MehwdiLip
MehwdiLip
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

آموزش رایگان پایتون قسمت هشتم | نام گذاری صحیح متغیر ها

نام گذاری صحیح متغیرها
نام گذاری صحیح متغیرها


با سلامی دوباره خدمت شما برنامه نویسان آینده :)

امیدوارم که حالتون خوب باشه و کدهاتون روون

خب بدون هیچ وقت تلف کردنی بریم سراغ اصل مطلب , شما توی زبان برنامه نویسی پایتون میتونید هرجوری که بخوایید متغیرهارو نام گذاری کنید ولی خب پایتون هم یه سری قوانین داره و محدودیت !!

اولیش : متغیرها حتما باید با حرف یا آندرلاین ( _ ) شروع بشن و نمیتونن عدد باشن :

>>> cats = 2
>>> 2cats = 3
SyntaxError: invalid syntax
>>>

دومیش : ادامه اسم متغیرها باید با حروف,اعداد و اندرلاین باشند و نمیتونن اشکال باشن :

>>> cats2 = 12
>>> cats_2 = 12
>>>cats@2 = 14
SyntaxError: can't assign to operator
>>>

سومیش : توی نام گذاری متغیرها در پایتون به بزرگی و کوچیکی هر متغیر حساسه

مثلا dog با Dog فرق داره :

>>> print(dog)
12
>>> print(DOG)
Traceback (most recent call last):
File "<pyshell#10>", line 1, in <module>
print(DOG)
NameError: name 'DOG' is not difined
>>>

استانداردهای نام گذاری متغیرها :

اولی : جملات باید با آندرلاین از هم دیگه جدا بشن که بهش در اصطلاح snake_case میگن :

>>> number_of_my_dogs = 120
>>> this_year = 1398
>>>

دومی : میتونید برای نام گذاری متغیر ها اول هر حرف رو بزرگ بنویسی که بهش میگن CamleCase در اصطلاح :

>>> NumberOfMyDogs = 120
>>> ThisYear = 1398
>>> MyBirthday = 2019
>>>

سومی : موقع نام گذاری متغیر ها باید از حروف کوچیک استفاده کرد که البته چندتا استثنا داره که با رعایت اونا به مشکلی بر نمیخورید ...

اگر اسم متغیری به صورت snake_case باشه و تمام حروف آن بزرگ باشه ...

متغیرهایی به اسم constant هستند که راجبشون صحبت نکردیم ...

ولی به متغیرهایی میگن که در طول برنامه ثابت هستند و داخلشون تغییر نمیکنه :

>>> NUMBER_PI = 3.14
>>> GRAVITY_NUMBER = 9.8
>>>
  • و همچنین اگر به صورت UpperCamelCase باشند برای اسم class ها ازشون استفاده میشه که راجبشون فعلا چیزی نمیگیم

چهارمی : متغیر هایی که با __ شروع و تموم بشن (۲ تا underline) بهشون dunder میگن (Dubble Underscore):

که متغیر های Private هستند و قرار نیست کاریشون داشته باشیم

که بیشتر برای پروژه های OpenSource یا وقتی که دارید کد های یکی دیگرو میخونید کاربرد داره

که منظور نویسنده کد این هستش که به این متغیر دست نزنید چون ممکنه مشکلاتی به وجود بیاد

به این معنی نیست که نمیتونید تغییرش بدید اما به این معنیه که سعی کنید عوضشون نکنید

>>> __dont__touch__it__ = 56464987 >>>

خب دوستان و همراهان عزیز اینم از این آموزش

امیدوارم که بهره لازم رو برده باشید

برای دانلود آموزش ویدیویی این قسمت روی اینجا کلیک کنید .

آموزش پایتونآموزش رایگان پایتون
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید