ویرگول
ورودثبت نام
رضا باقري
رضا باقري
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

اندر احوالات کتاب کدنويس تميز (The Clean Coder)

سلام.

رضا باقري هستم ، ساکن شهر مشهد مقدس ، 16 سال وخورده اي دارم ، کلاس دهم هستم و رشته شبکه و نرم افزار رايانه در هنرستان فني و حرفه اي دارالفنون ميخونم ، با زبان برنامه نويسي سي شارپ (#C) کار ميکنم ، همين ??

خب راستش من حدود 10 يا 12 روز پيش اين کتاب رو از سايت زيرو بوک (Zerobook.ir) سفارش دادم .

با توجه به اينکه توي سايت نوشته بود سري کتاب هاي رابرت سسيل مارتين معروف به (عمو باب) که 3 تا هم هستند فقط در اين سايت ميتونين به صورت ترجمه شده خريداري کنين پس سفارش دادم يه دونه اش رو به نام کدنويس تميز (The Clean Coder) که قيمتش هم 49 هزارتومن بود ، کتاب رو بايد از اصفهان براي من ارسال ميکردند و گفته بودند کتاب حدودا 4 تا 5 روز بعد ميرسه دستتون اما حتي 6 روز و 7 روز و 8 روز گذشت و نرسيد دستم ، ديگه داشتم نااميد ميشدم از کتاب و پولي که براش داده بودم? (خداروشکر ميکردم که ارزون ترين کتاب از بين اون 3 تا کتاب رو خريدم?) با پشتيباني شون تماس گرفتم ، بررسي کردن گفتن کد رهگيري مرسوله پستي رو به ايميلتون فرستاديم اما من همون روز سفارش چندين بار ايميلم رو چک کردم و کد رو نديدم و بهشون هم گفتم و گفتن که دوباره برام کد پيگيري رو ارسال ميکنن .

درنهايت مشخص شد که کتاب از اصفهان ارسال شده ولي هنوز به مشهد نرسيده ?

اينکه مرسوله پستي کجايه و کي به دستتون ميرسه رو با داشتن کد رهگيري مرسوله ميتونين در سايت https://tracking.post.ir ببينيد .
چند روز بعد رفتم و چک کردم ببينم مرسوله کجا هست و ديدم به مشهد رسيده و تحويل مرکز پست شده ?

پس اميدوار بودم که کتاب اون روز يا نهايتا فرداي اون روز برسه به دستم و فکر کنم همون روز بود که پستچي اومد و کتاب رو داد بهم و خدا رو خيلي شکر کردم که کتاب به دستم رسيده ، خيلي هم هيجان داشتم براش چون تا حالا کتاب برنامه نويسي خيلي نخونده بودم و دنبالش هم نبودم .




کتاب کدنويس تميز (The Clean Coder)
کتاب کدنويس تميز (The Clean Coder)





تصميم گرفته بودم که اگه کتاب رو خوندم و خوب و کاربردي بود اون دوتا کتاب ديگه از همين نويسنده رو هم سفارش بدم که قيمتشون يکم بالاتر بود (120 هزار تومان)

خب حالا چند روزي ميگذره که کتاب دستمه و دارم ميخونمش و دو فصل از چهارده فصلش رو خوندم و خيلي هم ازش راضي هستم ?

البته بايد بدونين تو اين کتاب نويسنده کدنويسي رو آموزش نميده و بيشتر دنبال ساختن يک توسعه دهنده حرفه اي با اخلاق حرفه اي از شماست .

اگر دنبال کتابي هستيد براي تميز کد نوشتن بايد بريد سراغ کتاب (Clean Code) از همين نويسنده و اگه دنبال يادگيري معماري نرم افزار هستيد بايد سراغ کتاب (Clean Architecture) باز هم از همين نويسنده ، که خب راه خريدشون هم همون خريد اينترنتي از سايت زيربوک هست که در ابتدا معرفي کردم .

دوست دارم نکات مهم ، جالب و آموزنده اي که اين کتاب داره رو هر چند روز توي يک پست براتون منتشر کنم تا شما هم بيشتر با اين کتاب آشنا بشين و هم اينکه سطح دانش تون رو يه مقدار افزايش بدين مثل خود من .

پس حتما حتما در ادامه و توي پست هاي بعدي با من همراه باشين چرا که قراره با هم کاراي جذابي بکنيم و پست هاي باحال و خفني داشته باشيم (:

تا پست بعدي خدانگهدارتون ?

1399/10/20



برنامه نويسيعمو بابزيروبوککدنويس تميزکتاب برنامه نويسي
برنامه نويس و توسعه دهنده سي شارپ ، 16 ساله ، عاشق تکنولوژي و برنامه نويسي
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید