ویرگول
ورودثبت نام
علی طاعتی مرفه
علی طاعتی مرفه
خواندن ۲ دقیقه·۲ ماه پیش

رهایی از چنگال افسردگی

سگ سیاه افسردگی برای خیلی‌ها آشناترین انواع سگ‌هاست که بسیار وفادار و پاچه‌گیر است!

سگ سیاه افسردگی نه رهایت می‌کند که به زندگیت برسی و نه تنهایت می‌گذارد!

لعنتی خیلی وفادار است!

عکس سگ سیاه نداشتم!
عکس سگ سیاه نداشتم!


در افسردگی اشکال کار از کجاست؟

افسردگی علت‌ها و دلایل مختلف و متعددی می‌تواند داشته باشد که وارد این بحث نمیشم.

فقط صرفا بخشی از تجربه شخصی و نظر شخصیم رو مینویسم که بهم کمک کرده افسردگی و پس‌لرزه‌های افسردگی رو مدیریت کنم.

عبور از کوهستان افسردگی، راه دشواری هست، ولی صعود که کنی، به جاهای خوب میرسی...
عبور از کوهستان افسردگی، راه دشواری هست، ولی صعود که کنی، به جاهای خوب میرسی...


به نظرم افسردگی نوعی disconnect شدن روح و روان آدم با طبیعت هست. (میدونم خیلی فانتزی شد).

روح و روان آدمیزاد نیاز به شارژ شدن داره. راه‌های متعددی هست که آدمو شارژ میکنه.

به تجربه خودم یک روش ارزان و دم‌دستی، رفتن به دل طبیعت و ارتباط گرفتن با طبیعت هست.

داری توی کوه میری، یهو گون ازت میپرسه: به کجا چنین شتابان...؟
داری توی کوه میری، یهو گون ازت میپرسه: به کجا چنین شتابان...؟


به تجربه خودم هرگاه به دل طبیعت میرم و با گل و گیاهان و حتی سنگ‌ها ارتباط می‌گیرم، حس و حال خيلی خوبی رو تجربه می‌کنم و تا چند روز حالِ خوب ادامه پیدا می‌کنه تا اینکه چیزی/کسی آن حال خوب رو خراب کنه.

اینجا نویسنده مطلب در راه طبیعت گردی با دوچرخه زمین خورده بود و نزدیک بود شاد روان گردد! از آن جهت ناراحت بود.
اینجا نویسنده مطلب در راه طبیعت گردی با دوچرخه زمین خورده بود و نزدیک بود شاد روان گردد! از آن جهت ناراحت بود.

چگونه با طبیعت ارتباط برقرار کنیم؟

این تا حدودی سلیقه‌ای هست.

من برای ارتباط گرفتن با طبیعت، در کنار گل‌ها و گیاهان و سنگ‌ها توقف می‌کنم و تلاش می‌کنم داستان اون‌ها رو حدس بزنم و از زبان اون‌ها بشنوم.

از اون‌ها عکس می‌گیرم. همین عکس گرفتن کمک می‌کند از زبان اون‌ها چیزهایی بشنویم!

گل تنها بالای صخره‌ها
گل تنها بالای صخره‌ها

البته این بستگی به نگرش و قوه تخیل شما هم دارد که چگونه با اجزای طبیعت ارتباط بگیرید.

داشتن قوه تخیل فعال و نگرش نابسته و کمی ذوق نوشتن، خيلی به ارتباط گرفتن با طبیعت کمک میکنه.

همین امر کمک میکنه که حس کنی در آغوش طبیعت هستی و داره نوازشت میکنه...

افسردگیسگ سیاه افسردگیروان درمانیطبیعت گردی
نوشته های پراکنده من
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید