ویرگول
ورودثبت نام
میلاد ریوندی
میلاد ریوندی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

امریه سربازی در شرکت دانش بنیان (قسمت اول)

سلام
خب اول از این رو بگم که این اولین نوشته من هستش و پس اگه نگارشم خوب نیست، به خوبی خودتون ببخشید :)
#سربازی چیزیه که هر پسر ایرانی از روزای اول نوجوانیش دغدغه‌اش رو داره، دو سال دوری از خانواده، سختی‌های سربازی هم که جای خود داره. منم تقریبا از وقتی 18 سالم شد، همش به فکرش بودم که چطوری می تونم این دوران رو به بهترین نحو بگذرونم! و از بین انتخاب هایی که داشتم، سربازی توی #شرکت_دانش_بنیان رو انتخاب کردم.
خب قطعا برای این تصمیم باید حسابی اطلاعات جمع می‌کردم و دقیقاً قسمت سختش همینجا بود! چون به تازگی این طرح شروع شده بود و عملا هیچ رسانه درست و حسابی برای کسب اطلاعات وجود نداشت و می تونم بگم جز اولین نفراتی بودیم که درخواستمون رو ثبت کردیم. یک کانال تلگرامی بود که اطلاعیه‌ها رو داخلش ثبت می کردن، از قضا قرار بود طی 1-2 روز آینده یک جلسه توجیحی توی آپارات برگزار بشه و بهترین وقت برای کسب اطلاعاتی که نیازشون داشتم و قصه سربازی من از اینجا جدی تر شد.
توی مرحله اول باید توی سایت سینا ثبت نام می‌کردم تا شرایط و امتیاز نخبگیم رو بررسی می کردند. اگه در مورد امتیاز نخبگی چیزی نمی‌دونید باید به صورت خلاصه بگم امتیازی که بر اساس فعالیت های فناورانه‌ای که داشتین رو اصطلاحاً میگن امتیاز نخبگی که توی هر دوره ای ممکنه تغییر کنه. از این آدرس می تونید به صورت دقیق تر اطلاعات به دست بیارید.
این مرحله به جرات می تونم بگم یکی از گُنگ ترین مراحل بود واسم، چون صرفا ثبت نام و درخواستت رو ثبت می‌کنی و باید منتظر بمونی تا بهت اطلاع بدن و طی این مدت هیچ اطلاعی از وضعیت درخواستت نداری!
یه قسمت بزرگی از امتیازت رو سابقه کار توی شرکت دانش بنیان، تعیین می کنه و هر چقدر میزان ماه‌هایی (یا سال‌هایی) که توی شرکت‌های دانش بنیان فعالیت کردی بیشتر باشه، امتیاز بیشتری رو کسب می‌کنی ( البته این امتیاز سقف داره)، اینم اضافه کنم که باید نام کاربری و رمز عبور سایت تامین اجتماعی رو بهشون بدی که بتونن سوابق کاریت رو به دست بیارن (که اتفاق عجیبیه!) و اگه تا الان توی سایت سوابق تامین اجتماعی ثبت نام نکردی، پیشنهاد می کنم زودتر از این آدرس برای آموزش استفاده کنی و درنهایت از این آدرس ثبت نامت رو انجام بدی.
بخش مهم بعدی، میزان درآمد شرکتی که باهاش همکاری می کنی هستش. البته باید بگم برای هر مقطع تحصیلی این سقف و کف‌ها فرق می کنه و اگه حرفی از اعداد نمیزنم، چون به صورت مداوم این اکسل محاسبه امتیاز تغییر می‌کنه (البته برای اینکه یکم از سردرگمی دربیاید، از اینجا می تونید دانلودش کنید ولی بهتون قول نمیدم که تغییر نکرده باشه).
و آخرین معیار، که من نداشتمش، سمت شما توی اون شرکت دانش بنیان هستش، یعنی اگه سمت هیئت موسس یا هیئت مدیره داشته باشی، می تونی به امتیازهات اضافه کنی.

برای اینکه متن طولانی نشه، ادامه ش رو در قسمت های بعدی می نویسم.
منتظر نظراتتون هستم و اگه سوالی داشتین می تونید از طریق لینکدین مطرح کنید تا کمکتون کنم (البته تا جایی که علمش رو داشته باشم).

منتظر قسمت بعدی باشید
خدانگهدار :)

قسمت بعدی

امریه سربازیشرکت دانش بنیانامریه دانش بنیانسربازی
یه برنامه نویس که عاشق ماشین های کلاسیک آمریکاییه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید