ویرگول
ورودثبت نام
ساحل مرتضوی
ساحل مرتضوی
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

قبلتر چجوری فیلم می‌دیدم و حالا چطوری فیلم می‌بینم؟

فیلم جزئی از برنامه اصلی منه تقریباً هر روز یه چیزی باید ببینم حالا فیلم باشه یا سریال یا کارتون اینش مهم نیست مهم اینه که خوب باشه...

ولی مدتیه تو فیلم دیدن خیلی حساس شدم مثل کتاب خوندن. قبلاً اینجور نبودم، قبلترها اگه یه فیلمی رو به هر دلیلی شروع کرده بودم تا تهش می‌رفتم حتی اگه رو مخم بود ولی الان نه، حتی اگه سینما هم باشم و بفهمم که بد انتخابی کردم بلند میشم و میام بیرون...

قبلتر اگه دورهم جمع می‌شدیم و فکر می‌کردم خب فلان فیلم به ذائقه جمع می‌خوره انتخابش می‌کردم و پا به پای جمع می‌دیدم، الان ترجیح میدم فیلمی که نمی‌پسندم رو حتی اگه به ذائقه جمع بخوره هم پیشنهاد ندم و اگه هم همه پایه دیدن چنین فیلمی شدن من چندان پا به پا نخواهم بود... کلی کار دیگه تو مهمونی رو زمین مونده که میرم و به اونا میرسم!...

قبلترا فیلم سانسور شده می‌دیدم، الان تصمیم دارم دیگه سانسور شده نبینم اگه صحنه‌ای در فیلمی هست که منو اذیت می‌کنه (که اغلب صحنه‌های خصوصی اذیتم می‌کنه) کل فیلم رو نمی‌بینم چون تصمیم گرفتم بر اساس اعتقادم با سانسور مخالف بمونم، پس فیلمی که سکانس‌هایی داره که من نمی‌خوام ببینمش فیلم من نیست و نمی‌بینمش چه با سانسور و چه بی سانسور، فعلاً نظرم اینه تا بعدها چه شود...

قبلترها هر فیلم جدیدی رو می‌دیدم. چون به نظرم به یکبار دیدن می‌ارزید ولی الان واقعاً باید خیلی نظرمو جلب کنه که ببینمش ولی اگه نظرمو جلب کنه‌ها بارها و بارها تا آخر عمرم می‌بینمش...

قبلترها یه آرشیوی داشتم از فیلمهای مورد علاقه‌ام و متناسب با حال و هوام می‌دیدمشون، الان هم دارمشون و عاشقشونم. هر وقت حسش اومد در موردشون می‌نویسم، نوشتن از فیلمها هم لذت‌بخشه. کاریه که تازه می‌خوام شروعش کنم...

قبلترها هر کسی فیلم یا کتابی رو معرفی می‌کرد می‌رفتم سراغش ولی الان با توجه به شناختم از آدمها تنها و تنها اگر سلیقه‌اشون بهم بخوره دنبال پیشنهادشون میرم وگرنه میگم ما سلیقه‌هامون متفاوته.

قبلترها ارادت ویژه‌ای به دوبله‌های ایرانی داشتم و الحق هم دوبله‌هاشون معرکه بود ولی الان توان تحمل دوبله‌های درپیتشون رو ندارم و ترجیحم به دیدن فیلمهای زبان اصله. البته هنوز فیلمهای با دوبله خوبی رو که دارم بارها و بارها خواهم دید.

علاقه ویژه‌ای هم به کارتونهای بچگیم دارم و گاهی شروع می‌کنم از اول روزی یه قسمت می‌بینمشون و شاید باورتون نشه که باز هم نکات نادیده یا فراموش شده‌ای پیدا می‌شن.

برخوردم با انیمیشن‌های سینمایی هم مثل فیلمهاست و هیج فرقی برام ندارن...

مدتهاست تحت تاثیر جو و تعریف همگانی از یه اثر قرار نمی‌گیرم و آرزو می‌کنم همه مردم دنیا به جای جوگیر بودن اندیشمندانه رفتار کنن و خودم هم سعی می‌کنم در این مسیر باشم هر چند تا اندیشه‌ورزی همه جانبه فاصله‌ام خیلی زیاده...

همین دیگه حرف بشه. فیلم خوب ببینید.

فیلمفیلم خوبانتخابیادداشتدختر سه‌شنبه‌ها
هر چیزی که شوق نوشتن رو در من ایجاد کنه میاد اینجا بلکه برای یک نفر دیگه هم جذاب باشه.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید