ویرگول
ورودثبت نام
Mohsen Dehghani
Mohsen Dehghani
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

عادت ها!!

سلام و سلام و سلام

دوستان عزیز چطورید؟! امیدوارم که حالتان خوب باشد. برای همه آرزوی سلامتی و روزی پر انرژی و پر برکت دارم

امروز تقریبا یک سالی هست که دوست داشتم در ویرگول فعالیت کنم و تا حالا 6 تا پست گذاشتم.( اَووووو چقدر زیاد).

چند روزی هست که دارم کتاب عادت های اتمی را می خونم ، خیلی به تغییر رفتار و یا عادتهایی که لازم دارم تا بتونم زندگی را اون شکلی که دوست دارم بسازم ، تا حالا کمک کرده

مهمترین چیزی که در این کتاب روی اون تلاش کرده که بتوانیم یک مسیر برای ساخت عادت ها بسازیم شکل شناخت یک عادت و نحوه شکل گیری و پایه ریزی اون هست

چهار مرحله برای شکل گیری یک عادت در این کتاب بیان می کنه

اول : شناخت مساله یا به قول خود آقای کلیر سرنخ : یعنی مشکل را پیدا کن و روی اون فکر کن

دوم : تمایل ، برای این که بتونی یک مشکل را حل کنی باید در ابتدا تمایل داشته باشی که اون را حل کنی یعنی علاقه به حل اون مساله ، یعنی اینکه اون را مساله بدونی و تمایل به حلش داشته باشی نه این که برای تو در اولویت انجام دادنش نباشی. حتی اگر تمایل هم نداشته باشی با جذاب کردن اون مساله بوسیله نوع نگاهی که برای خودت ایجاد می کنی می تواند اون تمایل برای حل شکل بگیرد. پس تمایل می تواند در فرآیند حل یک مساله بسیار کارآمد باشد.

سوم : پاسخ : ساده کردن کردن مساله ، با کوچک کردن و ساده کردن مساله قابلیت پذیرش و حل شدن مشکل بسیار راحت تر می شه. یعنی یک مشکل را به مشکلات ریزتر قابل حل تقسیم بشه

خرد کردن مساله
خرد کردن مساله


چهارم : پاداش : بعد از انجام کار حتما به خودتون پاداش بدهید تا از انجام یک مساله لذت ببرید.


خیلی ساده و جذاب بود نه ؟


عادتهای اتمیعادتتغییر
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید