حسين قديري مدير عامل شركت تعاوني ز.ت.ب
حسين قديري مدير عامل شركت تعاوني ز.ت.ب
خواندن ۱۰ دقیقه·۳ سال پیش

متاورس چیست ؟

متاورس چیست ؟

متاورس چیستیک سوال

تالار سوالات متاورس در ایران و پاسخ تخصصی توسط تیم های فعال در متاورس .متاورس چیست و اخبار جدید متاورس .

منبع تصویر انجمن پرسش و پاسخ
منبع تصویر انجمن پرسش و پاسخ


تصویر توسط Supertotto برای TIMEمتاورس چیست ؟

منبع محتوا به انگلیسی : timeاین روزها آنلاین شدن سخت است بدون اینکه کسی را ببینی که در مورد متاورس فریاد می زند ، خواه در حبس یا تمسخر. بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، این آینده اجتناب ناپذیر اینترنت یا فرار یک میلیاردر است. یک آرمانشهر بازی، یک "دفتر بی نهایت"، یک استراتژی برند، یک زمین بازی NFT ، یک توهم علمی تخیلی. تقریباً هر خبرگزاری - از جمله این یکی - مقالاتی را منتشر کرده است که سعی در درک همه آن دارد. سر و صدای اطراف اصطلاح "metaverse" اکنون آنقدر بلند و ثابت است که آن را تقریباً بی معنی می کند.اما همپوشانی زیادی بین این سه گروه وجود دارد. بسیاری از بزرگ‌ترین بازیگران علاقه خود را به ایجاد یک متاورز «باز» ابراز کرده‌اند، اما در گذشته ثابت کرده‌اند که در برابر یکپارچه‌سازی سیستم‌های خود یا اشتراک‌گذاری داده‌ها مقاوم هستند. (هرکسی که بخواهد به گروهی که شامل کاربران آیفون و اندروید است پیامک ارسال کند، این را به خوبی می‌داند.) تیم سویینی، مدیر عامل اپیک گیمز، به صورت شفاهی خود را با کمپ سوم هماهنگ کرده است، حتی در شرایطی که Fortnite سهم بیشتری از بازار را در این زمینه به دست می‌آورد. عصر جدید: «همانطور که ما این پلتفرم‌ها را به سمت متاورس می‌سازیم، اگر این پلتفرم‌ها توسط این شرکت‌های اختصاصی قفل و کنترل شوند، قدرت بسیار بیشتری بر زندگی، داده‌های خصوصی و تعاملات خصوصی ما با افراد دیگر خواهند داشت. او در می 2017 گفت. و همه افراد وب 3 همگی به ایده آلیسم کومبایا علاقه ندارند. سفته بازان زیادی در این فضا وجود دارند که توسعه زیرساخت‌های مبتنی بر بلاک چین به افزایش سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کمک می‌کند. (با این حال، سرمایه گذاری رمزنگاری دیگر از یک فعالیت خاص فاصله دارد: مطالعه ای در تابستان امسال نشان داد که 13 درصد از آمریکایی ها در سال گذشته کریپتو معامله کرده اند.) در حالی که علاقه مندان به کریپتو در حال مبارزه با ساختارهای معیوب هستند، آنها همچنین مشکلات زیادی را در طول سال تجربه کرده اند. راه مطالعات نشان داده اند که درآمد NFT می ادغام را به دست چند جمع ثروتمند ، در حالی که شرکت های بزرگ مانند رمزنگاری افسار، Binance و OpenSea از اختلافات حقوقی، دچار هک و تجارت خودی در سال گذشته است. جهت ورود به متاورس آموزش متاورس را مشاهده کنید .بنابراین، متاورژن دقیقاً چیست؟ چرا مارک زاکربرگ آن را به کار زندگی جدید خود تبدیل کرد و چرا سایر شرکت های فناوری صدها میلیون دلار برای چشم اندازهای رقیب خود سرمایه گذاری می کنند؟ ارزهای دیجیتال و بلاک چین در آینده چه نقشی خواهند داشت؟ و مهمتر از همه، هر یک از اینها چگونه روی زندگی شما تأثیر می گذارد؟ من سعی خواهم کرد همه اینها و موارد دیگر را در یک خبرنامه هفتگی جدید، Into the Metaverse باز کنم . من با سابقه گزارش در مورد تقاطع فرهنگ و تجارت به نزد شما می آیم و اعتراف می کنم که هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری دارم - فقط دو یا سه پله از سوراخ خرگوش پایین آمدم. با این حال، در طول یک سال گذشته، در حالی که به پدیده کنجکاوی NFT ها غوطه ور شده ام، با افراد زیادی از متاکوان صحبت کرده ام.به ترور مک‌فدریس و استیو آئوکی—که زندگی خود را وقف ساختن متاورس بلوک به بلوک می‌کنند. امیدوارم این خبرنامه به کار دیگران در خط مقدم متاورز توجه کند: نشان دهد که چگونه تلاش های آنها در حال حاضر تغییرات قابل توجهی ایجاد کرده است و چگونه نوع جدیدی از مسابقه تسلیحاتی ظهور کرده است که نحوه تعامل ما با اینترنت را مشخص می کند. و یکدیگر در دهه های آینده. این اولین خبرنامه یک مقدمه و توضیح مختصر (شاید اولین یا پانزدهمین خبرنامه ای است که در این موضوع خوانده اید) در مورد متاورس. (در یک یادداشت مرتبط: اگر روی چیزی جالب کار می کنید، یا نظر یا نگرانی دارید، لطفاً یک خط به آدرس metaverse@time.com ارسال کنید .)متاورژن چیست؟
برای برخی افراد، متاورس تعریف دقیقی دارد: این یک نسخه پیشرفته از اینترنت است که شما در داخل آن هستید - به جای اینکه صرفاً به آن نگاه کنید. در این دنیای سه بعدی منحصر به فرد، شما به عنوان یک آواتار در اطراف راه می روید و با دیگر آواتارها تعامل دارید. شما می توانید چیزهای مجازی بخرید و بفروشید، به سر کار بروید، انجمن ها را تشکیل دهید، بازی کنید، جنگ به راه بیندازید. دو رمان علمی تخیلی در این مفهوم از متاورز نقش اساسی داشتند: سقوط برفی نیل استفنسون ، که در واقع این اصطلاح را ابداع کرد، و بازیکن آماده ارنست کلین . در هر دو رمان، متاوره با دیستوپیا در هم تنیده بود: در جامعه‌ای که ویران شده بود و توسط شرکت‌های مخفی کنترل می‌شد تسلط داشت. برای شخصیت‌های هر دو کتاب، متاورز جذابیت فرار از وجود تیره و تار آنها را ارائه می‌دهد و در عین حال ساختارهای قدرت فاسد را نیز تقویت می‌کند. این نسخه منحصر به فرد متاوره، حتی اگر اصلاً ممکن باشد، ده‌ها سال با به ثمر نشستن فاصله دارد. هم VR (واقعیت مجازی، که معمولاً از هدست استفاده می‌کند) و هم واقعیت افزوده (واقعیت افزوده، که دنیای مجازی را در بالای دنیای واقعی قرار می‌دهد) هنوز در پذیرش کاملاً گسترده نفوذ نکرده‌اند. میزان هماهنگی اجتماعی، ساخت زیرساخت ها و پیشرفت فناوری که برای ساختن یک متاوره جهانی مانند آنچه در علمی تخیلی به تصویر کشیده می شود، بسیار زیاد است. و مهمتر از همه، مشخص نیست که آیا این چیزی است که مردم واقعاً می خواهند. با این حال، این نیز درست است که در طول یک سال و نیم گذشته، بسیاری از زندگی بشر به روش‌های بی‌سابقه‌ای به صورت آنلاین تغییر کرده است. طبق یک مطالعه، از آنجایی که این بیماری همه گیر در دنیای واقعی کار و فضاهای اجتماعی ما را متحول کرد، طبق یک مطالعه، یک آمریکایی به طور متوسط ​​سال گذشته 7 ساعت در روز را آنلاین سپری می کرد . ما به جشن های تولد در زوم رفتیم و هدایایی برای میزبان از طریق آمازون یا برنامه نقدی ارسال کردیم. ما در جلسات سه ماهه شرکت از طریق تیم های مایکروسافت شرکت کردیم و در حالی که با همکارانمان در Slack در مورد مدیر مالی شرکت داشتیم. ما میلیاردها ساعت جمعی و صدها میلیون دلار واقعی را صرف کردیمدر بازی هایی مانند Fortnite، Roblox و Animal Crossing. در آوریل 2020، ممکن است در میان 27 میلیون بازدیدکننده منحصربه‌فرد باشیم که کنسرت مجازی تراویس اسکات را در فورتنایت تماشا کرده‌اند - این تعداد 67 برابر تعداد افرادی است که در سال 1969 به ووداستاک رفته‌اند. بنابراین، در معنایی آزادتر، متاوره در حال حاضر اینجاست - به صورت تکه تکه. برای اهداف این خبرنامه می‌خواهم فراجهان را به‌عنوان روش‌هایی تعریف کنم که خود فیزیکی و دیجیتالی ما به طور فزاینده‌ای محو می‌شوند. بسیاری از مردم متاورس را نه به عنوان یک جهان یکپارچه، بلکه سناریویی می بینند که در آن ما قادر خواهیم بود به طور یکپارچه خود و چیزهایمان را - از مد گرفته تا هنر و خرج کردن پول - از پلتفرمی به پلتفرم دیگر با خود بیاوریم. ایده‌های حاکمیت دیجیتال و قابلیت همکاری کلیدی هستند: به جای داشتن حساب‌های جداگانه فیس‌بوک و توییتر که در آن هر چیزی که پست می‌کنید متعلق به آن شرکت‌ها باشد، می‌توانید هر کجا که می‌روید صاحب شخصیت دیجیتالی و همه ایده‌ها و متعلقات دیجیتال خود باشید.چرا باید اهمیت بدی
یک سال و نیم گذشته هم مزایا و هم معایب شدید اتصال جهانی بی‌سابقه ما را آشکار کرده است. نکته مثبت این است که بسیاری از مردم می‌توانند بدون نیاز به رفتن به دفتر کار به کسب درآمد ادامه دهند، که به آنها آزادی حرکت و مکان در خارج از مراکز شهری متراکم را می‌دهد. مردم آرامش و فرار را در جوامع آنلاین و جریان های درآمدی جدید از فروش محصولات یا هنر آنلاین پیدا کردند. سازمان‌ها و جنبش‌های عدالت اجتماعی مردم و آرمان‌ها را در سراسر جهان به هم مرتبط می‌کنند.از طرف دیگر، همه‌گیری منجر به یکی از بزرگ‌ترین انتقال ثروت در تاریخ شد – به‌ویژه به جیب Big Tech. همچنین بسیاری از بدترین روندها در دنیای دیجیتال را تسریع کرد. اطلاعات نادرست و سخنان نفرت پراکنده تحت نظارت شرکت های رسانه های اجتماعی که وظیفه اصلی آنها کیف پول سهامدارانشان بود، گسترش یافت. همانطور که Jaron Lanier ، پیشگام فناوری می‌گوید ، داده‌های ما از ما استخراج شد و عصری را ایجاد کرد که نه صرفاً تبلیغات هدفمند، بلکه «اصلاح رفتار» را در بر می‌گیرد. الگوریتم‌ها عزت نفس کاربران جوان‌تر، به‌ویژه آن‌هایی که متعلق به نسل Z هستند، از مسیر خارج می‌شوند.. و بسیاری از ما خستگی زوم را توسعه داده‌ایم و محدودیت‌های توانایی‌های حتی پیشرفته‌ترین فناوری‌ها را نشان می‌دهد تا ما را به روشی که در زندگی واقعی انجام می‌دهد به هم متصل کند. تقریباً همه این تأثیرات، چه مثبت و چه منفی، ناشی از تصمیمات چند نفر در سیلیکون ولی در دو دهه گذشته است. ایده هایی که ممکن است قبل از وجودشان احمقانه به نظر می رسید - دستیارهای مجازی، برنامه های اجتماعی مبتنی بر عکس، فیلترهای ویدئو - نحوه تعامل ما با جهان و یکدیگر را شکل می دهند.

آرم شرکت متا پلتفرم از طریق ذره بین در این عکس گویا که در 29 اکتبر 2021 در کیف گرفته شده است، به تصویر کشیده شده است.STR/NurPhoto-Getty Imagesاکنون، نبردی در جریان است که مرحله بعدی اینترنت چگونه خواهد بود و چه کسی آن را کنترل خواهد کرد. ممکن است بسیاری از این تلاش‌ها و پیشرفت‌ها - از توکن‌های حاکمیتی گرفته تا ویدئوهای حجمی گرفته تا دستکش‌های لمسی - را بی‌ربط یا غیرقابل کشف بدانید، به‌ویژه در مواجهه با مشکلات بسیار بزرگ‌تر جهانی. اما آنها در حال حاضر تأثیرات عظیمی بر تمرین‌کنندگان خود دارند و جریان‌های درآمدی شگفت‌انگیزی را برای مجموعه‌ای از مردم در سراسر جهان ایجاد می‌کنند. با ادامه استفاده از این فناوری‌های جدید توسط کاربران، توانایی آن‌ها برای تغییر جامعه به روش‌های غیرقابل پیش‌بینی افزایش می‌یابد. آنی ژانگ، که میزبان پادکست «Hello, Metaverse» است، می‌گوید: «من فکر می‌کنم این انتقال مانند تغییر از دسک‌تاپ به موبایل است . «اینترنت موبایل کاملاً نوآورانه نبود، اما نحوه تعامل مردم با جهان اساساً تغییر کرد.»چه کسی متاورژن را می سازد؟
برخی از بازیکنانی که متاورس را می سازند برای پول و قدرت در آن هستند. دیگران بیشتر به حل مشکلات بزرگ موجود در ساختارهای آنلاین فعلی ما علاقه مند هستند. بسیاری دیگر در جایی بین این دو هدف قرار می گیرند. اولین اردوگاه مدعیان شامل قدرت هایی است که بر وجود آنلاین فعلی ما حاکم هستند، از جمله فیس بوک، مایکروسافت و گوگل. این شرکت‌ها سود بسیار زیادی از دستیابی به بازارهای مربوطه خود برده‌اند - و بدیهی است که می‌خواهند بخشی از هر چیزی که در آینده رخ می‌دهد، باشند. (همانطور که کلو مسیدور، کارشناس سیاست رمزنگاری سیاه پوست، ماه گذشته به همکارم جانل راس گفت: "اینترنت قرار بود غیرمتمرکز باشد و امروز در اختیار چهار مرد سفیدپوست است.")مایکروسافت، تنسنت، اسنپ، انویدیا و سایرین شروع به ریختن منابع برای توسعه متاورس کرده‌اند، اما شرکتی که بیشترین هزینه را در سطح عمومی دارد، فیسبوک است. در ماه اکتبر، مارک زاکربرگ نام شرکت مادر فیس بوک را به Meta تغییر داد و در مورد متاورس اعلام کرد : "شما تقریباً قادر خواهید بود هر کاری را که تصور کنید انجام دهید." فیس بوک به زودی 10000 کارگر در اتحادیه اروپا استخدام خواهد کرد تا چشم انداز زاکربرگ را بسازد. این شرکت در حال حاضر مالک Oculus، یک شرکت عینک‌های واقعیت مجازی است و تلاش می‌کند مردم را به خرید هدست‌های ارزان‌قیمت به عنوان دروازه‌ای به متاورس ترغیب کند. دومین اردوی رقبا شامل شرکت‌های بازی‌سازی می‌شود که قبلاً دنیای مجازی پر رونق خود را ایجاد کرده‌اند، مانند Epic (سازنده Fortnite)، Roblox، و Unity (که موتور آنلاین آنها Pokémon Go و League of Legends را قدرت می‌دهد). بازی‌های ویدیویی نزدیک‌ترین چیزهایی هستند که در حال حاضر به متاواژه‌های منحصربه‌فرد داریم: جهان‌های اجتماعی که در آن‌ها ارز مجازی ارزش واقعی دارد، سازندگان می‌توانند برای کار و تجارت خود جبران شوند و هنر بدون نیاز به لنگر در دنیای واقعی رشد می‌کند. این شرکت‌ها در پایگاه‌های کاربری پررونق خود، که به‌طور نامتناسبی جوان هستند، با فناوری آشنا هستند و ارزش کالاهای دیجیتال را درک می‌کنند، دارای مزیت مهمی هستند. گروه آخر شاید جذاب ترین باشد: طرفداران ایده ای به نام "وب 3"، که دنیایی را تصور می کنند که در آن هر اقدام یا تعاملی که ما به صورت آنلاین انجام می دهیم دیگر زیر نظر شرکت های بزرگ نخواهد بود. آنها رویای یک "متافوره باز" را در سر می پرورانند که در آن فضاهای آنلاین به طور جمعی مالکیت داشته باشند. که در آن هر فرد مالک داده های خود است و می تواند بدون واسطه های شرکتی از سود خلاقیت های آنلاین خود بهره مند شود. مهمتر از همه، آنها بر این باورند که فناوری بلاک چین - یک دفتر کل دیجیتال مقاوم در برابر دستکاری - بستری است که همه اینها بر آن استوار است. جهان های مبتنی بر بلاک چین مانند Decentraland، Somnium و Sandbox در حال حاضر جوامع خود را تحت این چشم انداز ایجاد می کنند، اگرچه کاربران فعال روزانه خود را در مقابل ده ها میلیون Fortnite و Roblox به هزاران نفر می شمارند. بسیاری از رهبران در فضای وب 3 خود را کاملاً متضاد با اولین اردوگاه نیروهای شرکتی می دانند - و درگیر یک نبرد ایدئولوژیک و فناوری هستند که در دهه آینده به وقوع خواهد پیوست. اگر بخواهیم در نوعی دنیای فیزیکی مجازی ترکیبی وجود داشته باشیم، فکر می‌کنم اگر به مردم در مورد اهمیت مالکیت، پویایی سانسور و حتی توانایی کاربران برای انصراف از آن آموزش داده شود، در وضعیت بسیار بهتری خواهیم بود. محیط‌های خاص، می‌گوید مت درایهرست، فن‌شناس و هنرمند، که میزبان پادکست Interdependence است. من نمی‌خواهم دنیای مجازی بعدی با تصمیم‌هایی که در پالو آلتو گرفته می‌شود تعیین شود. باید یک محیط باز و بدون مجوز وجود داشته باشد که در آن گروه بزرگی از افراد مختلف در سطح بین‌المللی در نحوه اداره آن نظر داشته باشند.»

جهت ورود به متاورس و تحویل زمین رایگان روی لینک زیر کلیک کنید :

https://r.upland.me/b9ZZ

منبع محتوا

انجمن متاورس ایران

متاورسآموزش متاورستوضیحاتمقالات
هدف اطلاع رساني در اهداف شركت تعاوني زنجيره تامين بهشت در راستاي رفع مشكلات جامعه توسط مركز مشاورين علمي سايت مرجع Www.Qzparadise.ir بگذاريد آينده را با دستان خودشان بسازند ( تكميل علم در صنعت )
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید