ویرگول
ورودثبت نام
So3r
So3r
خواندن ۱ دقیقه·۷ ماه پیش

حل مسئله هشت وزیر

سلام امیدوارم روز خوبی داشته باشید :)

اگه اهل شطرنج باشید قطعا میدونید که مسئله هشت وزیر یکی از جالبترین مسائل شطرنج هستش

منم چند سال پیش سعی کردم که با پایتون این مسئله رو با الگوریتم خودم حلش کنم


شرح مسئله ی هشت وزیر:

به صورت ساده و مختصر شما باید ۸ تا وزیر رو توی صفحه شطرنج طوری بچینید که هیچ یک از اونا جلوی حرکت های هم رو نگیرن ، ساده به نظر میرسه ؟؟

زیادم ساده نیست بخوای دونه دونه امتحان کنی!

نمونه ی حل  شده
نمونه ی حل شده


روش حل:

به صورت کلی روش های زیادی واسه حل مسئله هشت وزیر وجود داره ، از الگوریتم ژنتیک تا ...

اما من ۳ سال پیش (۱۴ سالگی) همچین الگوریتم هایی رو بلد نبودم ، سعی کردم به نحوه دیگه ای حلش کنم . به صورت کلی من روند برسی حالت های ممکن با یکسری فیلتر هایی که تعریف کرده بودم رو سریع تر میکردم . تقریباً میتونه زیر ۱ دیقه به جواب برسه .

کد گیت هاب : https://github.com/Programmer803/8-Queen-Problem


امیدوارم لذت برده باشید.

نظرتون رو حتما واسم کامنت کنید :)




هشت وزیرمسئله هشتپایتونبرنامه نویسی
🌃-🥊-🖥️
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید