ویرگول
ورودثبت نام
~ 𝙉𝙖𝙧𝙜𝙚𝙨𝙖
~ 𝙉𝙖𝙧𝙜𝙚𝙨𝙖
خواندن ۴ دقیقه·۶ روز پیش

کتاب بتا نوشته دکتر هاله حامدی‌فر شگفتی در صنعت دارو✨

خانم دکتر هاله حامدی فر کارآفرین و داروساز نمونه کشور
خانم دکتر هاله حامدی فر کارآفرین و داروساز نمونه کشور

- از متن کتاب : چند روز پیش به دخترم غزل گفتم : ( اگر در مسیر دستیابی به چیزی که برایت ارزش دارد ، احساس کردی دلهره نداری ، بدان که احتمالا به آن نخواهی رسید. ) 🌱

  • داستان من کلا اینگونه بوده، من نقشه نکشیدم و رویاپردازی نکرده ام. من براساس شرایط و فرصت ها جلو رفتم و هرچیزی جلوی راهم قرار گرفت، هر چیزی و هر کاری را سعی کردم به بهترین شکل انجام بدهم و بیست بگیرم. البته همیشه هم بیست نگرفتم، و وقتی چنین شد ، دردش را کشیدم وغصه اش را خوردم ، اما همه ی این داستان ها را خلاصه می گویم تا بگویم من که هستم که قصد دارد داستان بتا را روایت کند.
  • بتا* اسم رمز موفقیت، تلاش و خودباوری و قداست کیفیت است. در جمعی که همدیگر را و ایران و ایرانی را ، سخت دوست می دارند ...
  • بتا : اینترفرون بتا-1A با نام تجاری سینووکس (CinnoVex) در کشور ایران به عنوان سومین تولید کننده در دنیا توسط شرکت دانش بنیان سیناژن به بازار عرضه شد. این دارو یک داروی بیوسیمیلار است و برای بیماران مبتلا به اشکال عودکننده ام اس یا مولتیپل اسکلروزیز MS به کار برده می شود.

- بتا یک روایت عاشقانه از کارآفرینی در ایران است. تلاش برای گذر از موانع بزرگ و کوچکی که رویایی محال را به تحقق می رساند. روایت پانزده سال از زندگی گروهی متخصص که امید داشتند و امید را در دل جوانان ساختند. داستان دارویی که تبلور تولید محصول دانش بنیانی شد که در فراز و نشیب های کشوری بحران زده ، هر بار به شکلی یاری رسان بوده است.🌱✨

- هاله حامدی‌فر کارآفرین ایرانی یکی از چهره‌های تأثیرگذار در توسعه صنعت دارویی ایران و صادرات دارویی هستند. ایشان با تلاش، پشتکار و علاقه بی پایان به داروسازی در سال 1374 به عنوان دانشجوی نمونه در رشته داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ التحصیل شد.

- دکتر حامدی‌فر با اشتغال‌زایی برای حدود هزار و پانصد نفر در رده سوم کارآفرینان ایران قرار گرفت. ایشان در سال 2016 موفق به دریافت نشان Pharma Hero از موسسه بین المللی UBC شد و هم اکنون مدیر عامل شرکت تولیدی، خدماتی و گروه دارویی (سیناژن)، مدیر بخش مایعات خوراکی داروسازی لرستان و مدرس دوره های تضمین کیفیت و مجری سیستم های مربوطه در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ، آموزشی و صنعتی کشور ( وزارت بهداشت ، شرکت های داروسازی ، بیوتکنولوژی و انستیتو پاستور ایران ) هستند.

- داستان کتاب حاضر شرح یک برهه بیست ساله از زندگی ایشان می باشد. اثر حاضر یک روایت سرشار از فراز و نشیب از کارآفرینی است. شرح تلاش های شبانه روزی برای گذر از موانع بزرگ و کوچکی که رویایی محال را به تحقق رساند. مطالعه این کتاب شما را با فراز و نشیب های 15 سال از زندگی گروهی متخصص که در ایران ماندند و برای ساخت و بی نیاز کردن کشور از واردات داروهای خاص برای هم وطنانمان سخت تلاش کردند و از سد بسیاری از مشکلات داخلی و خارجی عبور کردند و به صنعتی سازی دارو پرداختند و عزتمندانه موفق شدند . این داستان، داستان داروییست که تبلور تولید محصولی دانش بنیان شد.

- بخشی از کتاب : حق هر انسانی است جایی زندگی کند که برایش طعم خوش زندگی داشته باشد. سال ها پیش فکر می کردم دلیل اینکه مامان و بابا ، حامد و هدی رفته اند و من هیچ وقت هوس رفتن نکردم. حس میهن پرستی و عرق وطنی است. اما این روز ها فهمیدم و اعتراف می کنم که چیزی جز خودخواهی نیست. من در ایران مانده ام ، چون تنها جایی بود که وقتی شعر حافظ را خوب می خوانم ، اطرافیانم لذت می برند و تحسینم می کردند. من مانده ام چون در اینجاست که وقتی سخنرانی می کنم به راحتی و با اعتماد به نفس از عمق ادبیات و سنت و تاریخش کمک می گیرم و خوب حرف می زنم. مانده ام چون در اینجاست که بیشتر دوستم دارند و بیشتر دوستشان دارم. من دوست داشتم بمانم! چون زیر آوار روزهای سخت زندگی، دوست دارم که در خیابان های آشنا قدم بزنم و همه چیز برایم قدیمی و خاطره انگیز باشد. من برای خودم ماندم، برای احساس خوب زندگی که خانه به من می دهد بدون تردید معلوم خواهد شد که یک جایی زیر خاک ایران ، ریشه های من با ریشه های نخل یکی شده است. اگر استعدادی داشته باشی ، هیچ خاکی مستعد تر از سرزمین کویری من ، همین سرزمین هزاران کار بر زمین مانده ، برای شکوفایی تو نخواهد بود ! 🌱✨

- به امید روزی که حمایت از تولید داخل فقط یک شعار نباشه و هم مردم و هم دولت پشتیبان تولید ملی باشند!❤️

تلگرام من : Musicurr@

دانش بنیانبیوگرافیداروشرکت دانش بنیانشرکت دارویی
نقد و نظرات شخصیم در باب کتاب‌هایی که می‌خونم : آیدی تلگرام @Musicurr 🌱
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید