ویرگول
ورودثبت نام
Sobhan
Sobhan
خواندن ۳ دقیقه·۲ ماه پیش

ابراهیم، گنجشک و آتش...

_«نگاه ها هراسان به ابراهیم و آتش بود. در این میان گنجشکی به آتش نزدیک ‌می‌شد و بر می‌گشت.

از او پرسیدند: ای پرنده چه کار می‌کنی؟

پاسخ داد: در این نزدیکی چشمه آبی است و من مرتب نوک خود را پر از آب می‌کنم و آن‌ را روی آتش می‌ریزم.

گفتند: ولی حجم آتش در مقایسه با آبی که تو می‌توانی بیاوری بسیار زیاد است و این آب فایده‌ای ندارد.

گفت: من شاید نتوانم آتش را خاموش کنم اما این آب را می‌آورم تا آن هنگام که خداوند از من پرسید وقتی که بنده‌ام را بدون گناه در آتش انداختند تو چه کردی؟

پاسخ دهم: هر آنچه را که از توانم بر‌می‌آمد.

و خوشا به حال گنشجکان سرفراز...»

نزدیک به ده ماه از شروع عملیاتی که حماس علیه رژیم صهیونسیتی در هفت اکتبر انجام داد می‌گذرد_نمی‌خواهم بگویم از شروع جنگ چرا که تحریف تاریخ است_ این جنگ مدت هاست که شروع شده است_هشتاد و اندی سال پیش_ همان زمانی که یهودیان با کمک انگلستان ذره ذره شروع به اشغال فلسطین کردند، طوفان الاقصی شروع جنگ نبود، بلکه عملیاتی بود در جنگی که مدت هاست شروع شده است...

طبق گفته آمارهای رسمی تا به امروز_ششم مرداد ماه هزار و چهارصد و سه_ بیش از ۳۵ هزار نفر به شهادت رسیده‌اند و آمارهای غیررسمی تا دو سه برابر این عدد هم نقل کرده اند، بخش های زیادی از غزه به خاطر بمباران ها عملاً به ویرانه تبدیل شده است و دیگر قابل سکونت نیست.

_من به عنوان یک مسلمان، کسی که روزی چندین مرتبه در نماز به رسالت حضرت محمد(ص) شهادت می‌دهم، و خودم را ملزم به پیروی از او می‌دانم، نمی‌توانم این این گفته‌ی او که«: کسی که صدای انسانی را بشنود_توجه کنید که فرمود انسان، نه مسلمان!_ که فریاد می‌زند ای مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید، کسی که این فریاد را بشنود و پاسخ نگوید مسلمان نیست...» نشنیده بگیرم و به زندگی عادی و روزمره خود بپردازم، بله! من به عنوان یک مسلمان در برابر این جنایت سکوت نخواهم کرد...

_ من به عنوان یک شیعه، شیعه‌ی کسی که بعد از شنیدن خبر حمله‌ی دشمن و اذیت و آزار زنان مسلمان و غیر مسلمان توسط آنان گفت:« اگر بعد از این حادثه مسلمانی از غصه بمیرد جای ملامت نیست، بلکه مرگ او در نظر من شایسته است.» بله! من به عنوان یک شیعه در برابر این جنایت سکوت نخواهم کرد...

_ و در نهایت من به عنوان یک انسان، انسانی که به خاطر وجود عقل و اختیار از حیوان متمایز شده، انسانی که اگر از این دو موهبت درست استفاده کند از ملائک برتر و اگر نکند از حیوانات نیز پست‌تر خواهد شد... بله! به عنوان یک انسان در برابر این جنایت سکوت نخواهم کرد...

از شما نیز می‌خواهم ساکت نباشید، حتی اگر شده با یک جمله یا یک کلمه صف خود را از این قاتلان جنایتکار جداکنید و خود را در مقابلِ آنان قرار دهید، حتی اگر شده با یک قطره آب سعی در خاموش کردن این آتش داشته باشید...


پی نوشت: داستانک ابتدای متن گرفته شده از سایت article.tebyan.net می‌باشد.

غزهفلسطیناسرائیلظلممظلوم
بال‌هایمان زخمی است امّا بلند پروازیم...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید