ویرگول
ورودثبت نام
CrazyMind
CrazyMind
خواندن ۴ دقیقه·۳ سال پیش

"نهال به عنوان هدیه"

علت اصلی اینکه توی این ۱۰-۱۲ روز که برای کمپین #پیک_زمین شروع به نوشتن کردم این بود که به اینجا برسم..

اول درباره خودِ زمین که کلی تر بود و بعد هم به جزئیات که شامل طبیعت ،جنگل ،دریا و هرچی که توی ذهنم درباره اش اطلاعاتی داشتم ،پیش تر مطالعه کرده بودم و حتی میتونستم گسترده درباره اش بنویسم، اشاره کردم.

و بیشتر از همه ام سعی کردم به بلاهایی که سر حیوونا میاریم هم اشاره کنم چون به شخصه حس کردم خیلی داره به این موضوع بی توجهی میشه در صورتی که مسئله خیلی مهمیِ!

البته قابل ذکره در قالب پست موقت، چون راستش بخواین اصلا تصور نمی‌کردم ازش استقبال بشه.

حالا که به این نقطه رسیدیم این بار دلم میخواد بدون جمله های ادبی ، خیلی عامیانه باهاتون صحبت کنم و آخرین قدمم و برای زمین بردارم.

دلم میخواد بگم واقعا از خودم راضی‌ام که باعث شدم به اطلاعات مردم اضافه بشه حتی در حد یک لغت! ، سطع مطالعه هرچند کم ولی افزایش پیدا کنه و بیشتر از اون باعث کاشت چندین درخت بشم به قول معروف ریشه ها با نوشتن محکم میشوند!

ولی نوشتن برای کاشته شدن یک درخت ،بازه کوتاه مدتی داشت و بعدش چی ؟!

تا سال دیگه و کمپین بعدی ویرگول بیخیال همه چی بشیم؟

این مدت خیلی به این موضوع فکر میکردم و بالاخره راهش پیدا کردم، میدونی؟ نوشتن تنها راه در دسترس برای بیشتر شدن درختها نیست..!

تو میتونی به هر مناسبت که خواستی ، هر زمانی که دوست داشتی ،برای هدیه به کسی که دوسش داری به اسم خودش یک نهال هدیه بدی!

حالا چرا درخت؟! چون هم جاودانه است، هم ارزش معنوی خیلی بالایی داره هم دختر و پسر و نوزاد و بزرگسال نمیشناسه! مهم تر از همه هم اینه که تو این شرایط بد اقتصاتی، هزینه خیلی مناسبی داره.. دیگه بیشتر از این توضیح نمیدم چون به قدری توضیحات خود سایت نهالت کافیه که فقط به یک کیلیک کردن نیاز داری.

هدیه ای به زمین، به خودت و به آیندگان

دیگه مطمئنم همتون میدونید کاشت یک نهال چقدر میتونه تاثیرات مثبت روی زمین داشته باشه.. و اگه میخواین بیشتر از این مطمئن بشین، سایت نهالت یک جمع بندی کامل انجام داده!

معمولا عادت داریم برای انجام هر عملی، تمام جوانبشو بسنجیم و ببینیم ثمره یا ثمراتی که برامون داره، نسبت به زحمت و هزینه‌ای که براش صرف میکنیم، ارزشمند هست یا خیر.
درختکاری و هدیه درخت از اون کارهاست که فواید و ثمراتش، به قدری زیاده که زحمت کاشتش در برابر اونا گُمه
از طرف دیگر متاسفانه انسانِ امروز با بسیاری از فعالیت‌های خود، چه عمداً و چه سهواً، گام در جهت آسیب رساندن به محیط‌زیست برمی‌دارد که...

برای ادامه مطلب به اینجا ضربه بزنید...

به هیچ عنوان دلم نمیخواست مطالب این سایت کپی کنم چون با این کار به شعور مخاطب هام توهین میشد پس عاجزانه خواهشمندم ازتون که حتما حتما روی لینک بالا بزنید تا حتی همون یک درصد تردیدتون ام بابت این کار خیر از بین بره!

دیگه اینکه از اسپانسرهای این کمپین خیلی ممنونم که باعث شد بعد مدتها دوباره شروع به نوشتن کنم و چی بهتر از نوشتن درباره بحران های زمین و ارائه راهکار های جدید.

همونطور که توی بقیه دست نوشته هام اشاره کردم ، امیدوارم که دست از خراب کردن طبیعت برداریم و حتی درختکاری رو شروع کنیم!..درسته دیر شده ولی این زمین هنوز خیلی راه داره و درواقع به هیچ عنوان برای جبران صدمه هامون دیر نیست.

این دریا حقش نیست که نبض بچه های فرزندهای دلبندش بخاطر ما دیگه نزن!
این جنگل حقش نیست که بخاطر سهل انگاری ما خاکستر شه و جان و خانه های مهمان های کوچکش از بین بره!
و مهم تر از همه حق هیچ حیوونی نیست که توی آتیشی که با ما جرقه زد بسوزه!
حق طبیعت این نیست که در وسط تابستان، از شدت غم ببارد!
در واقع این زمین حقش نیست که اینجوری نابود شه!

یادمون باشه که تغییر از خود ما شروع میشه!

  • همون موقع که به بابات میگی ، بابا! آشغال و از ماشین ننداز بیرون!
  • همون موقع که به احترام طبیعت و بخاطر زمین یک نهال می‌کاری!
  • همون موقع که میگی نه! من سیرک، باغ وحش یا دلفیناریوم نمیام! حیوونا که بازیچه ما نیستن.
  • همون موقع که به خانوادت پیشنهاد میکنی زباله هارو تفکیک کنن.
  • همون موقع که وقتی یک زباله میبینی، بجای به قول معروف لوس بازی ، جمعش میکنی!
  • همون موقع که درک میکنی حتی یک بار هم صدمه میزنه! و جمله "همین یکباره دیگه" از ذهنت حذف میشه.
  • همون موقع که از صمیم قلب تصمیم میگیری تا جلوی ظلم به زمین رو بگیری ، یکبار برای همیشه!

چراکه ما برای زیستن تنها یک زمین داریم .


آخرین پست #پیک_زمین :)


پیکِ زمینزمین را نابود نکنیمنهالتدال نون
دنیا ترسناک نیست؛ حقیقته که اون رو ترسناک نشون میده.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید