ویرگول
ورودثبت نام
Rain Man
Rain Man
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

گربه هایی که توسط کلاغ ها کشته میشوند

اولین باری که با یکی از گربه های لوس پارک محل برخورد داشتم یادم نمیره ، کارش این بود که میآمد پیش شما میو میو میکرد یا خوش رو به پای شما می مالید تا غذایی پیدا کند ، آنقدر اهلی بود که فکر کردم گربه خانگی بوده و فرار کرده ولی بعد از چند روزی که توجه ام جلب شده بود دیدم همه شان این کار را بلدند.
یکی از دوستان از گربه های کوی دانشگاه میگفت که بعلت رسیدگی زیاد دانشجویان آنقدر تنبل شده بودند که حتی از کلاغ ها هم کتک می خوردند و دیده شده بود که کلاغ ها گربه ها رو شکار کرده اند (راست و دروغ اش به پای شخص راوی )


من که شاید با شنیدن این جمله بیشتر به فکر فرو رفته بودم چند روزی به شهرستان و یکی از روستا ها رفته بودم اونجا هم همین موضوع رو دیده بودم
البته هنوز به لوسی گربه های شهری نشده بودن ولی کاملا فهمیده بودن چه ساعتی و کجا بروند تا به آنها غذا دهند.
جالب اینجا بود که تا چند دهه پیش این گربه ها به شدت وحشی بودن و جوجه ها و موش ها و ... از دستشان در امان نبودن.
یکی از دوستان دامپزشک میگفت غذا دادن به این حیوانات کار اشتباهی است  و اگر شما مایل به نگه داری از این گربه ها هستید میتوانید یکی از بچه های آنها را به خانه برده و تا آخر عمر به بعنوان حیوان خانگی نگه داری کنید.
درواقع با غذا دادن به این حیوانات شما نظم طبیعی رو برهم زدید،  حیوانی که در طبیعت باید شکار میکرده و یا حداقل غذای خود را از آشغال ها پیدا میکرد الان وابسته شده
یا حیوانی که مریض بوده و این مریضی یا ژن ها ی ضعیف رو نباید به نسل بعدی یا اطرافیان انتقال میداده الان زنده میماند و باعث نابودی جامعه در بلند مدت میشود
با خودم فکر میکنم اگر طی چند نسل و مدت به این کوتاهی چنین تغییرات زیادی اتفاق افتاده و هنوز نتایج اصلی آن در حال نمایان شدن است
آیا زندگی شهری، روی انسان چنین تغییراتی را به وجود نیاورده؟
حتما آورده ، مثلا باهوشی بودن نسبت به بدن ورزیده و قوی داشتن  اولویت بیشتری پیدا کرده و یا این که شما روابط بهتری برقرار کنی از سختکوشی در بعضی موارد مهمتر شده
اما چیزی که من ازش میترسم تنبل شدن زیاد نسل های بعدی است ، این تنبلی به این معنی نیست که مثلا طرف کار یدی نمیکند نه بلکه اصلا کار نمیکند
حس میکنم این پدیده را دیده ام و در حال زیاد شدن است اما هیچ آماری ندارم
تا ببینیم نسل های بعدی گربه ها ی شهری چطور میشوند ،شاید من هم در مورد نسل های بعدی خودمان اشتباه کرده باشم

لوسشهریگربهجامعهتنبل
بدون رفرنس و هر چیزی که به ذهنم میاد
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید