ویرگول
ورودثبت نام
مصطفی توکلی
مصطفی توکلی
خواندن ۲ دقیقه·۶ سال پیش

من، تو و بقیه

چند وقتی هست که هر روز خبر های بد اقتصادی می شنویم تمام اجناس هروز با سرعت بالایی دارن گرون میشن و همه ما داریم حسش میکنیم چند روزی هست که خبر های از بازار میشنویم که اعتراض، و اعتصاب کردن دلار، طلا، سکه هروز دارن گرون و گرونتر میشن و چند وقتی هست که خبر از فساد مسولین می شنویم و چند وقتی هست که همه انگشت اتهام رو سمت دولت گرفتن من نه چپی ام نه راستی ام. اما بیاید کلاه خودمونو قاضی کنین بخش زیادی از این مشکلات از سمت تحریم هاست بخشی دیگه از بی تدبیری دولت ماست و به نظر بنده بخش عمد این مشکلات به وجود آمده به خاطر خودمونه بله خومون من، تو و بقیه میدونید چرا بخش عمده مشکلات اقتصادی مقصرش خود ماییم؟

یه مثال بزنم خیلی دوست داشتم چند روز پیش جلویه بازاری ها و مردمی که ریختن توی خیابان و اعتراض کردند رو بگیرم و سوال کنم اقا یا خانمی که داری به وضع اقتصادی کشور اعتراض میکنی شلوار، کفش مانتو پیرهنی که تنته تولید کدوم کشوره ؟ اگه می خواید بدونید که جوابشون به این سوال من چی میتونه باشه این سوال رو از خودتون بپرسید! رفقا رو راست بگم ما دستمون تو جیب هم دیگست ناراحت نشین ما اتحاد نداریم. خواهرا و برادرهای من حتی اگر هر سال انقلاب کنیم و رژیم رو عوض کنیم اما خودمون رو درست نکنیم همین آش و همین کاسست.

ماشین خارجی چند برابر میشه ساعت 5صبح صف میکشیم جلو نمایندگیش نگید نه فلان گوشی گرون وارد میشه صف میبندیم برای خریدش نگید نه عکس ها و فیلم هاش موجوده نگید ما که نبودیم، پس کی بود؟ جالبه چند روز پیش شهردار سنپترزبوک از ایرانی ها بابت جمع آوری زباله های داخل استادیوم تشکر کرد واقعا آفرین اما یه سوال پس این زباله ها رو کیا توی جنگل، ساحل، رود خونه رها میکنه؟ پس باید از خودمون شروع کنین.

دوستان اگر مشکلات اقتصادی رو 100% حساب کنیم30% بخاطر تحریم ها باشه و 30% بخاطر بی تدبیری دولت باشه 40%بخاطر عدم حمایت خودمون از خودمونه

رفقا بیاید انقلاب کنیم اما در خودمون در راهمون در عمل کردمون باور کنین انقلاب این نیست که دست از کارمون بکشیم بریزین تو خیابونا انقلاب امروز به معنی کمک به همدیگس، کمک به تولید ملی، بیاید یه الگو بسازیم همین امروز، اصلا همین الان یادتون باشه فردا خیلی دیره



به نظر من هیچ کدوممون حق اعتراض به اوضاع بد اقتصادی کشور رو نداریم نه تا وقتی که حتی جوراب هامون خارجیه نه تا وقتی که بابت خرید گوشی، دلار، طلا، ماشین صف میبندیم نه تا وقتی جنس ها رو گرون می‌خریم و گرون میفروشیم

دوستانه من باور کنین اخرین سنگر برای رسیدن به پیروزی و شکست حمایت و عدم حمایت از کالای تولید داخله رفقا امید داشته باشیم خدا اینجاست پیش منو شما رفقا بیاید به هم دیگه نون برسونیم خیر برسونیم سود برسونیم رفقا اگر ما از هم حمایت کنیم هیچ تحریمی نمیتونه رو ما اثر بزاره

رفقا بیاید به هم کمک کنین من به تو، تو به اون و اون

یا علی





انقلابگرونیدلارطلاحمایت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید