یه ضربالمثل قدیمی بین برنامهنویسها هست که میگه: «همیشه طوری کدنویسی کنید که انگار نفر بعدی که روی این پروژه کار میکنه یه شخص روانپریشه که آدرس خونه شما رو میدونه.»
اصلاح و بهبود یک کد که قبلاً نوشته شده بسیار دشواره؛ خصوصاً وقتی که یه فرد دیگه روی اون کار کرده باشه. در اینجا چند نکته C # اومده که کد شما را زیباتر و خواناتر میکنه.
Conditional operator یک روش سریع و ساده برای نوشتن دستورات if-else ارائه میدهد:
condition ? first_expression : second_expression;
خط بالا به این معنی است که اگر شرط درست بود عبارت اول و اگر شرط نادرست بود عبارت دوم را برگردان.
در مثال زیر، یک دستور if-else داریم که با Conditional operator بهینهسازی شده است
int number = 6; string message = string.Empty; if (number > 5) { message = $"{number} is greater then 5!" } else { message = $"{number} is even or less then 5!" } Console.WriteLine(message); int number = 6; string message = string.Empty; message = number > 5 ? $"{number} is greater then 5!" : $"{number} is even or less then 5!" Console.WriteLine(message);
اگر موقعیتی دارید که باید رشتههای زیادی را به هم اضافه کنید، بهخصوص اگر بزرگ باشند از StringBuilder به جای String استفاده کنید. String یک نوع تغییرناپذیر است؛ به این معنی که هر بار که مقدار آن را تغییر میدهید، یک شیٔ جدید String ایجاد میکنید. به همین دلیل، در صورت نیاز به انجام چندینباره این کار، برنامه شما بسیار کند میشود.
StringBuilder stringBuilder = new StringBuilder(); stringBuilder.Append(text);
من توسعهدهندگانی را دیدهام که فقط برای بازگرداندن مقادیر متعددی از یک متد، یک کلاس POCO ایجاد کردهاند. تاپلها در داتنت فریمورک 4.0 معرفی شدهاند که میتوانند به طور موثر مانند کد زیر استفاده شوند.
public Tuple GetEmployee() { int employeeId = 1001; string firstName = "Rudy" string lastName = "Koertson" //Create a tuple and return return Tuple.Create(employeeId, firstName, lastName); }