ویرگول
ورودثبت نام
رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
خواندن ۲ دقیقه·۵ ماه پیش

بهترین راهنما برای تولید محتوای فایده‌دار (Helpful Content)

بعد از آپدیت اخیر گوگل، پست‌های آموزشی زیادی دربارهٔ Helpful Content در لینکدین و سایت‌های مختلف منتشر شد؛ ولی دوست دارم دربارهٔ مسیری که طی کردیم، صحبت کنم.

حدود ۲ سال است که ما از یک سیستم ارزیابی برای سنجش کیفیت محتواهای بلاگ یکتانت استفاده می‌کنیم؛ این سیستم به ما کمک می‌کند محتوایی در نهایت منتشر کنیم که برای مخاطب فایده داشته باشد.

قصه از روزی شروع شد که سمیرا سرباز (تیم‌لید سابق ما) با ایده‌ای برای ۳ مورد از خواب بیدار شد 😁

  • کاهش زمان کنترل و اصلاح مقاله‌ها
  • تشویق نویسنده به حرکت به‌سمت تولید محتوای مفید و پرهیز از اضافه‌گویی برای افزایش حق‌الزحمه
  • انتشار محتواهای مفید

در کنار این سیستم، بریف‌ها را هم کامل عوض کردیم تا بتوانیم زمان تولید محتوا را هم پایین بیاوریم. در نهایت، وقت کافی برای افزایش کیفیت هر مقاله بعد از اینکه نویسنده تحویل داد، داشته باشیم.

این تازه شروع ماجرا بود! مدام معیارها و بریف‌ را بالاوپایین می‌کردیم تا بتوانیم به سیستم درستی برسیم.

بعد از اینکه حسین بابایی جای سمیرا را گرفت، سیستم ارزیابی را به‌روز کردیم؛ بهتر است بگویم حسین بابایی سیستم را کامل کرد و بعد از چند اصلاح بر اساس نتیجهٔ استفاده از آن معیارها، چک‌لیست ما کامل شد.

خب، نتیجه؟

ما معیارهای مختلفی برای سنجش عملکرد بلاگ داریم و نمی‌توانم (😁) دربارهٔ برخی معیارها صحبت کنم؛ ولی دوست دارم به یکی از نتایج اشاره کنم که به همان موضوع ابتدای پست ربط دارد:

کلیک‌های گوگل ما در حال حاضر بیش از ۳/۵ برابر روزهای قبل از راه‌اندازی سیستم ارزیابی است.

یکی دیگر از نتایجی که گرفتیم هم این بود:

بعد از آپدیت ضربه نخوردیم 😁

تا در بخش کامنت‌ها به حسابم نرسیدید، اشاره کنم که حتی حالا بعد از ۲ سال هم ضعف‌های زیادی داریم؛ ولی تلاش می‌کنیم تا جایی که توانایی و زمان داریم، محتواهای بهتری در اختیارتان بگذاریم.

البته این سیستم را در گاوصندوق قایم نکردیم و چند وقت پیش، چک‌لیستی همراه با راهنما در سایت یکتانت منتشر کردیم که می‌توانید از طریق لینک زیر دانلود کنید:

دانلود رایگان تولکیت ارزیابی محتوای متنی (چک‌لیست + راهنما)

ولی، ولی یک خبر مهم هم دارم! ویرایش سوم ایبوک «آموزش تولید محتوا» منتشر شد و دوست دارم اولین نفری باشم که این نسخه را به بقیه معرفی می‌کنم 😍

ایبوکی که سیستم ارزیابی ما بر اساس نسخهٔ قبلی آن طراحی شده و حالا کامل‌تر از همیشه است 🔥

می‌توانید همین الان رایگان دانلود کنید 👇🏼

دانلود رایگان ایبوک آموزش تولید محتوا


تولید محتواhelpful contentآموزش تولید محتواآموزش تولید محتوا برای سایت
کارشناس بی‌ادعای بازاریابی محتوایی! (مشغول در یکتانت)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید