به نام خدا
الگوهای طراحی، راهی برای حل مشکلاتی هستند که در طراحی و توسعه یک نرم افزار رخ می دهد. این الگوها را در 3 دسته، دسته بندی می کنند:
دسته اول: Creational patterns
مکانیزم هایی برای ساخت اشیا ارائه می دهد به نحوی که کدهای نوشته شده، flexible و قابل استفاده مجدد باشند.
این دسته شامل الگوهای زیر است:
1- Factory Method
2- Abstract Method
3- Builder
4- Prototype
5- Singleton
دسته دوم: Structural patterns
کمک می کند تا ساختار اشیا و کلاس های بزرگ را به گونه ای بنویسیم که flexible و efficient تر باشند.
1- Adopter
2- Bridge
3- Composite
4- Decorator
5- Facade
6- Flyweight
7- Proxy
دسته سوم: Behavioral patterns
به ارتباطات اشیا توجه می کند و وظیفه ی هر یک را مشخص می کند.