ویرگول
ورودثبت نام
سینا صیفوری | Sina Seifouri
سینا صیفوری | Sina Seifouri
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

فرزند کوچک کاری من ( استارت آپ کوچک ) - قسمت اول

سلام دوست عزیزی که برای کسب و کار فعلی و یا آینده خودت دغدغه یادگیری داری ، امروز میخوام مطالعات میدانی و تجربیات خودم در سمت Product Manager یک استارت آپ حوزه فناوری با شما به اشتراک بذارم ، اکثر مواردی که پایین تر قرار دادم برای همه نوع کسب و کاری صدق میکنه.


مکتوبش کن!

ببین دوستم تو حتی اگر قراره با خوش قول ترین و نجیب ترین انسان روی زمین هم وارد یک معامله یا کسب و کار و یا شراکت شی به یاد داشته باش که حتی اعضای یک بدن هم گاهی اوقات به جون همدیگه میفتن( دندون زبون رو گاز میگیره ) چه برسه به انسان های متفاوت ، من نمیگم نمیشه به کسی اعتماد کرد ، نه اتفاقا برعکس میگم که طوری کارت رو با داشتن قرارداد رسمی و مکتوب پیش ببر که بتونی بیشترین اعتماد رو با خیال کاملا راحت به طرف مقابل داشته باشی.

دو دوتا چهارتا کن

من توی چند ماه اخیر اونقدر به اهمیت حسابداری دقیق داخل کسب و کار ایمان پیدا کردم ، که حتی داخل زندگی شخصیم وارد کردم. ببینید کسب و کاری که حساب و کابش شفاف نباشه نمیتونه درست تصمیم بگیره و مثل یک آدم کور وسط اتوبانه! پس برای اینکه بتونید تصمیم های درستی بگیرید و بستر آماده ای داشته باشید برای اسناد حسابداری و محاسبه ارزش افزوده و دخل و خرج و... آمادگی داشته باشید حتما به حسابداری دقیق به چشم یک فرصت نگاه کنید نه یکسری حساب و کتاب اضافه، ضمنا شما برای دریافت تسهیلات بانکی و یا حمایتی از بقیه بخش ها باید از نظر ممیزی تایید شده باشید و گردش مالی شفافی داشته باشید.

کادر سازی کن

دوستم من تا حالا یک تیم فوتبال موفق رو ندیدم که هر کس وظایف ، اختیارات ، پست و مقام و ... مشخص و شفاف نباشه. توی جمله قبلم دوتا نکته رو گفتم اگه دقت کرده باشی ، اول اینکه ماهیت تیم بودن به کسب و کارت بده وقتی نو پاست و دوم اینکه بطور شفاف همه ی مناسب رو بیان کن ، برای مورد دومی چارت سازمانی رو پیشنهاد میکنم تا شفاف باشه همه چیز. حالا که کادرت ساخته شد رمز موفق شدنش آموزش و پیشرفت همه ی اعضای تیم در همه ی بخش هاست ، اگر یک تیم فوتبال خط حمله قوی داشته باشه اما خط دفاعیش ضعیف بمونه ، هرچیم که حمله گل بزنه دفاع اونارو هدر میده و این در دراز مدت باعث کاهش انگیزه در هر دو بخش میشه. حتی بهترین نیروی انسانی اگر ندونه چی ازش میخواید و یا اختیارات کافی برای انجام خواسته شمارو نداشته باشه با بد ترین نیرو فرقی نمیکنه.

استارت آپکادر سازیکسب و کارتیم سازیرهبر
!Nothing to say, I'm just doing
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید