بازی ها و سرگرمی ها مدت هاست که نقش مهمی در زندگی ما ایفا کرده اند. در طول سالها، ما شاهد تکامل بازیهای مختلف بودهایم، از بازیهای رومیزی سنتی گرفته تا نمایشهای باشکوه روم باستان، و اکنون، ظهور بازیهای ویدیویی.
در حال حاضر صنعت بازی تقریباً 200 میلیارد دلار ارزش دارد. با این حال، چالش های خاصی هنوز در چشم انداز بازی وجود دارد. یکی از مسائل برجسته حول عدم مالکیت واقعی دستاوردها و آیتم های منحصر به فرد درون بازی می چرخد. بر خلاف تجربیات زندگی واقعی، هیچ وسیله واقعی برای حفظ یک رکورد دائمی از دستاوردهای بازی ما وجود ندارد.
یکی دیگر از مسائل مهم این است که سود مالی حاصل از بازی ها عمدتاً به شرکت های بازی می رسد. گیمرها که زمان و اغلب پول خود را برای انجام بازی ها سرمایه گذاری می کنند، در این سودها سهیم نیستند. مشارکت آنها صرفاً ناشی از تمایل به لذت و سرگرمی است. موفقیت بازی ها را می توان به عشق و علاقه ای که گیمرها به آنها اختصاص می دهند نسبت داد. بنابراین، برای هر دو گیمرها و استودیوهای توسعه بازی، تقسیم سود حاصل از بازی ها مفید خواهد بود. و یک راه حل واقعی برای حل این نگرانی ها وجود دارد.
در سال 2009، ساتوشی ناکاموتو وایت پیپر بیت کوین را به اشتراک گذاشت و انقلاب بلاکچین را آغاز کرد. از آن زمان، محبوبیت و کارکرد بلاکچین و ارزهای دیجیتال به طور قابل توجهی گسترش یافته است. این فناوریها، مانند DAOها، NFTها و DeFi، به ما قابلیتهای زیادی دادهاند و مالکیت داراییهای و اقلام دیجیتال یکی از این دستاوردهای بزرگ است.
در چند سال گذشته، برخی بازی ها از بلاکچین استفاده کرده اند، اما بسیاری از آنها مشکلات بزرگی داشتند که باعث شکست آنها شد. اکثریت این بازیها عمدتاً به عنوان کسب درآمد طراحی شدهاند و فاقد عنصر ضروری گیمپلی لذتبخش هستند. بازیکنان اغلب بدون هیچ گونه تنوع یا نوآوری در معرض وظایف تکراری قرار می گرفتند. برخی حتی مشکلات و مسائلی جدی در نحوه توزیع توکن های خود داشتند که منجر به ضررهای بزرگ برای بازیکنان و سرمایه گذاران شد.
ترکیب فناوری بلاکچین با بازی قطعاً یک تغییر دهنده بازی است و این صنعت را متحول خواهد کرد، اما مستلزم توجه و تلاش بسیار بیشتری است. استودیوهای بازی در تلاش هستند تا بازی های خود را که پاسخگوی ترجیحات متنوع گیمرها است، توسعه دهند تا هیجان، سرگرمی، انرژی و تجربیات ماجراجویانه بیشتری را ارائه دهند.