ویرگول
ورودثبت نام
نوشته های یک سفالگر طبیعتگرد
نوشته های یک سفالگر طبیعتگرد
خواندن ۳ دقیقه·۵ ماه پیش

زندگی کامل یا زندگی ایده ال

اگر ازت بپرسم ترجیح میدی یک زندگی ایده ال داشته باشی یا یک زندگی کامل کدومو انتخاب می کنی؟

من انتخابم کامل زندگی کردنه؛ زندگی ایده ال در همه جنبه های زندگی نمیتونه اتفاق بیفته ؛ چون که ما عمر نوح نداریم که بخوایم در همه زمینه ها پرفکت باشیم و ایده ال ترین حالت رو زندگی کنیم، ولی در کامل زندگی کردن ما فرصت داریم از هر دریایی جرعه ای بچشیم ؛ غم و شادی رو توامان تجربه کنیم ؛ ثروت و فقر رو باهم بچشیم ، تنهایی و در جمع بودن و خیلی موارد دیگه …

عکس از خودم 🤓
عکس از خودم 🤓

خودم بنظرم تا امروز تقریبا به جز چند مورد ، کامل زندگی کردم؛ تقریبا در عرصه کاری هر نوع کاری بگی تجربه کردم ؛ فروشندگی کردم ، فریلنسر بودم، مسافر زدم، معلم بودم، کارمند بودم و امروز هم کارافرینم . از تک تک تجربه هایی که عمیقا منو وارد دنیاهای جدیدی کردن راضیم باوجود همه سختیها از مرور کردنشون لذت می برم.

در عرصه روابط هم تا حد زیادی کامل زندگی کردم، فقط ازدواج نکردم که اونم شاید خیر و صلاحم نبوده، البته ممکنه در اینده ازدواج هم‌کنم ! با هر نوع ادمی که فکر کنی دوستی کردم و وقت گذروندم، برای اشنایی باادمها کافه رفتم ، تو پارک قدم زدم، سفر رفتم و … چشم و دلم سیره از همه اینها و امروز بهترین رابطه ای که دارم با خودمه!

به لحاظ مالی هم کامل زندگی کردم ، روزایی انقدر وضعم‌خوب بود که می رفتم استخر میلیاردها ، دستم تو جیب خودم بود و بی فکر خرج می کردم و روزهایی هم بود که مجبور بودم برای گذران زندگیم وسایل شخصیمو بفروشم و یا با حقوق خیلی کم کار کنم که قسطامو صاف کنم . از سفر لاکچری تا سفر کمپی رفتم و اصلا الان نسبت به پول هم چشم و دلم سیره … چون می دونم پول فقط وسیله س و ماندگار هم نیست برام خیلی خودمو برای پول نمی کشم.

این روزا که به عرصه های مختلف زندگیم فکر میکنم به خودم میگم تو این سی و چند سال قدر یه ادم دنیادیده تجربه دارم و چقدر حس خوبی از مرور این تجربه ها می گیرم . الان نه برای بدست اوردن چیزی عطش دارم و نه اگه همه چیزامو ‌ازم‌بگیرن خیلی تاسف میخورم چون بارها از دست دادم و بدست اوردم و بازی زندگی رو بلد شدم .

فکر میکنم راز سعادت در همینه که روی این موج سوار باشی و اسیر کم و زیاد و ایده ال گرایی های پوچ نشی ؛ مدام انتظار نداشته باشی زندگیت عالی باشه، رابطه ت خوب پیش بره، پولدار باشی ، کامل زندگی کردن یعنی در هر شرایطی از خود زندگی راضی باشی و خودتو ارتقا بدی و به هر شرایطی به چشم فرصت رشد نکاه کنی . سینگل بودی برو عشق و حالتو کن ، رفتی تو رابطه بازم کیف کن؛ پولدار بودی لذت ببر و اگر در فقر بودی از تلاش کردنت برای بهتر شدن حال خوب داشته باش…

اخرش همه اینها میگذره و ما می مونیم و عصاره ای از همه این تجربه ها … به نتیجه ش نگاه نباید کرد نتیجه ش همین بس که یک زندگی رو کامل زندگی کردی مثل یک فنجان چای که تا انتها نوشیدی و اخر سر ناراحت نیستی که از دهن افتاده ….

✌️✌️✌️

زندگیکمالواقع گراییرشدفردیتجربه
من دهه شصتیم؛ لیسانسم مهندسی کامپیوتره ،۵ سال فریلنسر بودم و ۱۰ سال کارمند و ۵ساله که سفالگرم. اینجا میخوام راحت و بی نقاب بنویسم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید