ویرگول
ورودثبت نام
Music & Dance
Music & Dance
خواندن ۶ دقیقه·۵ سال پیش

تجربه من از آپارات

سلام دوستان عزیز

حدود سه سال ( الان با ادیت جدید شد حدودا 5 سال !) در سایت آپارات فعالیت کردم و میخواستم تجربه خودمو با شما درمیون بذارم

اوایل ویدیوهای رقص خارجی رو با یه حالت ساده تدوین میکردم و روی سایت آپارات بارگذاری میکردم و همینطور آهنگ های جدید اون زمان رو ترجمه میکردم و با زیرنویس فارسی بارگذاری میکردم و بعد از مدتی روی آوردم به ریمیکس آهنگ های جدید خارجی بعد از دو سال فعالیت درخواست کسب درآمد دادم با حدودا 170 ویدیو روی کانالم بعد از گذشت چند روز درخواستم رو نمیدونم به چه دلیلی رد کردن و حدودا 70 ویدیو از ویدیوهایی که داشتم رو حذف کردن به دلیل مغایرت با قوانین کشور فقط نکته جالبش اینجاست که تو این دوسال متوجه این ویدیوها نشده بودن و همینجور با تبلیغاتی که روی ویدیوها میذاشتن درآمد داشتن بعد یهو متوجه شدن و ویدیوها حذف شدن بعد از اون خودم نزدیک 50 تا از ویدیوهامو حذف کردم و دیگه فعالیت نکردم تا اینکه با یه سایت دیگه آشنا شدم و با پشتیبانی شون صحبت کردم و دیگه در اون سایت فعالیت میکنم و ازش هم درآمد دارم .

حدودا دو هفته قبل با طرح جدید آپارات آشنا شدم و تصمیم گرفتم باز فعالیت کنم رفتم بهشون پیام دادم گفتن این ویدیوهایی که داری تولیدی نیستن و نمیتونی تولید کننده باشی منم همه ویدیوهامو پاک کردم و ویدیوهایی گذاشتم که خودم صفر تا صدش رو تدوین کرده بودم و بازم درخواست دادم بازم گفتن این ویدیوها تولیدی نیستن و فقط حرف خودشون رو تکرار کردن در صورتی که تولیدی هستن ولی از نظر آپارات تولیدی نیستن.

از من به شما نصیحت اگه بتونید تو یه سایت دیگه که حداقل یه پشتیبانی درست و حسابی داره و کارشون درست هست فعالیت کنید خیلی بهتر از آپارات هست، آپارات فقط هرجایی که به نفع خودش باشه استفاده میکنه و تمام این طرح بازنشر دهنده و تولید کننده فقط فیلمی هست که یه عده رو جذب کنن براشون فعالیت کنن.

چقدر دقیق عمل کنید که بهونه ای دستشون ندید وگرنه تهش هیچی دستتون نمیگیره.

آپارات درآمد خیلی زیادی از تبلیغات داره ولی حاضر نمیشه با کاربرایی که زحمت میکشن سهیم بشه باور کنید.

درآخر هم انتخاب با خودتونه این تجربه من بود اگه دوست دارید در آپارات فعالیت کنید و اگه نتیجه گرفتید بیاید و ما رو هم درجریان بذارید.

***********************************************************************
بعد از یک ماه بالاخره به عنوان تولیدکننده در طرح درآمدزایی آپارات تایید شدم البته با همون شرایط قبل !

فقط اینکه با تحقیقی که کردم و چیزایی که دیدم اصلا وقت خودتون رو تلف نکنید واسه بازنشرکننده که درآمدی نداره تازه اگه تایید بشید. (اینکه میگم درآمدی نداره بخاطر اینکه یکی از همکارام تو آپارات بازنشرکننده هست با 100 هزار ویدیوی آپلودی، اخیر هم روزی بالای 500 تا ویدیو آپلود میکنه درآمد روزانه ش بیشتر از 50 هزارتومن نمیشه)

***********************************************************************

از وقتی تایید شدم بازدید ویدیوها به شدت کم شده تا قبل از تایید شدنم یه ویدیوم تو یه روز 2 هزار بازدید خورد اما الان ...

آهنگ هایی که خواننده شون زن هست با قوانین کشور مغایرت داره و هر وقت دلشون بخواد حذف میکنن مثل چند تا از آهنگ های من که بعد از چند ساعت حذف شدن ممکنه چند سال طول بکشه ولی بالاخره حذف میشه.

یه نکته جالب دیگه که متوجه شدم آهنگ Justin Bieber - Baby ft. Ludacris با قوانین سایت مغایرت داره و 10 دقیقه بعد از آپلود حذف شد در صورتی که سه، چهار تا ویدیو از همین آهنگ سه سال یا دو سال پیش آپلود شده و حذف نشده همین دیگه خواستم درجریان باشید.

***********************************************************************

امروز که میشه 6 اسفند 1398 دیدم آهنگ هایی که زیرنویس کردم به تعدادی رسیدن که بشه لیست پخش متفاوت درست کرد واسه هر خواننده یه لیست پخش درست کردم و با یه ویژگی جدید لیست پخش آپارات آشنا شدم.

یکی از ویژگی های دیگه لیست پخش که یادشون رفته تو پست اصلی لیست پخش اضافه کنن، حذف کامل لیست پخش یهو بخاطر داشتن موزیک غیرمجاز ( خیلی خوبه لیست پخش درست کنی همه آهنگ های یه خواننده رو جمع کنی بعد یهو لیست پخش کامل حذف بشه چون خواننده ش زن بوده ). البته همش به دلیل موزیک غیر مجاز حذف نشدن چندتاش هم با قوانین سایت مغایرت داشت!

آهنگ های کانال من فقط این مشکل رو داره، همین آهنگ ها روی چند تا کانال دیگه هست که حذف نشدن.

***********************************************************************

از اول خرداد 99 یه تغییراتی در سیستم و قوانین درآمدزایی آپارات بدون اطلاع قبلی رخ داد.

تغییر در سیستم درآمدزایی آپارات:
تمام محاسبات مبنای درآمدی کانال ها از این پس بر اساس نمایش موفق تبلیغات خواهد بود. و بر اساس درآمدی که از نمایش تبلیغات بر روی محتوای کانال بدست آمده، بخشی از آن به تولیدکننده محتوا خواهد رسید.
تقسیم درآمد تبلیغات به چه شکل است؟
از درآمدی که بواسطه پخش موفق تبلیغات بر روی محتوای هر کانال بدست آمده، آپارات به عنوان پلتفرم میزبان درآمد حاصل شده را بصورت کاملا مساوی با تولیدکننده محتوا تقسیم خواهد کرد. همینطور بنا به کیفیت محتوای تولیدی، ممکن است آپارات تا ۷۰ درصد درآمد حاصل شده از تبلیغات را به خود تولیدکننده بپردازد.
منظور از نمایش موفق آگهی چیست؟
تبلیغات ویدیویی ای که در ابتدا یا در میانه محتوا پخش میشوند، تنها در صورتی پخش موفق محسوب میشوند که بیشتر از ۴ ثانیه آن توسط کاربران دیده شود. بنابراین لزوما هر بازدید به معنای دیده شدن موفق یک تبلیغ نیست. نرخ دیده شدن تبلیغات بنا به محتوا و مخاطبان هر کانال متفاوت می‌باشد.

این متریک مشخص میکند که هر تولیدکننده بصورت متوسط از هر هزار بازدید چه درآمدی را کسب میکند. و محاسبه آن با تقسیم درآمد شما بر تعداد بازدید محتواهای شما در یک بازه مشخص بدست می آید. این عدد کاملا شناور هست و به عواملی همچون: نوع محتوای شما، نوع و قیمت تبلیغات نشان داده شده روی محتوای شما، نرخ نمایش موفق تبلیغات در کانال شما و... بستگی دارد.

و یه تغییر مهم دیگه :

حذف شدن قانون ترجمه ویدیو از قوانین تولیدکننده محتوا و تغییر اون به دوبله کردن ویدیو

خلاصه هنوز 6 / 7 ماه نگذشته بود یهو قوانین عوض شد در این بین مطمئنا خیلی ها ضرر میکنن و شاید یه عده ی که تازه کارشون رو شروع کردن سود کنن.

**********************************************************************************
امروز 17 آذر 1401 هست که اینو مینویسم یادم رفته بود ویرگول دارم!
حدودا سه ماه و نیم قبل کانال بنده رو از سیستم درآمدزایی حذف کردند. دلیلش رو نگفتن ولی احتمالا بخاطر این بود که کار ترجمه و زیرنویس ویدیو انجام میدادم که شامل تولید محتوا نمیشه و درآمد نداره. نکته جالب اینجا بود که درآمد چند ماه رو که جمع شده بود (و بالاخره رفته بود برای بررسی و پرداخت) رو که واریز نکردن کانال رو هم از سیستم کسب درآمد حذف کردن.
بعد از حذف کانال از سیستم کسب درآمد هم چند تا از پربازدیدترین ویدیوهای کانال که حدودا یک سال و نیم بود ازشون بازدید داشتم و بیشترین کسب درآمد رو از اون ویدیوها داشتم هم به دلیل "داشتن مغایرت با شئونات اخلاقی و عرفی جامعه یا قوانین کشور" حذف کردند.

متاسفانه کلا پنل کسب درآمد رو بستن برام و نمیتونم دقیقا از درآمدم در این مدت اسکرین شات بفرستم و خودمم دقیقا یادم نیست ولی حدودا 90 ویدیو داشتم و نزدیک 2 میلیون درآمد ازش کسب کرده بودم.

قبل از حذف کانال هم متاسفانه بخاطر مشکلاتی که داشتم خیلی فعالیت نمیکردم و شاید دلیلش هم همین بود.
به پشتیبانی هم پیام دادم دلیلش رو پرسیدم و پاسخ دادن "متاسفانه کانال هایی که از سیستم درامدزایی خارج می شوند امکان بازگشت به سیستم را ندارند"
و دیگه به فعالیت خودم به صورت کامل در آپارات خاتمه دادم.

امیدوارم تجربه ی خاص و پر فزار و نشیب من بدردتون بخوره. با آرزوی سلامتی .... موفق باشید.


آپاراتکسب درآمدسرویس اشتراک ویدیوکسب درآمد از آپاراتکسب درآمد از اشتراک ویدیو آپارت
سلام دوست عزیز بنده در حال حاضر به دنبال کار مناسبی برای کسب درآمد هستم (:
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید