ویرگول
ورودثبت نام
Rezallion
Rezallion
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

چطور بازی‌های قدیمی را روی PC اجرا کنیم؟؟



اگه از یوتیوب اومدی و میخوای لینک‌ها رو استفاده کنی برو به آخر مطلب!

شاید براتون پیش اومده که دلتون خواسته که بازی‌های قدیمی و دوران کودکی رو یبار دیگه تجربه کنید و باهاشون خاطره بازی کنین ولی یا کنسول قدیمیتون خرابه یا دیگه اصلا نمیدونین کجا گذاشتینش!

این مطلب دقیقا برای شماست چون ما اینجا روشی رو معرفی میکنیم که میتونین از طریقش خیلی راحت هر بازی قدیمی که دلتون بخواد رو روی سیستمتون داشته باشید و به راحتی بازی کنید!

من مدتی هستش که بازی‌های نینتندو سوییچ رو روی آپارات و توییچ استریم میکنم و همیشه برام جالب بود که بچه‌ها تو چت ازم میخواستن که از سرویس نینتندو آنلاین استفاده کنم و براشون یه کمی بازی‌های قدیمی بازی کنم!

این باعث شد که تصمیم بگیرم یه مطلب درست کنم و به طرفدارهای این بازیا هدیه بدم که به راحتی بتونن هر بازی قدیمی که دلشون میخواد خودشون رو سیستمشون بازی کنن!
خوب بریم سراغ اصل مطلب, برای اینکار شما به یه ایمولیتور مخصوص هر کنسول احتیاج دارین, در واقع امولیتور (Emulator) کارش شبیه سازی کنسول روی سیستمتونه و با این روش عملا به شکل مجازی کنسول رو روی سیستم دارین؛ حالا فقط کافیه که اون رو کانفیگ کنید و دستتون رو بهش معرفی کنید!
برای کنسول NES چند امولیتور وجود داره که من با توجه به تجربه بازی با همشون Nestopia رو بهتون پیشنهاد میکنم, لینکش هم پایین همین مطلب براتون گذاشتم!

بعد از کانفیگ لازمه که بازی رو به ایمولیتور بدین که به این بازی ها ROM گفته میشه! ROM درواقع یک استخراج از اصل بازی در قدیم هست که روی کارتریج بود و حالا این فایل مخصوص هر بازی و هر ایمولیتوری رو باید دانلود کنیم و به ایمولیتور بدیم و عملا به صورت مجازی کارتریج بازی رو داخل کنسول قرار میدیم!
زیر همین مطلب لینک دانلود چند رام رو گذاشتم ولی اگر شما بیشتر بخواین میتونین به راحتی سرچ کنید و هر کدوم که دوست دارید رو دانلود کنید فقط حواستون باشه که مخصوص همون کنسولی باشه که ایمولیتورش رو دارین!
دیگه تمامه و فقط کافیه فایل بازیتون رو بکشید و توی ایمولیتور رها کنید, به صورت اتوماتیک بازی اجرا میشه و شما میتونین ازش لذت ببرید!

لینک ایمولیتور:

http://s13.picofile.com/file/8400590818/Nestopia_Rezallion_.zip.html<br/>

لینک بازی زلدا:

http://s13.picofile.com/file/8400590892/Legend_of_Zelda_The_Rezallion_.zip.html

لینک بازی ماریو:

http://s12.picofile.com/file/8400590968/Super_Mario_Bros_Rezallion_.zip.html


اگر با ف ی ل ت ر شکن وارد این صفحه بشین این پایین از یوتیوب میتونین ویدیو این مطلب رو ببینید!

https://www.youtube.com/watch?v=1uVlFS6-0x4&t=13s



https://www.youtube.com/watch?v=1uVlFS6-0x4


بازینینتندورترو گیمnesسوپر ماریو
من اینجام تا باهم گیم هارو بررسی و کنیم و باهم بازی کنیم...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید