنید مشخص کنید و Ctrl را نگه دارید و روی پیوند آن کلیک چپ کنید. هر تکلیف در یک برگه جداگانه باز می شود.

4. با کلیک روی View all submissions یا Grade نمره دهید

در هر دو مورد، زمانی که به ارائه یک دانشجو می‌ رسید، گام بعدی را دنبال کنید:

5. بر روی دکمه تغییر فیلترها - Change filters کلیک کنید تا مطمئن شوید که فیلتر نیاز به درجه‌بندی دارد – Requires grading انتخاب شده‌ است، به طوری که شما تنها مطالب ارسالی بدون نمره را مشاهده می‌ کنید، در غیر این صورت شما ارائه های دانش آموزان زیادی را مشاهده خواهید کرد که وضعیت ارائه آن ها نامشخص است و یا دانش آموزانی که تکالیف آن ها را از قبل نمره دهی کرده اید.

?

6. درجه‌ بندی – نمره دهی را شروع کنید. وقتی کارتان با ارائه یک دانشجو تمام شد، با کلیک روی Save و نشان دادن بعدی – Save and show next کار خود را ادامه دهید. ​

?

تو موفق شدی! حالا یاد گرفتید که چگونه با موفقیت یک موضوع و درس را با تکالیف، آزمون‌ ها و بحث‌ ها ایجاد کنید و چند راه برای رسیدن به نمره دهی را تجربه کردید.

در بخش بعد در مورد راه‌ هایی که می‌ توانید با دانش آموزان خود ارتباط برقرار کنید، صحبت خواهیم کرد و این ارتباط یک ارتباط دو طرفه است: دانش آموزان به شما دسترسی پیدا خواهند کرد و با شما ارتباط خواهند گرفت.

فصل هشتم: برقراری ارتباط با دانش آموزان در مودل

جنبه مهم دیگر آموزش آنلاین، ارتباط بین معلمان و دانش آموزان است.

ما در مورد این صحبت کرده‌ ایم که فروم ها راهی برای دانش آموزان برای پرسیدن سوالات در مورد دوره ها، استفاده معلمان برای ارسال اطلاعیه ها و استفاده دانش آموزان برای مشارکت با همسالان و یادگیری از یکدیگر هستند.

حالا می‌ خواهم در مورد این که چگونه یک دانش‌ آموز می‌ تواند به طور مستقیم، بدون ارسال در یک فروم عمومی، با معلم ارتباط برقرار کند، بحث کنم.

مودل شامل یک سیستم پیام‌ رسانی برای ارتباط بین معلمان و دانش آموزان است، مگر این که یک مدیر پیام‌ رسانی را خاموش کرده باشد.

این یک ویژگی عالی است که ارتباط را آسان و کارآمد می‌ کند. بسته به نسخه شما، شما باید یک نماد مانند موارد زیر را در بالای صفحه اصلی یا صفحه درس خود ببینید.

هر کدام که در آن قسمت هستید:

?

از آنجا، ارسال یک پیام به سادگی یافتن یک دانش‌ آموز است. کافی است پیام خود را بنویسید و روی فرستادن – Send کلیک کنید.

?

شما می‌ توانید پیغام‌ های گذشته را مشاهده کنید و یا به وسلیه انتخاب یک کانتکت یک مورد را ایجاد کنید.

?

شما می‌ توانید یک کاربر را با نام و یک امتحان سرچ کنید و پیدا کنید.

?

نام دانش‌آموز یا نام درس را وارد کنید و از یک فهرست پر جمعیت انتخاب کنید.

?

بله، این کنایه است که کنترل اسپلینگMoodle نام خودش را تشخیص نمی‌ دهد.

تقریبا ۱۰۰ % از زمانی که من از قسمت پیغام گذاری مودل برای پاسخ به دانشجویی استفاده می‌ کنم با سوالی در مورد یک تکلیف، مهلت یا موضوعات درسی دیگر می گذرد.

گاهی اوقات یکی از والدین از حساب دختر یا پسر خود برای صحبت کردن با من استفاده می‌ کنند، اما این بسیار نادر است.

اخیرا، یکی از سازمان‌ هایی که من با آن کار می‌ کنم، سیاستی را اجرا کرده‌ است که در آن تمام ارتباطات بین معلمان و دانش آموزان باید از طریق فروم یا پیام صورت گیرد، نه از طریق حساب‌ های شخصی.

من فکر می‌ کنم این ایده خوبی از نظر پاسخگویی و نگهداری سوابق است.

علاوه بر اینکه دانش‌ آموز را به سمتLMS می‌ کشد که همان چیزی است که همه ما می‌ خواهیم، چون هرچه زمان بیشتری را صرف خود دوره کنند، در یادگیری آنلاین بهتر عمل خواهند کرد.

پیغام‌های خوش آمدید

یک روش خوب این است که از سیستم پیام گذاری مودل برای خوش‌آمد گویی به دانش آموزانی که در دوره‌ های شما ثبت‌ نام کرده‌ اند، استفاده کنید.

برای این که آن را تا حد امکان کارآمد کنم، قالب‌ های پیام خوشامد گویی ایجاد می‌ کنم که می‌ توانم برای هر دانش‌ آموز ارسال کنم و به سادگی خوش‌ آمد گویی را برای نام‌ های فردی مختلف تنظیم کنم.

اگر مطمئن نیستید که دانش آموزان شما چه زمانی ثبت‌ نام می‌ کنند، از مدیر خود بخواهید که اطلاعیه ثبت‌ نام – enrollment notifications را تنظیم کند تا هر بار که یک دانش‌ آموز در دوره شما ثبت نام می کند، یک پیام و یا یک ایمیل دریافت کنید.

این پیام اولیه یک خط ارتباطی ایجاد می‌ کند و لحن مثبتی به وجود می آورد که مسیری طولانی را به سمت درگیر کردن دانش آموزان در این دوره طی می‌ کند، به خصوص برای کسانی که به این فشار اضافی نیاز دارند.

نکات و ویژگی‌ های اضافی

آیا از این که در این مدت کوتاه چقدر درباره مودل یاد گرفته‌ اید شگفت‌ زده شده‌ اید؟

زمانی که اصول اولیه را درک کنید، این واقعاً یک پلتفرم کاربر پسند است.

اما هنوز آماده نیستم که بذارم بری.

چند نکته و ویژگی دیگر نیز وجود دارد که فکر می‌ کنم قبل از این که شروع به اضافه کردن موضوعات بیشتر و بیشتر به درس خود بکنید، باید در مورد آن‌ ها بدانید.

برخی از آن‌ ها گزینه‌ هایی هستند که من در ابتدا متوجه آن‌ ها شدم، در حالی که برخی دیگر پس از سال‌ ها به روز رسانی دوره‌ های درسی من کشف شدند.

بیایید نگاهی به برخی نکات و ویژگی‌ های اضافی در مودل بیندازیم.

اضافه کردن بلوک‌ها به صفحه درس

نمی‌ خواهم وانمود کنم که می‌ دانم در طول دوره آنلاین خود چقدر انعطاف‌ پذیری و استقلال به شما داده شده‌ است، اما به شما می‌ گویم که اگر اجازه دارید بلوک‌ هایی را در حاشیه دوره خود اضافه کنید، این کار را بکنید.

آن‌ ها شبیه ویجت ها در یک وبلاگ هستند، با این تفاوت که اکثر آن‌ ها ایستا هستند (‏آن‌ ها تغییر نمی‌ کنند مگر این که محتوای آن‌ ها را به صورت دستی تغییر دهید)‏.

آن‌ ها بسیار شبیه یادداشت‌ های روی یک تابلوی اعلانات هستند.

شما می‌ توانید ساعات اداری، اطلاعات تماس، یک تقویم، هر چیزی که فکر می‌ کنید هم برای دانش آموزان و هم برای خودتان مفید خواهد بود را برجسته کنید.

در واقع، شما می‌ توانید یک ویجت را در نظر بگیرید که فعالیت اخیر دانش آموزان شما را نشان می‌ دهد، که راه دیگری برای به روز بودن گرید دادن به تکالیف در حال انجام است.

ویجت فعالیت اخیر - Recent Activity امکان لینک دادن به آخرین ارسالی ها - Recent Submissions را فراهم می‌ کند.

برای اضافه کردن یک بلوک، می‌ توانید دکمه اضافه کردن یک بلوک - Add a block بر روی داشبورد Moodle خود را پیدا کنید.

در مورد من، درست در انتهای آن قرار دارد:

?

برای اهداف خود، یک بلوک کلندر برای دانش آموزان اضافه می‌ کنیم تا نگاهی به مهلت های زمانی یا ددلاین ها داشته باشند و فرض می‌ کنیم که تاریخ‌ های مقرر در تنظیمات تکالیف را فعال کرده‌ ایم.

توجه داشته باشید که ویجت / بلوک کلندر در بالای صفحه درس ظاهر می‌ شود (در ‏پایین ببینید)‏

?

شما می‌ توانید ترتیب را با کلیک روی دکمه حرکت – Move آن را تنظیم کنید.

روزهایی با تاریخ مقرر شامل پیوندهایی با ارزیابی‌ ها و تکالیف مقرر خواهند بود.

کانفیگور کردن بلوک می‌ تواند با کلیک روی یکی از دکمه‌ های کنار حرکت – Move انجام شود و شامل گزینه‌ های اضافی مانند مخفی کردن و حذف بلوک باشد.

ویرایش یک عنوان در صفحه درس

برای ویرایش یک عنوان، شما یک دکمه مداد در کنار هر فعالیت خواهید دید.

روی آن کلیک کنید تا عنوان خود را به طور مستقیم در صفحه درس ویرایش کنید:

?

تعویض نقش به …

?

شاید بخواهید ببینید که این دوره برای دانش آموزان چگونه به نظر می رسد.

1. روی عکس پروفایل/دکمه دسترسی سریع- profile picture/quick access button کلیک کنید

2. روی Switch role to… کلیک کنید

3. روی نقشی که می خواهید سوئیچ کنید و اهداف و تکالیف آن را ببینید کلیک کنید

?

نشان دادن یا پنهان کردن یک موضوع

هنگامی که در کنار هر موضوعی رویEdit کلیک کنید لیستی از گزینه ها را مشاهده خواهید کرد.

تصویر زیر مربوط به یک نمونه است. موضوع - Topic باز و نشان داده شده است.

اگر روی پنهان کردن موضوع - Hide Topic کلیک کنید از دانش آموزان پنهان می شود.

سپس هنگام مشاهده دوره شما، کم نور به نظر می رسد، اما بلوک کاملاً از دید دانشجو محو می شود.

?

Hidden topic

?

Student View of a Hidden Topic

?

اضافه کردن عکس های و ویدئوها در بلوک ها

مانند یک کلاس سنتی، بخشی از مشارکت دانش آموزان در یادگیری آنلاین توسط محتواهای چند رسانه‌ ای انجام می‌ شود.

ما نحوه اضافه کردن تصاویر را در یک فصل قبل تر توضیح دادیم، اما یک گزینه HTML نیز وجود دارد که برای استفاده از تصاویری که به یک Creative Commons attribution نیاز دارند، مفید است،.

به عبارت دیگر، مالک تصویر اجازه استفاده از آن را با چند هشدار داده‌ است و یکی از آن‌ ها معمولا اسناد هستند. به عنوان مثال، ویکی مدیا - Wikimedia شامل یک گزینه برای استفاده از یک تصویر یا فایل در وب است که تعداد کمی لینک، یک توصیف (‏معمولا اعتبارات اسنادی)‏ و HTML را برای جایگذاری فایل به شما می‌ دهد.

?

در یک ویرایش گر متن غنی برای فعالیتی که می‌ خواهیم این مجسمه فردریک داگلاس را به آن اضافه کنیم، با قرار دادن مستقیم فایل - embedding the file directly کار خود را آسان‌ تر خواهیم کرد.

هنگامی که یک تصویر را در ویکی مدیا پیدا کردید، با کلیک بر روی ناحیه تصویر - embed area، تمام HTML را انتخاب کنید، سپس بر روی ماوس خود راست کلیک کرده و “کپی” را انتخاب کنید.

در بلوک، ابتدا بر روی دکمهToolbar Toggle کلیک می‌ کنیم تا گزینه‌ های بیشتری را داشته باشیم، سپس بر روی دکمه مرجع Edit HTML کلیک می‌ کنیم تاHTML بلوک نمایش داده شود (‏پایین را ببینید)‏.

?

اگر محتوای زیادی وجود داشته باشد، کاراکتر های زیادی وجود خواهند داشت.

فقط سعی کنید پایان متن خود را پیدا کنید که معمولا با “</p>” تمام می‌شود.

در پایان، Enter را بزنید تا یک فاصله ایجاد کنید، سپس راست کلیک کرده و چسباندن -Paste را برای اضافه کردن کد تصویر و Creative Commons attribution انتخاب کنید.

?

روی Update کلیک کرده و به ویرایش گر متنی غنی - rich text editor باز خواهید گشت.

با کلیک بر روی Toggle full screen mode می توانید نمای بزرگ‌تر این که بلوک چگونه به نظر می‌رسد، را مشاهده کنید.

?

نسبت دادن به مولف، که در کد تعبیه‌ شده گنجانده شده بود، معمولا به عنوان توصیفی ظاهر می‌ شود که وقتی مکان‌ نمای ماوس روی تصویر حرکت می‌ کند، ظاهر می‌ شود.

این تصویر همچنین قابل کلیک کردن خواهد بود و کاربر را به منبع صفحه وب عکس انتقال می دهد.

انتخاب یا نظرسنجی اضافه کنید

به دنبال یک راه جالب برای شروع یک درس و یا درگیر کردن دانش آموزان با چیزی متفاوت هستید؟

این یک راه عالی برای سنجش یادگیری دانش آموزان است و حتی می‌ تواند به عنوان یک مجموعه مقدماتی عمل کند.

حتی ممکن است از دانش آموزان در مورد نوع فعالیتی که می خواهند در آن ببینند نظرسنجی کنید.

برای افزودن فعالیت انتخاب - Choice این مراحل را دنبال کنید:

?

· از قسمت Add an activity or resource بر روی پنجره Choice کلیک کنید

· یک سوال را در باکس توضیحات بنویسید

· انتخاب ها را گسترش و افزایش دهید مثلا به فرمت چند انتخابی - Multiple Choice

· بر روی Save and return to the course یا Save and display کلیک کنید

اضافه کردن یک فایل، URL یا پیج

این سه منبع را می توانید در پنجرهAdd an activity or resource پیدا کرده و اضافه کنید.

آن ها منابع بسیار استانداردی هستند که باید در موضوعات دوره گنجانده شوند.

شاید بخواهید دانش آموزان از روی یک تمپلیت کار کنند: یک فایل اضافه کنید. یک اسم به آن بدهید، توضیحات اضافه کنید و فایل را آپلود کنید.

?

شاید بخواهید دانش آموزان مقاله ای را بخوانند: یک URL اضافه کنید. طبق معمول ادامه دهید.

شاید بخواهید دستور العمل‌ های مکتوب یا یک درس کوچک مستقل - standalone mini-lesson را اضافه کنید که برای گذاشتن آن در صفحه دوره بسیار طولانی است، اما به هیچ مرحله یا صفحه متوالی نیاز ندارید: یک صفحه اضافه کنید (به عکس زیر مراجعه کنید)

?

پس از اینکه نامی را برای پیج انتخاب کردید، می توانید یک محتوا را در قسمت زیر بخش توضیحات - description قرار داده و ادیت کنید.

شما می توانید فیلم‌ ها، تصاویر، پیوندها و متن‌ ها را دقیقاً همانطور که می‌ توانید با فعالیت Lesson انجام دهید، به این قسمت اضافه کنید. فقط نمی توانید به آن دنباله یا مرحله اضافه کنید.

در پایان

مودل چیزهای زیادی برای ارائه دارد و شما قطعا همانطور که پیش می‌ روید، یاد خواهید گرفت.

فعالیت‌ ها، ویژگی‌ ها و تنظیماتی را کشف خواهید کرد که برای انتظارات و سبک شما به عنوان یک مربی بهتر عمل می‌ کنند.

هر معلم رویکرد منحصر به فردی نسبت به نحوه آموزش یک کلاس دارد و این در محیط آنلاین تفاوتی ندارد.

شما باید مطمئن باشید که در حال حاضر آماده کار با مودل LMS هستید. موفقیت فقط چند کیلومتر فاصله دارد. برات آرزوی موفقیت می‌ کنم.

کلیدها و دکمه های مودل

از آنجا که نسخه یک Moodle احتمالاً با دیگری متفاوت است، من تصاویر و دکمه هایی را به شما نشان می دهم که در نسخه های مختلف استفاده شده اند و یکسان هستند.

همانطور که قبلاً گفتم نگران نباشید. من با چندین به‌ روز رسانی Moodle و بیشتر آنها کار کرده‌ ام و دیده ام که توابع ثابت مانده است.

با این اوصاف، ایده خوبی است که با دکمه هایی که ممکن است با آن ها مواجه شوید آشنا شوید، به طوری که اگر خواستید کاری را انجام دهید که مطابق اسکرین شات های موجود نبودند بتوانید کارهای خود را پیش ببرید و انجام دهید.

در اینجا یک لیست کمک به شما وجود دارد:

?

این گزینه به شما امکان می دهد موضوعات را به دوره اضافه کنید.

?

همانطور که به نظر می رسد، لیستی از فعالیت ها/منابع برای انتخاب ظاهر می شود.

?

منوی اعلان ها

?

منوی پیام ها

?

اگر می خواهید بین نمای معلم و نمای دانش آموز جا به جا شوید.

?

بزرگ در بالای دوره به شما امکان می دهد ویرایش را روشن کنید، تنظیمات دوره را ویرایش کنید و غیره.

?

عنوان یک فعالیت را ویرایش کنید.

?

یک موضوع یا فعالیت را جابجا کنید.

?

هنگام درجه بندی بسیار مفید است. من از آن برای تغییر نما از همه ارسال‌ ها به مواردی که فقط نیاز به درجه بندی استفاده می‌کنم

برای مشاهده کامل این مقالات با فرمت مناسب و عکس های کاربردی به سایت شخصی من مراجعه بفرمائید

همچنین می توانید جهت دریافت فایل PDF این مقالات از طریق واتس آپ یا ایمیل زیر با من در تماس باشید:

M.farahraz@gmail.com

09353637700

مودلmoodlelmsال ام اسآموزش آنلاین
مدیر فروش، متخصص تولید محتوا، کارشناس مارکتینگ، مشاور دیجیتال مارکتینگ، راه انداز استارت آپ، مشاور کاریابی و کارآفرینی،کارشناس خدمات پس از فروش و امور مشتریان، مهندس سخت افزار کامپیوتر
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید