ویرگول
ورودثبت نام
راضیه وفایی نژاد
راضیه وفایی نژاد
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

تو خوب باش قربونت برم:*

گاهی اوقات خیلی برام سخته دست افکار پراکنده ام رو بذارم تو دست هم ، تو یه کپشن جمعش کنم و جوری نباشه که شما بعد خوندنش بگید:هوف،مخم پوکید !
خلاصه اگه اینطور شد،شرمنده!
.
.
من اعتراف میکنم که نیاز و دوست دارم که ایناروبشنوم!
"نمیدونی چقدردوستت دارم"
"چقدر خوب حرف زدی"
"چقدر اخلاقت بهتر شده"
"من به داشتنت افتخارمیکنم"
"وقتی هستی،بیشتر خوش میگذره"
"من مطمئنم که به هدفت میرسی"
"من بهت فکرم میکنم،لبخند میاد روی لبم"
"توهدیه خدا برایِ منی"

ولی یه وقتایی یه صدای اشتباهی پلی میشه تو سرم که میگه نیازِ من با خودباوریِ من درتضادوتعارضه ومن اگه آدم بااعتمادبه نفسی باشم،نیازی به شنیدنِ اینها ندارم!
وبعد من حس گناه میکنم وسعی میکنم این نیازو سرکوب کنم!
این تااینجا!
.
.
مخزن عاطفی به تعبیرِ گری چاپمن در کتاب پنج زبان عشق ، فرکانس و ارتعاش از نگاه انوشا یابه روایت خودم لیوانِ انرژی ، چی میگه ؟!

▪ما همه مخزن عشق و عاطفه داریم که خالی شدنش،روحیه انتقادجو،دعوا،درگیری و غم و غصه رو پیش میاره !!
▪فرکانس و ارتعاش ما تحت تاثیر ارتباط و تعامل ما بابقیه،دستخوش تغییر میشه و مود مارو بالاپایین میبره!!
▪سطح انرژی تو لیوان انرژیِ ما،دائما درحال نوسانه و بعضاً اتفاقات ، نگاه و کلامِ آدمها میتونه لبریزش کنه یا تهی و خالیش کنه !!
.
.
" یه چیزی اینجا باید شفاف سازی شه!! "
.
.
مادامی که مخزن عاطفه و لیوان انرژی ما با یه سری کاتالیزور(که همون جمله قشنگا باشه)زودتر پر میشه ، انگیزه ی ما واسه پیشرفت وطی مسیربیشترمیشه،سخت تر کارمیکنیم و کارسخت تر احتمال موفقیتو بالامیبره وبا موفقیت بیشتر خودباوریمونم بالامیره!
پس بدنیس!
ولی یه چیزیم باید به عنوان اخطار توذهنمون قرمز بشه!
همیشه انقدر خوش شانس نیستیم!
همیشه این نیاز ارضا نمیشه!
یه وقتایی لیوانِ تو انقدر میلرزه که هرچی پر کردی با یه جمله میریزه زمین!
با یه "بابا این چه وضع رگ گرفتنه"
"کی به تو گواهینامه داد"
"اینم ولت میکنه،میره"
"چقدرچاق شدی"
"توهنوزمجردی؟"
"وقتی نوه دارشدم،توهم مهاجرت میکنی"
"هروقت امام زمان ظهورکرد،لندکروزرمیخری"
میبینی همونقدرکه جمله قشنگ شنیدنه میبرتت توابرا،جمله زشتا بادتوخالی میکنه و به زمین گر میزنتت!
.
.
پس بپذیر که نیازبه محبت،توجه،تعریف وتمجید طبیعی وتوذاتِ آدمی از ازل تا ابد هست!
جمله قشنگ ها و نقدهای درستو بشنو!
جمله زشتا،منفیا،قضاوت وحسادتارو سرسری رد کن!
حتی اگه خودت اون آدم خوش شانسی نبودی که کسی حرفای خوب بهت بزنه،تواونی باش که خودت نداشتی!
توبه بقیه وایب مثبت بده!
توحرف زشت نزن!
تو خوب باش قربونت برم:*
اره خلاصه!

خوبیانرژی مثبتارتعاشفرکانسمهربانی
دانشجوی پرستاری ام ، دوساله که می نویسم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید