ویرگول
ورودثبت نام
مهران مافی
مهران مافی
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

ارور AttributeError module 'numpy' has no attribute 'array' در پایتون

سلام.

امروز می خواستم با استفاده از کتابخانه numpy در پایتون یک پروژه کوچکی رو بنویسم ، که با خطای زیر مواجه شدم :

AttributeError: partially initialized module 'numpy' has no attribute 'array'


خیلی جالب بود چون تا حالا این خطا رو ندیده بودم و از اینکه کلا برنامه من یک خط داشت :

import numpy

array = numpy.array([[1,2],[3,4]])


بعد از چند دقیقه متوجه شدم که ایراد از اسم فایل من هست :

numpy.py

اسم فایل پروژه رو گذاشته بودم numpy.py و وقتی کتابخانه numpy رو در پروژه import کردم باعث این خطا شد.

و به راحتی با تغییر نام فایل مشکل حل شد.

برای همین گفتم این رو اینجا پست کنم تا بقیه دوستانی که به این مشکل بر میخورن دلیل و نحوه برطرف کردنش رو ببین.

اگه به این مطلب و مطالب دیگه در مورد پایتون و برنامه نویسی علاقه دارید خوشحال میشم که از سایت من هم دیدن کنید :

بای کد - یادگیری برنامه نویسی

پایتونکتابخانه numpyمهران مافی
خورده ام ، نوشیده ام ، چند نفری را دوست داشته ام ، کمی اعتراض کرده ام ،کمی زندگی کرده ام ،کمی دیگر نیز زندگی خواهم کرد....
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید