یه وقتایی میشه کسی که استعداد داره پول نداره برای شکوفایی استعدادش وکسی که پول داره استعداد نداره!اینم شاید یکی از عدالت های خداوند باشه که شامل ما انسان ها شده!که همه چیز تو یه نفر جمع نمیشه!
به قول خالم که یه ضرب المثل میگه که جایی که نون هست دندون نیست جایی که دندون هست نون نیست!!
یه کسایی سراغ داریم که میلیاردرند و میلیون میلیون خرج کلاس کنکور بچشون می کنند و بچشون دانشگاه منطقه ی غول اباد قبول می شن و یه کسایی هم هستن بدون رفتن به یه کلاس کنکور پزشکی شهید بهشتی قبول می شن!

شاید در این مورد یه دلایلی باشه که بتونیم خودمونو قانع کنیم مثلا کسی که باباش پول داره میگه پزشک بشم که چی بشه بابام که حقوقش صدبرابره پزشکه!!وبا این دلیل خودشون و مارو قانع می کنن!
این مطلبی که گفتم جدا از اونایی هست که همیشه می خواستن مستقل باشن و یه ذره از پول باباشون رو خرج لباس و دانشگاهشون نکردن !وفقط کار کردن و خرج دانشگاهشون رو دراوردن و خودشون زحمت کشیدند و به جایی رسیدند نه با پول یا شهرت باباشون!
یه کسایی هم هستن که می خوان خودشون رو باهوش نشون بدن و بگن هر چی که ما می دونیم از فکر خودمونه نه مطالعه!!
سال کنکور ،ما در ازمون های ازمایشی شرکت می کردیم .یکی بود که همش در ازمون های ازمایشی رتبه یک شهرستان میاورد.
یه روز دوستان جمع شدیم و رفتیم بهش گفتیم فلانی چند ساعت تو روز درس می خونی که درسارو همش صد می زنی؟
او هم جمله ی ما تموم نشده قسم قسم گفت من اصلا درس نمی خونم هر چی که می زنم از اطلاعاتمه!!!
وقتی نتیجه ی کنکور اومد فهمیدیم پزشکی دانشگاه سراسری قبل شده !
هممون شاخ دراوردیم( از ان شاخ های پست اقای دست انداز)!
گفتیم:
مگه میشه!!مگه داریم!
یک سال از اون قضیه گذشت و یه روز تو مسیر دانشگاه اونو دیدم که حالا دانشجوی پزشکی بود.باهاش هم صحبت شدم دیدم یه تعداد استخوان انسان گذاشته بود تو کیفش که اجزاشو تو خونه مطالعه کنه!
بهش گفتم چجوری درس خوندی فلانی که پزشکی قبول شدی ؟
گفت:من کلاس کنکور نمی رفتم چون وقتم گرفته میشد برای درس خوندن!و همش تو خونه صبح تا شب درس می خوندم!
پیش خودم گفتم عجبا!!
خوب یه مدت همه رو کرده فیلم کرده بودیا!!
پیش خودم که فکر می کنم می گم شاید بشه بهش حق بدی چون تو شهر ما هرکی زیاد درس بخونه و نتیجه ی خوبی نگیره می گن خنگ بوده!!
اون بیچاره هم می ترسیده که به همه بگه که زیاد درس می خونم و یه وقت نتیجه ی خوبی نگیره اون وقت پشت سرش حرفه !واسه همین بعد از کنکور و برملاشدن نتیجه ،راز موفقیتشو گفت!!
با ارزوی موفقیت برای همه ی کنکوری های گذشته و حال و اینده!!