ویرگول
ورودثبت نام
علی هدایتی
علی هدایتی
خواندن ۷ دقیقه·۲ ماه پیش

اساتید سئو | برایان دین؛ نابغه‌ای در مسیر درست

معرفی و بیوگرافی برایان دین به عنوان یکی از اساتید سئو
معرفی و بیوگرافی برایان دین به عنوان یکی از اساتید سئو

۱۷ دی ماه ۱۴۰۰ (دقیقا پس از ۳ ماه حضور در دنیای سئو) به دنبال کشف و یادگیری چیزهای جدیدتر و حرفه‌ای تر بودم و حدود ۲ ساعتی بود که در حال مطالعه بودم.

در یکی از مقالات با واژه "skyscraper" برخورد کردم و متوجه مفهوم آن نشدم. پس در گوگل آن را سرچ کردم و مقاله‌ای با عنوان "Skyscraper Method: +110% Traffic in 14 days (Link Building Case Study)" نظرم را جلب کرد و شروع به خواندن این مقاله کردم.

شروع آشنایی با برایان دین و نقطه عطف زندگی کاری من

این مقاله شروع آشنایی من با brian dean بود. در ابتدا فقط با نوع نگارش و کیفیت بالای مقالاتی که از او می‌خواندم، حال می‌کردم اما پس از مدتی که کمی دانشم در حوزه سئو بیشتر شد، متوجه موضوعی شدم که نه تنها ارادتم به برایان دین بلکه طرز تفکرم راجع به سئو را به کلی تغییر داد.

در محتواهای برایان دین هیچگونه صحیح و غلطی وجود ندارد. در واقع او سعی می‌کند نگرش درست را به سئوکاران هدیه دهد نه چند نکته که معلوم نیست برای همه سایت‌ها صدق کند یا خیر!

برایان دین ماهیگیری را به شما یاد می‌دهد، ماهی نمی‌فروشد.

من علی هدایتی به عنوان عضو کوچکی از جامعه سئو در ایران به شما توصیه می‌کنم حتما زمانی برای مطالعه مقالات سایت backlinko.com بگذارید. پشیمان نخواهید شد!

حالا اصلا چرا اینارو گفتم؟

در چند ماه اخیر به دلیل برگزار کردن چندین وبینار و کلاس آموزشی، نکته‌ی مهمی که توجهم را به خودش جلب کرد این بود که تعداد بسیار زیادی از افراد حاضر در این جلسات صرفا مقالات و آموزش‌های به زبان فارسی را دنبال می‌کنند.

اصلا نمی‌خوام بگم مقالات فارسی در حوزه سئو ضعیفه و متخصصان ایرانی چیزی بلد نیستند و ...

اتفاقا بسیاری از متخصصان سئو در ایران (حداقل اونایی که می‌شناسم) خیلی خیلی تو کارشون استادن و میشه کلی ازشون یاد گرفت اما اینکه خودمون رو فقط به زبان و داده‌های فارسی محدود کنیم، اشتباه بزرگی است.

به نظر من یک کارشناس سئو حرفه‌ای باید از تمام منابع (به هر زبانی در دنیا) اطلاعات بگیرد و آنها را تحلیل کند.




دیگه بیشتر از این بالای منبر نمیرم و به اصل مطلب می‌پردازم یعنی بیوگرافی نابغه سئو؛ برایان دین

برخی از افراد در میان دیگر افراد متمایز هستند و به نمادی برای حرفه ای ها در این زمینه تبدیل می شوند. برایان دین یکی از آن دسته از افرادی است که نام او اغلب مترادف با موفقیت و تخصص در مورد دریافت بک لینک طبیعی است.

در این مقاله نگاهی می اندازیم به این که این مرد واقعا کیست و چه کمکی به اکوسیستم سئو کرده است.

برایان دین کیست؟

این متخصص آمریکایی در مدت زمان بسیار کوتاهی در بخش سئو نامی برای خود دست و پا کرده است. او بیشتر به‌عنوان خالق پلتفرم Backlinko شناخته می‌شود که توصیه‌ها و نکاتی در مورد چگونگی بهبود موقعیت یک وب‌سایت در موتورهای جستجو ارائه می‌دهد.

اما قبل از تبدیل شدن به ستاره سئو که امروز است، مسیر شغلی برایان دین چگونه بوده است؟

ماجراجویی کارآفرینی شکست خورده پس از تحصیل

برایان دین در دوران جاهلیت
برایان دین در دوران جاهلیت

برایان دین تصمیم به ایجاد شرکتی با یک ایده امیدوارکننده کرد: توسعه نرم‌افزاری که متخصصان را قادر می‌سازد تا ارائه‌های پاورپوینت خود را بهتر ساختار دهند.

متأسفانه، پروژه او به نتیجه نرسید، زیرا نتوانست مشتری کافی برای حمایت از تجارت خود پیدا کند.

کشف سئو و تبدیلش به او

برایان دین پس از گذر از دوران جاهلیت
برایان دین پس از گذر از دوران جاهلیت

برایان دین با آگاهی از اینکه چیزی در تجارتش درست نیست، تصمیم گرفت درباره سئو بیاموزد. او تکنیک‌ها و شیوه‌های بهینه سازی وب سایت در گوگل را به منظور ایجاد ترافیک و افزایش فروش به دقت مطالعه کرد. او به سرعت به این دنیای جدید علاقه پیدا کرد و تصمیم گرفت مسیر خود را تغییر دهد.

چگونه رتبه اول گوگل شویم | با گوگل باش و پادشاهی کن! 🤔

تولد Backlinko

برایان دین سپس از همه چیزهایی که در طول تحقیقات خود آموخته بود برای توسعه یک سری از استراتژی های SEO استفاده کرد. مفهوم Backlinko اینگونه متولد شد.

وب‌سایت او توصیه‌ها و نکاتی را ارائه می‌داد (و البته می‌دهد) که در سئو بی سابقه بود و به سرعت توجه متخصصان این حوزه را به خود جلب کرد.

امروزه Backlinko به معدن طلای واقعی برای کسانی تبدیل شده است که می خواهند موقعیت خود را در SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) بهبود بخشند.

سهم عمده برایان دین در سئو

اهمیت برایان دین در دنیای سئو تنها به ایجاد پلتفرم Backlinko محدود نمی‌شود. نوآوری‌های او تأثیر عمیق و ماندگاری بر رویه‌ها و فلسفه‌های SEO داشته است.

در اینجا برخی از کمک های اصلی او در زمینه سئو ارائه شده است:

۱- تکنیک آسمان خراش

بدون شک این موضوع معروف‌ترین اثر برایان دین است. تکنیک آسمان خراش شامل یافتن محتوایی است که بسیار محبوب است و از نقطه نظر سئو کارایی خوبی دارد و سپس نوشتن مقاله با جزئیات، کامل و جذاب‌تر از مقالات مشابه.

هنگامی که این مقاله در وب سایت شما منتشر شد، گام بعدی تلاش برای دریافت بک لینک است. موضوعی که برایان دین متخصص آن است.

۲- کیس استادی (مطالعات موردی)

برایان دین برای حمایت از تدریس خود، چندین مطالعه موردی را توسعه داده است که نشان می‌دهد چگونه روش‌ها و نکات آن به نتایج ملموس تبدیل می‌شوند.

مقاله زیر یکی از معروف‌ترین case study های اوست:

SEO Case Study: How I Increased My Organic Traffic 652% in 7 Days

۳- شرکت فعال در کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی

برایان دین اهمیت به اشتراک گذاری دانش خود و بهبود مستمر مهارت های خود را درک می کند. به همین دلیل است که او یک سخنران منظم در کنفرانس‌ها، سمینارها و کارگاه های آموزشی است که به سئو و استراتژی‌های بازاریابی اختصاص دارد.

او اکتشافات خود را به اشتراک می گذارد، درس های خود را ارائه می دهد و با دیگر متخصصان این بخش تبادل نظر می کند.

رویکرد نوآورانه برایان دین به محتوا

یکی از دلایل اصلی احترام برایان دین در دنیای سئو، دیدگاه اصلی و منحصر به فرد او به محتوا است. برخلاف بسیاری از کارشناسان دیگر که از نوشتن مقالات به طور منظم حمایت می کنند، او رویکردی را بر اساس کیفیت به جای کمیت انتخاب کرده است.

تمرکز بر ارزش افزوده

به جای چند برابر کردن مقالات، برایان دین توصیه می کند بر روی محتوای طولانی‌تر و دقیق‌تر تمرکز کنید که واقعا برای خواننده مفید است.

همه چیز در مورد اجرای یک استراتژی مبتنی بر ارائه اطلاعات جدید و مرتبط است تا از رقبا متمایز شوید. به گفته او داشتن ۱۰۰ مقاله باکیفیت و پربازدید خیلی بهتر از داشتن ۲۰۰ مقاله با بازدید کمتر است.

صرف زمان در تحقیق و تجزیه و تحلیل

برای تولید محتوای با کیفیت، صرف زمان و تلاش قابل توجهی ضروری است. برایان دین قویاً شما را تشویق می کند که زمان لازم را برای کشف موضوعات تحت پوشش، انجام تحقیقات عمیق و تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده به منظور استخراج درس‌‎های مرتبط و کاربردی اختصاص دهید.

این نه تنها به تقویت اعتبار وب سایت شما کمک می کند، بلکه بازدیدکنندگان واجد شرایط بیشتری را که به طور بالقوه به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند، جذب می‌کند.

انسانیت؛ برگ برنده برایان دین

یکی دیگر از جنبه های اصلی فلسفه SEO برایان دین مبتنی بر انسانیت، شفافیت و صداقت است. او تمام دانش خود را به اشتراک می‌گذارد و از به اشتراک گذاری تجربیات شخصی و واقعی حمایت می کند.

به طور خلاصه، برایان دین فقط یک متخصص سئو نیست. او یک نابغه واقعی است که به لطف روش‌های نوآورانه موفق شده است خود را به عنوان یکی از صاحبان سبک در این حوزه معرفی کند.

چه در زمینه سئو حرفه‌ای هستید و چه مبتدی، بهتر است برایان دین را به عنوان الگو انتخاب کنید و او و طرز فکرش را دنبال کنید.

شد آنچه باید می‌شد

زمانی که داشتم در این مقاله راجع به تکنیک آسمان خراش صحبت می‌کردم، یادتونه گفتم برایان دین متخصص دریافت بک لینک طبیعی است.

من در این مقاله ۳ بار به وب‌سایت برایان دین لینک دادم. آن هم به صورت کاملا خود خواسته! اما چرا این اتفاق افتاد؟

بنده به عنوان شخصی که به سئو علاقه‌مندم و کمی هم دغدغه اجتماعی دارم، تصمیم گرفتم مقاله ای بنویسم و در آن به شما بگویم که سئو به معنای نگرش درست برای استفاده از فرصت‌هاست. اما نمی‌خواستم شما این را فقط از من بشنوید، بنابراین تصمیم گرفتم چند منبع مشهور این حوزه را به شما معرفی کنم تا خودتان شخصا راجع به آن مطالعه کنید.

برای شروع به نظرم برایان دین انتخاب درستی بود. اما چرا من به وب سایت او لینک دادم؟

پاسخ مشخص است!

  • برایان دین چیزی نوشته است که من به آن نیاز دارم.
  • من مقاله را خوانده‌ام و متوجه شدم این مقاله برای اکثر کارشناسان سئو مفید است.
  • مقاله‌ای نوشتم و در آن مقالات مفید را معرفی کردم و لینک آن را قرار دادم.

به همین سادگی! یک معامله برد-برد-برد (برای برایان دین، من و شما)

بله سئو این است!



سئوسئو سایتبیوگرافیسئو وردپرسبک لینک
مدرس و مشاور سئو و دیجیتال مارکتینگ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید