ویرگول
ورودثبت نام
سمیرا منصوری
سمیرا منصوری
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

هری پاتر و سنگ جادو ، سفری دوباره به دنیای جادو

به لطف چالش کتابخوانی این ماه سری زدم به کتاب محبوب نوجوانیم هری پاتر و سنگ جادو ، هری پسر یتیمی است که همراه خانواده خاله اش که رفتار بدی هم با او دارند زندگی می کند تا زمانی که نامه ای مشکوک به دست آنها می رسد دعوت نامه ای برای مدرسه جادوگری هاگوارتز ، هری به هاگوارتز می رود و دوست‌های جدیدی پیدا می‌کند و متوجه می‌شود در این دنیا یک سلبریتی است. هری خاص ترین پسربچه دنیاست ، لرد ولدرمورت بزرگترین جادوگر قرن بعد از به قتل رساندن پدر و مادر هری زمانی که می خواسته هری نوزاد را بکشد تمام قدرتش را از دست داده و تنها زخمی به روی پیشانی هری باقی مانده ، اما الان بعد از گذشت چندین سال سایه ای نیز به همراه هری به هاگوارتز بازگشته است.

یادم هست زمانی که خواهرانم از نمایشگاه کتاب برگشتند از پوسترهای پسری بچه ای جادوگر میگفتند که تمام نمایشگاه را پرکرده بود البته اون سالها به مانند الان خبری از دسترسی آسان به اطلاعات و اینترنت نبود پس برای من نوجوان ایرانی تب هری پاتر از زمانی شروع شد که فیلم اول از تلویزیون پخش شد و این پسربچه جذاب با عینک گردش و دوستانش شدند بخش بزرگی از نوجوانی ما ، به لطف رولینگ ما تونستیم دنیای جالبی رو کشف کنیم حس خوندن این سری کتاب ها برای ما که با هری و دوستانش بزرگ میشدیم مثل همون چهار بچه ای بود که از داخل گنجه ناگهان به دنیای نارنیا قدم گذاشتند بله باید اعلام کنم من همون دختری هستم که قبل از امتحان ریاضی ترم تا نیمه شب مشغول خوندن هری پاتر و جام آتش بودم برای اینکه صبح نوبت خواهرم بود که کتاب را شروع کند.

هر نسلی برای خودش شاخصه و ترند مخصوص دارد دهه شصت متعلق به بیتلز ها بوده در دهه هشتاد طرفداران جنگ ستارگان سرآمد بودند دهه نود اگر اشتباه نکنم زمانه باربی بود حتی این دهه بدون شک مختص به طرفدارن کی پاپ و کی دراما هست پس تقریبا چیز عجیبی نیست که در یک برهه زمانی مشخصه ای بلد بشود فقط خاصیت هری پاتر که باعث می شد از بقیه این موارد متمایز باشد این بود که اون شخصیت یک رمان بود البته بعد ها که بزرگتر شدم و کتاب ارباب حلقه ها را خواندم متوجه شدم که رولینگ بدون شک از استاد بزرگ تالکین وام گرفته شباهت های زیادی است که بین دو مجموعه وجود دارد البته این چیزی از توانایی های رولینگ به عنوان نویسنده کم نمیکند

درسته ما هری پاتری ها معتقدیم هیچگاه فیلم ها حتی نزدیک به محبوبیت کتاب هم نشدند ( کتاب خوب = فیلم بد) ولی نمی توان این موضوع رو نادیده گرفت که پخش فیلم ها باعث بیشتر دیده شدن کتاب شد و مهمترین دلیل آن هم صد در صد انتخاب بازیگرانش بود جوری که انگار از ابتدا رولینگ نقش ها را برای آنها نوشته بود به خاطر همین موضوع وقتی خبر این رو شنیدم که قرار سریال هری پاتر ساخته بشود واقعا نا امید شدم نمیدونم هالیوود قرار چه بلای سر نوستالژی های نوجوانیمون بیاورد فقط امیدوارم اثری باشد که با اون یکبار دیگه چیزی که ما تجربه کردیم را بچه ها این دهه هم تجربه کنند و خواهشا بلای جنگ ستارگان را سرش نیاورند ( البته اگه خواستند در انتهای داستان اسنیپ زنده بماند از نظر من بلامانع است )

هری پاترچالش کتابخوانی طاقچهجی کی رولینگجادوهاگوارتز
یایید کتاب بخوانیم و برقصیم این دو هیچگاه ضرری به کسی نخواهند رساند...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید