نسخه پایدار اندروید استودیوی ۳.۶ منتشر شد.
در این نسخه، با قابلیت split view امکان مشاهده همزمان دیزاین و کد رابط کاربری فراهم شده است.
قابلیت View binding که به #اندروید استودیوی ۳.۶ اضافه شده، باعث میشه ریسک null pointer هنگام ریفرنسدهی به ویوها از بین بره و مغایرت لیاوت و کد هنگام کامپایل شدن به خطا منجر بشه. نه هنگام ران شدن.
بعد از آپدیت اندروید استودیو، ویوبایندینگ رو فعال کنید و حالشو ببرید:
android {
viewBinding.enabled = true
}
با قابلیت ViewBinding اندرویداستودیوی ۳.۶ دیگه به کتابخانه butterknife نیاز نخواهید داشت. در توضیحات کتابخانه butterknife هم نوشته شده:
Attention: Development on this tool is winding down. Please consider switching to view binding in the coming months.
قابلیت Multi Display هم به شبیهساز اضافه شده که این امکان رو فراهم میکنه اپلیکیشن رو بر روی دیوایسهای چند صفحهای تست کنیم.
در نسخه ۳.۶ اندروید استودیو، ابزار پیشفرض بستهبندی (packing tool) به زیپفلینگر تغییر داده شده که باعث میشه شاهد افزایش سرعت هنگام بیلدهای دیباگ باشیم.
اندروید استودیوی ۳.۶ بالاخره بعد از سالها با امکان Resumable SDK downloads، این امکان رو فراهم کرده در صورت قطع دانلود هنگام دریافت sdk و... دانلود رو ادامه بدید. این ویژگی برای وضعیت اینترنت ما ایرانیها خیلی لازم بود.
رابط کاربری نقشه #گوگل یا Google Maps UI هم به شبیهساز (امولیتور) اضافه شده که کار رو برای برنامهنویسهایی که با نقشه و لوکیشن سروکار دارند، راحتتر کرده.
تصویر پست هم تصویر اسپلش یا صفحه شروع اندروید استودیوست که طراحی آن در این نسخه تغییر کرده.