ویرگول
ورودثبت نام
نسل مصاحبه سرخ
نسل مصاحبه سرخ
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

مصاحبه با علی صالحین-مدیر و سازنده وبسایت چی بسازم

علی صالحین-بنیان گذار وبسایت چی بسازم
علی صالحین-بنیان گذار وبسایت چی بسازم
چی بسازم | معنای واقعی خلاقیت
چی بسازم | معنای واقعی خلاقیت



خودتان و خانوادتان را معرفی کنید.

من علی صالحین هستم،بنیان گذار و سازنده ی چی بسازم.در سال 1386 در شهرستان خوی متولد شدم و تا الان هم در شهرستان خوی زندگی میکنم.به الکترونیک و برنامه نویسی علاقه بسیار زیادی دارم.از سال 1397 با چند وبلاگ کارم را در فضای وب شروع کردم سپس با استفاده از دوره ها کد نویسی را یاد گرفتم.دوست دارم همیشه خلاق و بروز باشم و بجای کپی کردن نگارش کنم و نگارش کردن از نظر من یعنی آفریدن و خلق کردن چیزهایی جدید.پدر و مادرم و همچنین خواهرم هم در شهر خوی متولد شده اند.پدر و مادرم هردو فرهنگی اند.پدرم علاوه بر تدریس یک کارآفرین هست.خواهرم هم از من 6 سال بزرگتر است و الان مشغول تحصیل پزشکی در تهران است.

فرمودید که در اول وبلاگ نویسی می کردید،لطفا بیشتر توضیح دهید.

بله، من حدود یک سال وبلاگ نویسی کردم ولی برخلاف زحمتی که برای نوشتن پست های وبلاگم میکشیدم بازدید چندانی نداشتم.به همین دلیل به ساختن وبسایتم شروع کردم و از سال 98-99 شروع به طراحی وبسایت کردم.

چرا این وبسایت را بنیان کردید؟از چه چیزی الگو گرفتید؟

چون من از بچگی عاشق الکترونیک و خلاقیت بودم و دوست داشتم همیشه کاردستی های جالبی بسازم و برای اینکه بجزء آپارات وبسایتی دیگری نبود که من از طریق آن برخی از کاردستی ها ببینم و بسازم،بفکر ابداع کردن یک وبسایتی که در ذهنم تصور میکردم و باعث شد که به این کار شروع کنم

درباره وبسایت چی بسازم توضیح دهید.

در 13 تیر سال 1399 کاملا ساخت وبسایت تموم شد.تقریبا 2و3 ماه زمان گذاشتم.وبسایت سرگرمی، آموزشی و تفریحی چی بسازم یک وبسایت آموزش ساخت انواع کاردستی ها و مدار ها است که به عنوان یک وبسایت رسمی ، در سال 1399 فعالیت وبسایتم را آغاز کردم. در این وبسایت در زمینه ارائه آموزش ترفند ها و آموزش ساخت انواع کاردستی های ساده و پیشرفته و آموزش ساخت انواع مدار های الکتریکی و ماژول و برد ها و کاردستی های الکتریکی فعالیت می کنم.هدف اصلی ام از بنیان این وبسایت ایجاد مجموعه سرگرمی و پرورش کودکان نوجوانان و جوانان ایران است.

نحوه کار شما برای مطالب چی بسازم چیست؟

ابتدا واترمارک ویدیو ها را تنظیم میکنم سپس آپلود وبسایتم میکنم و همراه با توضیحات بصورت یک پست در وبسایت انتشار می کنم.

آیا از سیستم های تبلیغاتی استفاده می کنید؟

بله،از سیستم های ارسال نوتیفیکشن و ایمیل استفاده میکنم.همچنین یک ماهی می شود که تبلیغات خودم را در فضای وب شروع کرده ام و قصد دارم تا ماه ششم تبلیغات را ادامه بدهم چون تا الان موثر بوده است.

شما در کد نویسی در چه سطحی هستید؟آیا برای ساخت وب سایتان از متد های آمده استفاده کرده اید؟

همچنین که قبلا هم عرض کردم،من زبان کدنویسی css و html و javascript بلدم.بله در مراحل ساخت وبسایتم در برخی جاها که گیر میکردم از متد های آماده قبلا ساخته شده استفاده می کردم

از چه وقت بروی وبسایت چی بسازم کار می کنید؟

من از سال 99 بروی چی بسازم کار میکنم و چندین بار بطور کلی قالبوبسایتم را عوض کرده ام.تا الان تقریبا 700 مطلب را در وبسایتم گذاشته ام که این مطالب دارای:ویدیو-توضیحات-تبلیغات-مشخصات و توضیحات جانبی.

تا الان فیلتر یا هک شده اید؟

بله تا الان 2 بار وبسایتم مورد هک قرار گرفته است که اولی فروردین 1400-دومی بهمن 1400 که به مدت 3 روز طول کشید.و یک بار هم در شهریور 1400 به علت پخش محتوای از پیش ضبط شده در ابتدای پخش زنده(معرفی) به مدت 9 روز فیلتر شدم.

ارزش وبسایتان چقدر است؟یا تابه حال ارزشگذاری روی وبسایت انجام داده اید؟

بله،بیشترین ارزش وبسایت 24 میلیون بوده است ولی به علت هک متوالی و فیلترینک این رقم در بهمن1400 به 5 میلیون تومان سقوط کرد.امیدوارم دوباره با تلاش رکورد بزنم.

میزان استقبال چطور است؟

میتوانم که باتوجه به آمار ها و ...بگویم که میزان استقبال بین 85 تا 95 درصد است.چون چی بسازم بعد از بروز رسانی در این چند ماه اخیر رشد چشم گیری داشته است و این یعنی استقبال از مطالب وبسایت.


بنظر شما موفقیت چیست و چگونه می شود آینده سازی کرد؟

بنظرم موفقیت یعنی برنامه ریزی و تلاش برای رسیدن به هدف و وضع مطلوب.آینده خود ساخته نمی شود و باید آینده را ساخت.

آیا کمک هم داشتید؟ چه کسانی؟ چه کارهایی؟

بله،برخی از دوستان در ایجاد برخی از مطالب به من کمک کردن.همچنین برخی از وبسایت ها که من برای ابزار های جانبی برای وب سایتم استفاده میکردم(ابزار عضویت-نوتیفیکشن-تبلیغات-و...)

هزینه های سایت را چطوری تامین می کنید؟

با استفاده از تبلیغات،با انتشار تبلیغات کلیکی تقریبا 120 درصد هزینه هایی که برای وبسایتم خرج میکنم را در میاورم.

بنظر شماعلاقه چقدر مهم است؟

علاقه ریشه همه کار های موفق است.چون وقتی علاقه ای هست آن کار با عشق و پشتیبانی قوی انجام می شود و لی اگر علاقه ای در کار نباشد،نمی توان پیشرفت خوبی را در انتظار داشت.

به نظر شما بهتر نقطه برای راه اندازی یک سایت موفق را کجا می دانید؟

اول باید خوب دید ، درس گرفت اماده شد و بعد شروع کرد و برای کار یک نقشه و هدف باید باشد.

در پایان نکته یا موضوعی هست که دوست داشته باشید به خوانندگان بگوید؟

واقعا خیلی خوش حالم که این فرصت پیش آمد و من سعادت یافتم باشما صحبت کنم.اولا از همه کسانی که راهنمای من بودند،من را حمایت کردن و ... ،بی شمار کمال تشکر دارم.دوما امیدوارم با تلاشم به بالا ترین نقطه ای که می توانم برسم.موفق و سرزنده باشید.

علی صالحینچی بسازمعلی صالحین مدیر و سازنده وبسایت چی بسازممصاحبه با علی صالحینمصاحبه با مدیران وبسایت ها
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید