ویرگول
ورودثبت نام
فاطمه السادات حسینی دیوشلی
فاطمه السادات حسینی دیوشلی
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

اسلام مالِ عرب هاست



_ اسلام مال عرب هاست ?از بزرگان ایران بگو ?...

_چشم ، راست میگیاااااا?

بزار از دانشمندان معروفمون شروع کنیم بعدش بریم سراغ شعرای معروفمون ...

اینم از دانشمندان معروف ایران? :




1_ ابوریحان بیرونی:

دانشمند ، ریاضی‌دان، ستاره شناسِ مسلمان ایرانی

2_ ابوعلی سینا :

پزشک ، فیلسوف ، منجم ، ادیب ، موسیقی‌دانِ مسلمان ایرانی

3_ جابر ابن حیان :

دانشمند ، کیمیاگر، فیلسوفِ مسلمان ایرانی

4_ خواجه نصیرالدین طوسی :

ستاره‌شناس ، فیلسوف ، ریاضی‌دان ، پزشک ، عارف و معمارِ مسلمان ایرانی

5_ محمد بن موسی خوارزمی :

جغرافی‌دان ، فیلسوف و مورخِ مسلمان ایرانی

6_ محمد فارابی :

بزرگترین استاد فلاسفه مسلمان ایرانی در عصر طلایی اسلام

7_ شیخ بهایی :

عارف ، منجم، ریاضی‌دان، ادیب و شاعرِ مسلمان ایرانی

8_ ...


_ خب فکر کنم دیگه کافیه ? از نظر دانشمندان‌مون قانع شدم ???، اما اگه راست میگی از شعرای معروف‌مون بگو از زبون خودشون ?...

_ باشه حتما ?:


1_ حافظ :

ندیدم خوش تر از شعر تو حافظ

بــه قــــرآنـی که انــــدر سیـنـه داری

2_ سعدی :

سعـــدی اگر عـاشــقی کنی و جوانی

عشق محمد بس است و آل محمد

3_ فردوسی :

نترسم که دارم ز روشن‌دلی

به دل مهر جان نبی و علی

4_ مولانا :

از عـــــلــــی آموز اخلاص عمل

شیر حق را دان مطهر از دغل

5_ ...


_ آقااااااا بسته? ، من تسلیم??

_ می دونی چیه رفیق! ?

باور به اسلام به معنای انکار تاریخ ایران نیست ...

با افتخار من یک ایرانی مسلمان هستم ??✌?

تاریخ ایرانخواجه نصیرالدین طوسیمسلمان ایرانیحافظابن سینا
دانشجوی جامعه‌شناسی‌
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید