ویرگول
ورودثبت نام
پرهام درویشی
پرهام درویشی
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

تفاوت بین F5 و CTRL + R و CTRL + SHIFT + R و CTRL + F5

سلام من پرهام درویشی هستم و امروز میخوام راجع به تفاوت این دکمه های ترکیبی براتون بگم ..

نکته اول اینکه من این موضوع رو توی مرورگر کروم بررسی کردم و ممکن هستش که در سایر مرورگرها یه مقدار قضیه متفاوت باشه

شاید توی متن پیش رو با کلمات انگلیسی بربخورید که خوب هم برای این هست که شما با سرچ اون کلید واژه ها سریع تر به سایر منابع برسید و هم اینکه به نظرم بعضی کلمات برای اینکه معنی خودشون رو بتونن حفظ کنن و دقیقا اون چیزی که توی ذهن من هست رو به شما انتقال بدن باید ترجمه نشن و اصل کلمه استفاده بشه..

احتمالا بعضی مواقع توی وب احساس کردین که چیزی درست لود نشده و وقتی با پشتیان تماس میگیرید بهتون میگه که رفرش کردی ؟ یا خیلی موارد این چنینی ..

این عملیات رفرش که ما ازش حرف زدیم با روش های مختلفی انجام پذیر هست اما خوب این روش ها با هم چه فرقی دارن ؟!

یکی از این روش ها کلید F5 کیبوردتون هست که با زدن اون صفحه رفرش میشه . در این روش مرورگر از هر طریق ممکن از cache استفاده میکنه . عملیات CTRL + R دقیقا مشابه با F5 هستش و چیزهایی که برای F5 گفتم و میگم راجع به F5 نیز صادق هست ..

در واقع روش F5 صفحه جاری شما رو فقط رفرش میکنه و به این روش Normal Reload هم گفته میشه. این دو عملیات با انتقال cursor بر روی آدرس URL و زدن enter فرقی نداره ..

پس تا اینجا سه تا روش برای Normal Reload گفته شد ولی بیاید راجع به Hard Reload یا به قولی دیگه راجع به Force Reload صحبت کنیم ..

عملیات Hard Reload هم باز چند روش داره : F5 + CTRL / SHIFT + F5 / CTRL + SHIFT +R روش هایی هستند که در اون مرورگر صفحه رو رفرش میکنه اما این بار دیگه خبری از cache نیست . خیلی از cache صحبت کردیم و شاید میشه گفت حالا بحث پیش میاد که اصن خود این cache که گفتیم چی هست ولی این اجازه رو بدید که این موضوع رو که به نظرم یکی از اساسی ترین مفاهیم وب هست رو توی یک محتوای دیگه بررسی کنیم ..

امیدوارم این متن مفید بوده باشه..


ارادت پرهام درویشی


رفرشوبمرورگربرنامه نویسیکش
دانشجو،برنامه نویس
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید