ویرگول
ورودثبت نام
M.sayedqaleh
M.sayedqaleh
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

جنگیر پاپ ۲۰۲۳/The Pop's Exorcist 2023

خوش اومدید به دومین نقد من در ویرگول.

ویدیوی این نقد هنوز در یوتیوب قرار نداره ولی در اسرع وقت در کانال یوتیوب فیلموگیم اپلود خواهد شد.


ماجرای این فیلم راجب خانواده ای آمریکاییه که برای تعمیر میراث پدری به اسپانیا مهاجرت میکنن و همچنین یک کشیش که جنگیر ارشد کلیسا گایریل آمورته هست که با شیطانی جدید رو به رو میشه.


بازیگران این فیلم عبارتند از : راسل کرو (گابریل آمورت) دنیل زواتو (پدر اسکیبل) الکس اسو(جولیا) لورل مارسن (امیلی) پیتر دسوزا فیگونی (هنری)


این جدی ترین چالشیه که پدر آمورت باهاش رو به رو شده که تمام هنرشو در امر جنگیری لازم داره.


صداگذاری این اثر میشه گفت در حد قابل قبولیه و سکوت و آهنگ ها همه به موقع پخش میشن از طرف دیگه هم نمیشه گفت عالیه چون به نظر من به جز یه تعداد خاص از فیلمها، بقیه در رده ی خوب طبقه بندی میشن و به سختی میتونن خودشونو به رده ی عالی برسونن.

از نظر من و به طور کلی صداگذاری این اثر ۷.۵/۱۰ رو میگیره و در رده ی خوب قرار داره.


داستان فیلم برگرفته از خاطرات واقعی شخصی به اسم گابریل آمورته با تغییرات پس من قضاوتی نمیکنم اکا از نظر من در سطح خوب و قابل قبولی بود اما سعی در سفید شویی کلیسا شده بود که این فیلمو از نظر من کمی کم ارزش میکنه.

شما نمیتونید با چندتا فیلم تاریخ و جنایاتی که اتفاق افتاده رو تمیز کنید.

به داستان فیلم به صورت کلی ۶.۸/۱۰ میدم.


بازی بازیگرا هم بد نیس ، مخصوصا پدر آمورت و پدر اسکیبل که میشه گفت خیلی خوب بازی کردن، چیزی که نمره یداین بخشو میاره پایین نقش ضعیف دو بانو ی محترم موجود در فیلمه.

شخصا به نظرم تقریبا مصنوعی بازی کردن ولی باز هم قابل قبول بود.

به صورت کلی به نظر من ۷/۱۰ برای این بخش کافیه.


نقطه ی مثبت و بزرگ این فیلم که به شدت منو جذب کرد نبود اغراق شده ی جامعه ی سیاهپوست و همجنسگرا بود. این فیلم حال و هوای داستان ها و فیلمای قدیمی رو میداد، قبل از زمانی که پروپاگاندا روی سینما تاثیر بگذاره.

من اینجا یه امتیاز اضافی به امتیاز کل فیلم میدم.


فضا سازی فیلم هم میشه گفت تا حد زیادی ساده بود که هنرمندانه استفاده شده بود. به این بخش هم ۷/۱۰ میدم چون نسبت به سایر فیلمهای ترسناکی که وجود داره به نظرم طراحی محیط حداقل ولی هنرمندانه بود.


جلوه های ویژه ی فیلم واقعا برای یه فیلم ترسناک که ساخته ب هالیوود هم نیست عالی بود و به جرات میشه گفت حتی از آثار گرون قیمتی مثل کانجورینگ هم بهتره و همین به دلیل خوبه که این فیلمو از دست ندین.


گریم هم یکی از نقاط مثبت این فیلم بود که میشد بگی در حد خوبه.

فرد تسخیر شده گریمش عالی بود ولی همچنان میگم زخم ها و.... بقیه ی افراد به حد قابل قبول طبقه بندی میشد و نه عالی و خوب.

به این بخش من ۶/۱۰ میدم و همین امتیاز فیلمو یکم کم میکنه.


به صورت کلی من به این فیلم ۶.۸/۱۰ امتیاز میدم که با اون یک امتیاز اضافی که به عنوان جایزه براش در نظر گرفته بودم میشه ۷.۸/۱۰ و این برای فیلمهای ترسناک یه امتیاز عالی در نظر گرفته میشه و باعث میشه که هرکسی تو این سبک فیلم دوست داره جذب همچین امتیازی بشه.


امیدوارم لذت برده باشید.


محمد♥️

فیلمنقد فیلمترسناکفیلم جنگیرفیلم ترسناک
تولید کننده ی محتوا، دیجیتال مارکتر،علاقهمند به روانشناسی و فلسفه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید