ویرگول
ورودثبت نام
محسن مرتضوی (mohsen.mortezavi)
محسن مرتضوی (mohsen.mortezavi)
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

کوچینگ و خودشناسی

شفاف سازی و شفافیت در کوچینگ
شفاف سازی و شفافیت در کوچینگ

ما انسان ها به دیل اینکه خیلی از موضوعات برایمان شفاف نیست

در نتیجه تصمیماتی هم که میگیریم در بسیاری از موارد اشتباه می باشد

و دلیل این شفافیت عدم تفکر عمیق بر روی آن می باشد

به همین دلیل در اصل اولیه کوچینگ برای رشد تفکر عمیق روی موضوع آمده است

و وقتی موضوعی برایمان شفاف شود بهترین راه حل هم به ذهن می رسد و می توان در جهت آن اقدام کرد

یکی از کارهای کوچینگ استفاده از ابزار گفته شده در پست های قبل برای شفاف سازی مسئله می باشد

یکی دیگر از ابزار قدرمتند کوچینگ که در شفاف سازی موضوع می خواهم مطرح کنم پرسیدن سوال قدرتمند در زمینه موضوع تعیین شده است .

که در بعضی از موارد ضروری که زمان کم هست می توان از قانون پنج چرا ؟؟ هم استفاده کرد

5 بار از خود بصورت پیوسته در مورد موضوع چرا بپرسیم

به عنوان مثال می خواهم پولدار بشوم :

چرا می خواهم پولدار بشوم ؟

پولدار بشوم که بتوانم راحتر زندگی کنم :

چرا میخواهی راحتر زندگی کنی ؟

راحتر زندگی کنم تا بتوانم بیشتر به خودم و خانوادم برسم :

چرا میخواهی بیشتر به خودت و خانوادت بررسی؟

من هر زمان که وقت بیشتر برای خودم و خانوادم میزارم و دغدغه مالی ندارم حال روحی و جسمی بهتری دارم :

چرا حال روحی و جسمی بهتری داری وقتی برای خودت و خانوادت وقت میزاری ؟

کارهای که دوست دارم مثل تفریح و خرید بی دغدغه را در کنار آن ها با آرامش انجام می دهم :

چرا تفریح و خرید را با آرامش انجام میدی؟

چون دیگر خرج کردن و زمان گذراندن در کنار آن ها برام مهم می شود نه پول در آوردن:

و ....





سوال قدرمتندکوچینگشفافیتقانون 5 چرا
استراتژیست فروش و بازارسازی بیزینس کوچ مدیریت و سیستم سازی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید