ویرگول
ورودثبت نام
نازی کنکوری :)
نازی کنکوری :)
خواندن ۲ دقیقه·۳ روز پیش

شمارش معکوس کنکور


شمارش معکوس کنکور شروع شده 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

حالا فارغ از این که 21 ام کنکور دارین یا 22 ام و واقعا کنکور از رگ گردن به همه مون نزدیک تره

توی ویرگول بچه درس خونا که از تابستون پارسال دارن می خونن الان باز استرس و دلهره دارن و به قول خودش تو افق محوه و حالش خیلی خرابه

البته حس می کنم اونی که نخونده و کنکور اصلا براش مهم نیست فقط الان اوکیه یا اونی که خیلی خونده

(مورد دومیه به ندرت پیدا میشه )

الان بحث ام این نیست که حال کی باید چه جوری باشه، بحث ام اینه که اگه تو یه کنکوری که حالت خرابه

باید بگم که پسر و یا دختر عزیز به جمع اکثریت کنکوری ها خوش اومدی !

  • حالا دلیل حال بدی یکی می تونه به خاطر این باشه که حس کنه به اندازه کافی تلاش نکرده ( فارغ از این که درست حس می کنه یا نه)
  • یکی می تونه به خاطر مقایسه خودش با بقیه باشه
  • یکی ممکنه به خاطر فشار های مشاور و خانواده است که داره از استرس می میره

ولی فارغ از دلیل همه مثل همیم دوست من تو هر سطحی با هر میزان تلاشی داریم روزای بدی رو تجربه می کنیم و توی سرمون پر از صداست ، صداهایی که دارن تو سرمون ما رو تحقیر می کنن ! سرزنش و مقایسه مون می کنن و ما باید همزمان توقعات همه اونها رو همزمان بر اورده کنیم در حالی که در همین لحظه داریم صدای خرد شدن روح و استخونمون رو همزمان می شنویم .


بعضی از اینها رو نمیشه حل کرد فقط می تونه با خود گویه های مثبت و گوش دادن به پادکست ذهنمون رو مرتب کنیم .

و طی این روزها دائما به خودمون بگیم :

من کافی هستی

من هر چقدر می تونستی تلاش کردی

هر چی به صلاح منه برام اتفاق می افته

من باید رشته ای رو بخونم که به من تعلق داره نه رشته ای که دیگران می خوان من بخونم

من نیازی ندارم خودم رو به کسی ثابت کنم

من برای کنکورم و تلاشی که کردم جوابی به کسی بدهکار نیستم

رتبه دوستام و فامیل به من ربطی نداره شرایط و هوش و استعداد هر کس با هم فرق می کنه

من به کسی جواب بدهکار نیستم


در جواب به ادم هایی که حد و مرز رو رعایت نمی کنن هم باید بگیم:

ان شالله هر چی خیره اتفاق می افته

(ترجیحا قبل کنکور در معرض ارتباطات نباشین ) و تلفن رو بزارین اعضای خانواده جواب بدن و گوشی خودتون هم پاسخگو نباشین ، باور کنید برای روان یه کنکوری بهترین چیز نداشتن ارتباط با آدم هاییه که حد و مرز خودشون رو نمی شناسن.


پ.ن: اگه راهکار بهتر می شناسین کامنت کنید برای مقابله با افرادی که حد و مرز ها رو رعایت نمی کنن


کنکورشمارش معکوسکنکوریمدرسهدرس خواندن
نازنین هستم ( نازی ) سال دومیه که برای کنکور می خونم ،اینجا می خوام از اشتباهاتم تو سال اول کنکورم رو بگم به این امید که کس دیگه ای این اشتباه رو تکرار نکنه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید