ویرگول
ورودثبت نام
سیدمحمد هاشمی
سیدمحمد هاشمی
خواندن ۱۵ دقیقه·۱ سال پیش

لیست فیلم های مارول از بدترین به بهترین


سریال‌های «مارول-نتفلیکس» اگرچه که کم‌کم دارند با جهان اصلی مارول ارتباط پیدا می‌کنند و ما دردویل را در چند فیلم و سریال جدید دیده‌ایم ، ولی آوردنشان در این لیست به خاطر اینکه ساخت آن مجموعه‌ها با نتفلیکس بوده و در موردشان رنج سنی اعصاب‌خردکن دیزنی وجود نداشته ، درست نیست. در هنگام انتشار این متن، هنوز کیفیت خوب فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» روی اینترنت پخش نشده و این فیلم هم در لیست نخواهد بود. (ممکن است بعدا که فیلم منتشر شد متن را ویرایش کنم و این فیلم را هم اضافه کنم) همچنین قسمت‌های کوتاهی که مارول تا قبل از سال ۲۰۱۴ تحت عنوان «مارول وان شات» منتشر می‌کرد هم به خاطر زمان کم و فرعی بودن داستان ، در لیست نیامده است.
هشدار: ممکن است بعضی از بخش‌های داستان فیلم‌ها لو برود. (سعی کردم خیلی کم باشه)

۴۲- مرد آهنی ۳ (۵.۱)

بله؛ درست می‌بینید! به نظر من سومین فیلم مرد آهنی ضعیف‌ترین ساخته‌ی مارول بوده و هست. این فیلم به جز بازی رابرت داونی جونیور که همیشه در نقش مرد پولدارِ قهرمان خوش درخشیده و یکی دو صحنه جالب مثل صحنه‌ی مکالمه‌ی تونی با آن پسر ، دیگر چیزی برای ارائه ندارد. آنتاگونیست افتضاح است و ایده‌ی خوردن آهن برای آتشین شدن (!) اصلا جالب در نیامده. ۵.۱ ، والا با آن ماندارین مسخره‌شان!


۴۱- شی هالک: وکیل قانون (۵.۵)

برخلاف مورد قبل که احتمالا مخالف‌های زیادی خواهد داشت؛ احتمالا این نمره‌ی پایین برای شی‌هالک چیزی است که همه بر سرش توافق دارند. داستان ضعیف ، جلوه‌های ویژه‌ی افتضاح و بازی نه چندان دل‌نشین بازیگران چرا باید نمره‌ی بالاتر از این بگیرد؟ راستش قبل از دیدن قسمت آخر می‌خواستم به این سریال ۴ بدهم ولی خلاقیت مارول در آن قسمت امتیاز را ۵.۵ کرد.


۴۰- مرد آهنی ۱ (۶.۰)

دوباره مرد آهنی! فیلمی که تمام این داستان‌ها از آن شروع شد و پایه‌گذار این فرنچایز فوق‌العاده بود، هر چقدر هم که به خاطر این نگاه نوستالژیک قابل احترام باشد؛ ولی خود فیلم حرفی برای گفتن ندارد. همچنان رابرت داونی جونیور می‌درخشد و هنوز که هنوز است سکانس پایانی این فیلم یکی از بهترین‌ها در همه‌ی فیلم‌های مارول است؛ ولی این فیلم نه داستان جذابی دارد و نه آنتاگونیست خوبی. انتظار نداشته باشید صرفا چون فیلم تاریخ‌سازی است نمره‌ی بالاتر از ۶.۰ به آن بدهم.


۳۹- ثور: رگناروک (۶.۲)

وقتی اول مقاله نوشتم که ممکن است نظرم با خیلی‌ها متفاوت باشد به خاطر امثال این فیلم بود. رگناروک به نظر خیلی‌ها بهترین فیلم ثور است ولی از نظر من؟ ضعیف‌ترین‌شان. چرا؟ کافیست به هِلا نگاه کنید. یک مرتبه از ناکجا آباد پیدایش شده و حالا تصمیم گرفته همه را بکشد! اودین هم که همیشه خیلی عاقل نشان داده می‌شد تا حالا به فکرش نرسیده که همچین موضوعی را با فرزندانش در میان بگذارد! وسط فیلم هم به خاطر اشتباه لوکی باید برویم توی فلان سیاره که همه‌ی آشغال‌های فضایی آنجا هستند تا هم تایم فیلم پر شود و هم هالک را ببینیم و مثلا شگفت‌زده شویم! ولمان کنید بابا.. ۶.۲ ؛ خدا بده برکت.


۳۸- مرد مورچه‌ای: شیدایی کوانتومی (۶.۴)

خیر سرشان قرار بود این فیلم داستان کانگ فاتح را شروع کند و مثلا قرار بود ما یک موجود ترسناک را ببینیم که کرک و پرمان بریزد. ولی این موجود وحشتناکمان از یک مشت مورچه شکست می‌خورد. افتضاح‌تر از این هم مگر داریم؟ ۶.۴ با ارفاق.


۳۷- کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو (۶.۴)

برخلاف فیلم قبلی ، این یکی را خودم خیلی دوست دارم ولی انصاف حکم می‌کند که رتبه‌اش از این بالاتر نباشد. رابطه‌ی بین پگی و استیو ، تبدیل شدن استیو از یک جوان لاغر مردنی به آن قهرمان هیکلی و چالش‌هایش قبل و بعد از کاپیتان آمریکا شدنش نکات مثبت فیلم است. اما نکات منفی؟ رد اسکال واقعا خوب نیست. فقط همین. کاش میشد نمره بالاتر بدهم ولی خب فعلا ۶.۴


۳۶- گرگینه در نیمه شب (۶.۵)

محصول ویژه‌ی مارول برای هالووین ، نه خوب بود نه بد. تم سیاه و سفید قرار بود نشان دهد که ماجرا ترسناک است ولی خب ما با دیزنی طرفیم و محدودیت رنج سنی! به خاطر همین عجیب نیست که میزان ترسناک بودن یک چیزی بود در حد «احضار» ایرانی. ایده‌اش جالب بود و بازی‌ها را هم دوست داشتم. در کل ۶.۵


۳۵- ثور (۶.۹)

اولین فیلم ثور احتمالا فیلمی بود که بهترین شخصیت منفی تمام جهان مارول را به ما معرفی کرد: لوکی! علاوه بر آن ماجرای یک فضایی مغرور که به زمین تبعید شده و حالا هم هم نمی‌تواند پتکش را بردارد آنقدری جذاب هست که بشود از آن ربات آتشین و مسخره‌ی آخر فیلم چشم‌پوشی کرد. احتمالا این فیلم نمره ۶.۹ را مدیون تام هیدلستون است.


۳۴- انتقام جویان: دوران اولتران (۶.۹)

همه قبول دارند این فیلم ، ضعیف‌ترین اونجرز است. ولی اینقدر پایین؟ خب این نظر من است. فکر کنید؛ همه نشسته‌اند، یکهو.. بنگ! اولتران آمد. حالا همه بدویید تا بگیریدش. بعد یکهو.. بنگ! ویژن متولد شد! یکهو واندا و برادرش خوب می‌شوند و یکهو... در کل با یک فیلم یکهویی طرفیم و من هم یکهو بهش ۶.۹ میدهم.


۳۳- مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (۶.۹)

اگرچه که فیلم‌های تینیجری دبیرستانی را دوست دارم ولی داستان خارج از دبیرستان این فیلم به قدری بد بود که جذابیت داخل مدرسه را خنثی کند. بی انصاف نباشم لحظه‌ای که بابای لیز فهمید پیتر همان مرد عنکبوتی است واقعا دلهره آور بود. ولی به جز آن؟ تقریبا هیچ. کرکس هم که یک شوخی زشت بود. باز هم ۶.۹


۳۲- من گروت هستم (۷.۰)

مینی سریالی که مجموع قسمت‌هایش حدود ۲۰ دقیقه می‌شد ، اولین ۷.۰ و بالاتر این لیست است. ترکیب خلاقیت و هنر انیمیشن دلنشین بود و آی ام گروت!


۳۱- هالک شگفت انگیز (۷.۰)

راستش من برخلاف خیلی‌ها ادوارد نوترون را به مارک روفالو ترجیح می‌دهم. من برخلاف خیلی‌ها رابطه‌ی بروس و بتی را دوست داشتم و به نظرم یک لحظه‌اش می‌ارزید به همه‌ی تلاش‌های بعدی مارول برای ساخت عشق زورکی بین هالک و ناتاشا. من برخلاف خیلی‌ها بخش‌های درام این فیلم را بیشتر از تیراندازی‌های ارتش ژنرال راس دوست دارم. و من هم مثل خیلی‌ها عاشق صحنه درگیری هالک و ابومنیشن هستم. ۷.۰ والسلام.


۳۰- چه می‌شود اگر...؟ (۷.۰)

قبل از دیدن این سریال با توجه به ایده‌ای که قرار بود در سریال اجرا شود فوق العاده هیجان زده بودم. ولی ۳-۴ قسمت اول ناامیدم کرد. البته که چند قسمت آخر بهتر بود و اگر قرار است فصل دومش هم مثل قسمت‌های آخر فصل اول باشد، منتظرش خواهم ماند. ولی فعلا علی الحساب ، تنها سریال انیمیشنی درست و حسابی مارول هم یک ۷.۰ از ما می‌گیرد. واچر هم جذاب بود خدایی!


۲۹- نگهبانان کهکشان ۲ (۷.۱)

احتمالا این نمره فقط برای کاراکتر‌های همیشه بامزه‌ی این گروه عجیب و غریب فضایی است. وگرنه این سری از نظر داستان واقعا گند زده بودند. کلا من از داستان‌هایی که اصل و پایه‌شان روی یک چیز الکی ساخته شده باشد خوشم نمی‌آید. نمونه‌اش؟ همین فیلم که کل ماجرا به خاطر این بود که راکون یک سری چیز باارزش را شوخی شوخی از سیاره‌ی آن زنهای طلایی‌پوش کش رفته بود. ایگو هم که دیگر نوبر بود! ۷.۱ به نظرم منصفانه است.


۲۸- شاهین و سرباز زمستان (۷.۲)

اینجا باید یک اعتراف بکنم. من عاشق فیلمهای جاسوسی و پلیسی ام و اگر میبینید این فیلم این نمره را گرفته فقط به خاطر همین است. گروه پرچمشکنها اصلا جذاب نبود ولی سکانسهای مادریپور این ضعف را جبران میکرد. از حضور زیمو هم نباید گذشت که یادآور جنگ داخلی بود. به نظرم ۷.۲ کافی باشد. نه؟


۲۷- مرد مورچه‌ای (۷.۲)

اولین قسمت از فیلمی که حالا شروع کننده‌ی ماجرای کانگ فاتح است زیاد به دلم ننشست. البته که ۷.۲ را با دست بالا داده‌ام. رک بگویم؟ فقط به خاطر بخش طنزش! و البته بازی درخشان پل راد. به جز این دو تا این فیلم تقریبا چیزی نداشت و من ترجیح می‌دادم به جایش یک سریال می‌ساختند و طی چند قسمت ما را شیرفهم می‌کردند که چرا باید به جانت ون‌داین اهمیت بدهیم! بعدی!


۲۶- کاپیتان مارول (۷.۲)

احتمالا بخش جذاب اولین فیلم ابرقهرمانی مارول با محوریت یک زن، قسمت‌هایی بود که اسکرال‌ها در صحنه حضور داشتند! از حق نگذریم صحنه‌هایی که نیک فیوری و کارول دنورز توی قفسه‌های یک منبع اطلاعاتی به دنبال حقیقت گمشده‌ی زندگی کارول می‌گشتند هم جالب بود. البته باز هم به خاطر خطر اسکرال‌ها. وگرنه آن موجودات آبی رنگ از آن سیاره‌ی عجیب نه جذاب بودند و نه ترسناک. به خاطر همین اسکرال‌ها هم هست که بی‌صبرانه منتظر «تهاجم مخفی» هستم. ۷.۲ ، دوباره!


۲۵- پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه (۷.۳)

اگرچه که از نظر داستانی حرفی برای گفتن نداشت ولی خوب توانسته بود شکوه و عظمت امپراطوری نیمور را به تصویر بکشد. بی‌رحمی غیر قابل وصف سربازی‌هایش و نوع جنگیدنش هم خاص بود. در کل ۷.۳ که گرفته را هم مدیون نقش منفی‌اش است. وگرنه شوری کجا و پلنگ سیاه شدن کجا! آخرش هم خیلی لوس شد خدایی.


۲۴- بیوه سیاه (۷.۳)

اگرچه که وقتی مادر ناتاشا آن حرکت غیرمنتظره را زد شوکه شدیم، اگرچه که وقتی رومانوف آخر داستان سرش را محکم به میز کوبید یکهو پرهایمان ریخت، ولی مارول می‌توانست از ترکیب فوق‌العاده‌ی ناتاشا رومانوف و یلینا بلووا چیز خیلی بهتری تحویل‌مان بدهد. ۷.۳ ، با احتساب به اینکه بابایشان واقعا نچسب بود!


۲۳- مرد آهنی ۲ (۷.۳)

بعد از قرار گرفتن دو تا فیلم مرد آهنی بین سه فیلم آخر لیست احتمالا به خیلی از طرفدارانش برخورده باشد؛ ولی ناراحت نباشید، اینجا برای‌تان جبران کرده‌ام! بله؛ درست می‌بینید! مرد آهنی دو که به نظر خیلی‌ها از دو تای دیگر ضعیف‌تر است از نظر من جایش اینجاست! چرا؟ شاید به خاطر اینکه دشمنی ایوان وانکو را درک می‌کردیم. شاید هم دلمان برای مرگش سوخت! هر چه بود این فیلم ۷.۳ تا می‌ارزید!


۲۲- دکتر استرنج (۷.۴)

شاید اگر از فیلم‌های نولان خوشم می‌آمد این فیلم هم نمره‌ی بالاتر می‌گرفت؛ ولی متاسفانه من از پیچیدگی‌های فیلم‌های نولان خوشم نمی‌آید و این یکی هم سعی کرده بود مثل فیلم‌های نولان باشد. البته که آخرش و درگیری با دورمامو جذاب بود و خدا خیرشان دهد! دکتر استرنج هم ۷.۴


۲۱- انتقام جویان (۷.۵)

اولین تجمع ابرقهرمانان‌مان که موقع انتشارش رتبه‌ی اول لیست را مال خودش کرد حالا رتبه‌ای بهتر از ۲۱ ندارد! ۷.۵ هم متوسط رو به بالا را نشان می‌دهد. و یادش به خیر که وقتی مرد آهنی از آن سوراخ رفت آسمان رفت بیرون تا وقتی که برگردد نفس‌مان حبس شد و جانمان بالا آمد. شاید اگر کمی لوکی‌اش را بیشتر می‌کردند و هر از چند دقیقه یک بار هم یک طنز قاطی ماجرا نمی‌کردند از این هم بالاتر می‌رفت.


۲۰- شانگ چی و افسانه‌ی ده حلقه (۷.۶)

برویم سراغ تاپ ۲۰! خدایی خودم که فکر می‌کنم می‌بینم تنها دلیلی که می‌توانم شانگ چی را بالاتر از اونجرز قرار بدهم این است که جدید است. البته آن صحنه‌ی درگیری توی اتوبوس واقعا فوق العاده بود. ۷.۶ و...


۱۹- نگهبانان کهکشان ۱ (۷.۷)

جذاب ، جذاب و جذاب! هر چه از این گروه دوست داشتنی بگویم کم گفتم و این بار برخلاف قسمت دومش داستان فیلم هم متوسط بود و می‌شد به اندازه‌ی کافی با این گروه کیف کرد. ۷.۷ و خدا بده برکت!


۱۸- جاودانگان (۷.۸)

صبر کنید! فحش‌هایتان را برای مورد ۱۶ نگه دارید. برای این یکی دلیل دارم! خودم هم می‌دانم که اینها خیلی نچسب و بی‌مزه بودند. ولی فلسفی بودن فیلم از یک طرف و بخش‌های تاریخی آن از طرف دیگر چیزی بود که از این فیلم دوست داشتم. ۷.۸ هم به خاطر همین است خب. قانع کننده نبود؟


۱۷- مِز مارول (۷.۸)

اگرچه قسمت آخرش یک باگ داستانی داشت که با فلسفه‌ی سفر در زمان مارول همخوانی نداشت ولی بازی ایمان ولانی آنقدر خوب بود که همچین امتیازی بگیرد! گفتم فیلم‌های تینیجری دبیرستانی را دوست دارم؟ خب؛ پس ۷.۸ عجیب نیست! کارگردانی و جلوه‌های ویژه هم مخصوصا در سه قسمت اول فوق العاده بود.


۱۶- ثور: دنیای تاریک (۷.۸)

می‌دانم قرار است فحش بدهید ولی صبر کنید و دلیلم را بشنوید: تام هیدلستون! لوکی در این فیلم فوق العاده بود. صحنه‌هایی که برای مسخره کردن ثور به کاپیتان آمریکا و... تبدیل می‌شد یکی از بهترین صحنه‌های مارول از ابتدا تا حالا است! سکانس بریدن دست ثور را که دیگر نگویم. ۷.۸ را برای این یکی هم داشته باشید.


۱۵- ثور: عشق و صاعقه (۷.۹)

می‌دانم بچه‌بازی بود و ثور در لوس ترین حالت ممکنش بود. می‌دانم لوکی هم نبود که بخواهم همه چیز را به او ربط بدهم. پس چرا؟ کریستین بیل! گور معرکه بود! و کاش زنده می‌ماند تا مارول پس از مدت‌ها یک آنتاگونیست خوب داشته باشد. و کاش گور یک سر می‌رفت شهر خدایان و سر زئوس را بیخ تا بیخ می‌برید! ۷.۹ شاید به نظر شما زیاد باشد ولی از نظر من مناسب است.


۱۴- مرد مورچه‌ای و زنبورک (۷.۹)

صحنه‌ی برگشتن جانت ون داین که حالا بعد از دو فیلم اهمیتش را درک کرده بودیم آنقدر خوب بود که اگر همه‌ی این نمره را به‌خاطر آن صحنه داده باشم جا دارد! طنز فیلم و بازی پل راد هم که همچنان بود. چرا ۷.۹ ندهم؟ نگاه عاقل اندر سفیه می‌کنید؟ حق دارید!


۱۳- مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (۸.۰)

بالاخره به ۸ امتیاز و بالاتر رسیدیم. تجمع مردعنکبوتی‌ها فقط نوستالژیک بود. داستان آنقدر بد بود که نوستالژی هم این فیلم را بالاتر از ۸.۰ نبرد. ولی آخرش واقعا غم‌انگیز بود. کاش دوباره پیتر را با ند و ام‌جی ببینیم!


۱۲- پلنگ سیاه (۸.۰)

اولین بار که این فیلم را دیدم آنقدر کیف کردم که بی حرف و حدیث گفتم همین فیلم بهترین فیلم مارول است! ولی دفعات بعدی که فیلم‌ها را دیدم رتبه‌اش جا به جا شد. موسیقی متن و فضای فیلم شاهکار بود. داستان هم متوسط رو به بالا بود. کاش بازی‌ها کمی بهتر بود. ۸.۰ ، نقطه.


۱۱- انتقام جویان: پایان بازی (۸.۱)

شاید اگر یکی دو تا از قهرمانان اواسط فیلم می‌مردند از این هم بهتر می‌شد. اما هر چه باشد این فیلم پایانی بود بر حماسه‌ی ابدیت! پس قطعا لایق ۸.۱ هست. البته که مرگ ناتاشا واقعا دردناک بود. هعی!


۱۰- وانداویژن (۸.۱)

رسیدیم به ۱۰ تای برتر و ایده ، ایده ، ایده! ایده‌ی این سریال آنقدر خوب بود که اگر جزو ده تای برتر نمی‌بود در حقش جفا شده بود! بازی اولسن معرکه نبود، که بود؛ با آگاتا شگفت‌زده نشدیم، که شدیم؛ طنز چند قسمت اول جذاب نبود، که نبود. چه می‌خواهید برای یک ۸.۱ ناقابل؟


۹- هاکای (۸.۳)

بله؛ هاکای! تجمع چند شخصیت دوست داشتنی قدیمی و چند شخصیت جدید که بعد از این دوستشان خواهیم داشت چرا نباید ۸.۳ بگیرد؟ کلینت بارتون ، کیت بیشاپ ، یلینا بلووا ، آیو و صد البته ویلسون فیسک!


۸- کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (۸.۵)

داستان فیلم آنقدر معرکه بود که بتواند یک جنگ تمام عیار به قهرمانان ببینیم. اگر کمی نبرد فرودگاه جدی‌تر اجرا می‌شد احتمالا فیلم را بین ۵ تای برتر می‌دیدید و اگر یکی‌شان کشته میشد که دیگر نور علی نور بود! ۸.۵ برای این داستان جذاب و البته مشت و لگد های فیک!


۷- نگهبانان کهکشان ویژه تعطیلات (۸.۶)

تعجب نکنید! معرکه بود! تا قبل از دیدن این مینی‌فیلم جای خالی گامورا خیلی حس می‌شد و میگفتم مانتیس میتواند جایش را پر کند؟ ولی بعد از دیدن این فیلم نه تنها مانتیس جایش را پر کرد که روی دست او هم بلند شد! مختصر و مفید بود و ابرقهرمانی هم نداشت. ولی آنقدر خوش‌ساخت و خنده‌دار بود که حاضر شدم ۸.۶ را تقدیمش کنم و از عدد ۷ تا ۳۹ را به خاطر آمدن این فیلم جدید در لیست اصلاح کنم.


۶- شوالیه ماه (۸.۶)

نمی‌دانید بعد از مرگ لوکی چقدر ناراحت بودم که دیگر بازیگری با آن سطح توانایی در این مارول نیست. ولی بعد سر و کله‌ی اسکار آیزاک پیدا شد و خیالم راحت شد. اگر کمی جلوه‌های ویژه فیلم بهتر بود احتمالا از این بالاتر هم می‌رفت ولی داستان ناب و بازی فوق‌العاده و البته کارگردانی خوب باعث این جایگاه شده. از اینکه اولین محصول حدودا دارک مارول و دیزنی بود هم نباید گذشت. برای این یکی هم ۸.۶


۵- مرد عنکبوتی: دور از خانه (۸.۶)

باز هم همان داستان قدیمی؛ فیلم تینیجری دبیرستانی! و البته برای من که کمیک‌ها را نخوانده بودم و نمی‌دانستم میستریو دشمن مرد عنکبوتی است این قسمتش هم شوکه کننده بود. ام‌جی را هم که دیگر نگویم! ۸.۶ هم کم است ولی چه کنم دیگر؟


۴- انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت (۸.۸)

بهترین تجمع انتقام‌جویان تا اینجای کار به نظرم همین است. چرا؟ چون آخرش خوب تمام نشد! صحنه‌ی پودر شدن ملت با آن موسیقی متن شگفت‌انگیز هم که شاهکار بود. حرفی نیست. ۸.۸ و برویم شاهکار بعدی!


۳- کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (۹.۰)

رسیدیم به مدال برنز! فیلمی که سالها بهترین فیلم بود و هنوز هم شاهکار است. فقط یک صحنه مرگ فیوری را ببینید تا بفهمید چرا این‌قدر این فیلم خوب است. نفوذ در شیلد و این داستان‌ها هم فوق العاده بود. اگر پایان‌بندی کمی بهتر بود قطعا این فیلم اول میشد ولی فعلا ۹.۰!


۲- لوکی (۹.۱)

بازی با زمان! بالاتر گفتم از این فیلم‌های نولان مانند خوشم نمی‌آید ولی این یکی فرق می‌کند. اینقدر مفهوم زمان و برداشت مارول را توضیح می‌دهد که قشنگ تا عمق مغز استخوانت میفهمی سفر در زمان یعنی چه. بازی‌ها هم که همه محشر است و هیدلستون محشرتر! نمره ۹.۱ و مدال نقره برای لوکی و متغیرهایش!


۱- دکتر استرنج در چند جهانی جنون (۹.۵)

اما رسیدیم به بهترین فیلم مارول! دکتر استرنج در چندجهان دیوانگی واقعا دیوانه کننده است! آنتاگونیست قوی و البته دارای هدفِ قابل درک؛ کارگردانی عالی؛ خشونتی که قبل از این در فیلم‌های مارول ندیده بودیم و البته مرزهای حساس دیزنی را هم رد نمی‌کند؛ و خب... چه بگویم نگفته هم پیداست! مدال طلا، جام قهرمانی، امتیاز ۹.۵ و هر چی بگویید فعلا مال دکتر استرنج است.


این بود لیست من. ببخشید اگه خیلی طولانی شد. اگه نظرتون موافق یا مخالفه خوشحال میشم بنویسید برام. همین؛ این بود انشای من.

پایان



فیلم و سریالمارولفیلمانتقام جویانلیست
دانشجوی روانشناسی؛ هنرجوی نویسندگی؛ علاقه‌مند به عکاسی، بازیگری، سینما و فوتبال؛ مرتکب به گناه شاعری!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید