ویرگول
ورودثبت نام
MzIT.HiVE
MzIT.HiVE
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

Git Bash vs. Git Ideas vs. IDEs

Image credit: XKCD
Image credit: XKCD


اینکه بدونین چه موقع برنچ بسازین، یا تگ بزنین، ریلیز ایجاد کنین، چجوری هات فیکس ها رو مدیریت کنین

اینکه مشکلی رو تو گیت ثبت، پیگیری و رفع کنین

اینکه زود به زود و به موقع کامیت بزنین

و ...


مطمئن باشید اینا خیلی مهمتره

تا اینکه با چه ابزاری اینکار رو انجام بدین

اینکه با Git Bash کار کنین یا GitHub Desktop یا VS-Code یا مرورگر فرقی نداره


خوبه منطق کار Git Bash رو بدونیم، مخصوصا برای اتومیت کردن ها، ولی لازم نیست فقط از همون استفاده کنین، و در همین بین، مابقی رو کلان کنار بزارین


من خودم میشه گفت ترکیبی از همشون به جز گیت بش رو استفاده میکنم

  • اکثر موارد روتین مثل Fetch, Pull, Push رو با GitHub Desktop مدیریت میکنم، چون همزمان تغییرات و یا کامیتها رو میتونم سریع ریویو کنم
  • با Visual Studio جهت مشاهده تاریخچه و دید کلی که اون میده استفاده میکنم، در این بین Cherry-Pick رو هم به راحتی میشه باهاش انجام داد، هرچند در تلاشم برای اینکار هم به VC-Code برم، ولی هنوز نتونستم ارتباط خوبی باهاش برقرار کنم
  • برنامه VS-Code جهت رفع Conflict ها خیلی سبک، سریع و خوبه
  • از پنل داخل مرورگر برای PR ها، کامنتهای تبادل شده در اون و ریویوی نهایی استفاده میکنم


در پایان:

از مابقی ویژگی های پلتفرمهای گیت که تو مرورگرها معمولا قابل دسترس هستن بیشتر استفاده کنین

همچنین اگه ریپازیتوریهای زیادی دارین که نیاز به Fetch کردن روزانه هست، GitHub Desktop گزینه ی خوبیه؛ بکگراند میره لیست ریپو ها رو اتومات Fetch میکنه

البته که میشه غیر فعالش کرد و یا به طرق دیگه اینکار رو انجام داد؛ میشه گفت این گزینه ی سریع و خوبیه


مطمئنا این مطالب مخاطب خاص داره و طیف محدودی از افراد رو شامل میشه؛ نمیشه به عام تعمیمش داد

gitbashideaside
Software Developer (C#/WPF/.NetCore); There's no place like 127.0.0.1
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید