ویرگول
ورودثبت نام
ساحل مرتضوی
ساحل مرتضوی
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

32. عهد عتیق، اپوکریفا

در آخرین پست از عهد عتیق در مورد اسفار مجعوله یا اپوکریفا صحبت می‌کنم، به این مجموعه قانون ثانی هم می‌گویند و شامل کتابهای زیر است:

طوبیا: داستان طوبیا را روایت می‌کند و احتمالاً بین 350 تا 100 قبل از میلاد مکتوب شده است.

یهودیت: داستانی یک زن یهودی است که احتمالاً در سال 150 قبل از میلاد نوشته شده است.

مکابیان: شرح ماجراهای دوران مکابیان است و بین سالهای 124 تا 100 قبل از میلاد نوشته شده است.

حکمت سلیمان: منسوب به سلیمان است ولی احتمالاً در حدود 50 تا 30 قبل از میلاد توسط یک یونانی یهودی در مصر نوشته شده است.

حکمت بن سیرا: زمان نگارش این کتاب با طوبیا یکی است، نوه نگارنده اصلی یعنی بن سیرا این کتاب را ترجمه می‌کند و سپس در عهد عتیق جای می‌گیرد.

باروک: این کتاب در دوره مکابیان و احتمالاً در بابل نوشته شده است.

برخی معتقدند که کتاب استر و دانیال هم جز اسفار مجعوله هستند و باید از عهد عتیق اصلی خارج شوند! و بعضی کتابهای دیگر هم هست که پیروان دیگری آن را جزء کتاب مقدس می‌دانند ولی آنچه برایتان نقل کردم انتخاب خودم بود و فکر می‎کنم مقبولیت قابل توجهی دارد.

این پست کوتاه را همینجا تمام می‌کنم فقط در انتها به علاقمندان به ادیان، اساطیر و تاریخ توصیه می‌کنم عهد عتیق را مطالعه کنند اگر حوصله خواندن کامل آن نیست کتابهای زیر را حتما بخوانید:

سِفر پیدایش، داوران، سموئیل، پادشاهان، یونس، ایوب، استر، روت و دانیال.

عهد عتیقاپوکریفاچالش تاریخ و ادبیات جهانتاریخ و ادبیات جهانتاریخ
هر چیزی که شوق نوشتن رو در من ایجاد کنه میاد اینجا بلکه برای یک نفر دیگه هم جذاب باشه.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید