ویرگول
ورودثبت نام
محمدرضا اشرفی
محمدرضا اشرفی
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

مراسم تدفین بنتلی

جناب آقای سکارپا که از پولدارتین افراد کشور برزیل بود، در خبری اعلام کرد که قراره به تقلید از افراد مصر باستان، ارزشمندترین دارایی خودش رو که یک خودروی بنتلی میلیون دلاریه، دفن کنه تا در زندگی که بعد از مرگش قراره داشته باشه، از اون استفاده کنه.

بعد از یک هفته، عده زیادی القاب منفی و توهین آمیزی به او دادند که پول اون ماشین رو خرج نیازمندان و فقرا کنی، بعد از مرگ زندگی راحت‌تری داری!

روز موعود فرا رسید و خبرنگاران و عکاس های زیادی در خانه‌ی سکارپا جمع شده بودن تا از این واقعه به ظاهر احمقانه، گزارش بگیرن..

هنگامی که ماشین در گودال گذاشته شد، قبل از اینکه روی اون خاک بریزن، سکارپا فریاد زد که "دست نگه دارید! مگه دیوانه شدم که ماشین عزیزم رو دفن کنم؟"

در این مراسم سکارپا مقصود خود را از این کار بیان کرد. سازمان انتقال عضو برزیل، پشت این کار، کمپین " دفن کردن چیزی با ارزش‌تر از بنتلی، احمقانه ‌است" را راه اندازی کرده بود. سکارپا در توضیح این کار گفت:" وقتی من چنین خبری رو اعلام کردم، اکثریت من رو احمق صدا کردند و قضاوت های مختلفی در مورد من شد. در حالی که اکثر افراد چیزهای بسیار با ارزش‌تری از ماشین من را در خاک دفن می‌کنند که اون قلب و کلیه و کبد و... است. از نظر من این کار احمقانه است زیرا اهدای عضو جان بسیاری از افراد را نجات می‌دهد و ما اینکار را انجام نمی‌دهیم!"

حال به قدرت تبلیغات درست پی می‌بریم. هیچ وقت حس مردم نسبت به اهدای قلب خود یا عزیزان خود نرم نمیشه و کار به شدت سختیه ولی این سازمان با همین حرکت هوشمندانه کاری کرد که صدها مدل تبلیغات به این بازدهی نمی‌رسید.

پاییز 99

تبلیغاتفروشبازاریابیمارکتینگبنتلی
مدیر مارکتینگ آژانس تبلیغات کلاکت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید