ویرگول
ورودثبت نام
علیرضا صالح پور
علیرضا صالح پور
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

خشت اول چون نهد معمار ........



اگر توجه کرده باشید هر وقت بنایی رو می بینیم که داره یه دیواری رو می چینه این ضرب المثل یادمون میاد که : « خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج » اما سعی کنید که فقط به ذهن تون برسه نه به زبانتون . چون اگه این جمله رو به زبان بیارید یا دیوار صاف میشه که این خوبه و یا اینکه همون خشت کج به طرفتون پرتاب میشه که اون هم دو صورت داره یا به شما برخورد می کنه و بینی شما تا ثریا کج میشه و یا اینکه جاخالی میدید و پا به فرار میزارید . احتمال میدم بعضی از افراد از جمله خودم فکر می کردند یا هنوز همین فکر رو دارند که ثریا یک دختری هست که اگه معمار دیوار رو کج بزاره ثریا هم مسیرش کج میشه . خواستم بگم که ثریا یه ستاره است و منظور از این ضرب المثل این است که اگر اولین قدمت رو اشتباه برداری تا آخر مسیر از مقصدت دور میشی تا اینکه به پوچی میرسی و اونجا دیگه راه بازگشتی نیست . بُگذریم .... اوه اوه سریال مورد علاقه ام شروع شد من برم بعدا میام . ) : یادم رفت چی میخواستم بگم .... باز هم بُگذریم .اگه یادم اومد مینویسم .


شاید ضرب المثل زیر رو شنیده باشید :

« خانه از پای بست ویران است / خواجه در بند نقش ایوان است . » من این ضرب المثل رو در برابر کسانی استفاده می کنم که همه به نام فحش خور فامیل میشناسن شون و زمانی که ما تازه شروع به خراب کردن خانه کردیم اونها دارن در مورد سرامیک و کناف و ....... این چیز ها صحبت می کنن . باز هم بگذریم من برم سفره بزارم . مطمئنن باز هم یادم میره چی میخواستم بگم . خوب چی داشتم می گفتم . ولش کن مهم نیست الان باس برم نون بگیرم . احتمالا بعدش هم باید خونه رو جارو بزنم . بعد باید ظرف ها رو بشورم . بعد باید تشک ها رو پهن کنم و بخوابم . پس تا دیداری دیگر بدرود .

خشتمعمارثریاکج
این روز ها باد میوزد ، هم میتوانی در مقابلش دیوار بسازی ، هم آسیاب بادی . تصمیم با توست.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید