ویرگول
ورودثبت نام
S.h13
S.h13
خواندن ۳ دقیقه·۱ ماه پیش

در مسیر رشد و زیباتر شدن

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

خدایا شکرت که به من فرصت زندگی دادی.

خدایا شکرت که من رو در مسیر رشد و زیباتر شدن قرار دادی و هدایتم میکنی.

میگن

ومنم همیشه میگم

انسان ها چقدر با هم فرق دارن.

اما انسان ها که همشون از جنس انسانند

پس این همه تفاوت از کجا نشات میگیره؟

چرا این همه با هم فرق دارن؟

دلیل این تفاوت برمی گرده به افکار ،ارزشها و باورهای انسان

و شخصیت متفاوتی که برای هر کسی از این افکار و باورها ساخته میشه(و همینطور عادت هایی که از این افکار و باورها به وجود میان)

و براساس اونا عمل، رفتار و زندگی می کنه.

بله .پس این شخصیت ها هستن که نوع رفتار،نگاه ،حرف زدن ،عمل کردن،نوع برخورد با مسائل مختلف و به طور کلی سطح و نوع زندگی انسان رو مشخص میکنن.

افکار و باورهای درست یا نادرست

افکار و باورهای سازنده یا مخرب

افکار و باورهایی که باعث حرکت ، پیشرفت و جلو رفتن میشن یا موجب عقب ماندگی

افکاری که موجب توانایی، قدرت و انگیزه میشن

افکاری که موجب رشد و زیباتر شدن میشن

بله ما باورها و افکار متفاوتی داریم

در مورد خدا ، در مورد صفات خدا(برا مثال عدالتش)، در مورد زندگی (فرصتی که بهمون عنایت شده)، در مورد پول یا پول درآوردن ، در مورد ازدواج ،در مورد جنس مونث یا مذکر ، در موردانسانهای دیگه ، در مورد روابط ،در مورد خودمون و در مورد موضوعات دیگه

یه مثال کوچک در مورد فکر و باور متفاوت و در پی اون ، عادت نادرست در مورد خودم :

اینکه من همیشه از کارای سخت و دشوار دوری میکردم(شاید فکر میکردم درصد موفقیت یا رسیدن بهش کمه یا چون انجامش با دشواری و زحمت همراه بود یا زمانبر و دور از دسترس تصور میکردم)

به هر حال با این افکار خیلی از کارا رو انجام نمیدادم و سخت و دشوار میدونستم(وهمین باعث عادت به تنبلی در من شده بود)

تا اینکه یه جمله از یه فرد باعث تلنگر و فکر کردن در من شد.

یه جمله در مورد انجام کارای سخت و اون جمله این بود:

خب سخت باشه.که چی؟

آره شنیدن این جمله باعث شد یه جورایی بهم بر بخوره.

با خودم گفتم واقعا به همین راحتی.

در حالیکه من سالها عادت کرده بودم از خیلی کارا به خاطر سخت بودن دوری کنم و انجامشون ندم (حتی اگه علاقه داشتم)

با خودم گفتم چقدر خوب و آسون فکر میکنه و از اون موقع این جمله رو تو انجام خیلی از کارام در نظر میگیرم.

آره شاید خود اون فرد بعضی وقتا این جمله رو فراموش کنه ، اما من همیشه یادم میمونه.

بله .این افکار و باورهایی که داریم به دلایل مختلفی در ما شکل گرفتن که بحثشون جداست.

من نمیگم باور نادرست

میگم باور متفاوت

ماخودمون باید درستی و نادرستی شون رو بفهمیم. با توجه به احساسمون از زندگی و اینکه توی لحظات زندگی مون چقدر حالمون خوبه؟ چقدر احساس شکر گزاری و آرامش داریم ؟برخوردمون با مسائل و چالش های زندگی چگونه است ؟تعاملمون با انسانهای دیگه چطوره؟ چقدر زندگی و شخصیت مون در حال پیشرفت ، رشد و زیباتر شدنه؟

و بعد از بررسی و فهمیدن

اقدامات درست رو برا بهتر شدن برداریم

برای درک بهتر این موضوع میشه چند نفر با طرز فکرا و باورهای مختلف رو در نظر گرفت و زندگیشون رو (کل زندگیشون رو از هر جهت و تمام ابعاد )مقایسه کرد

پس چطوره برای دقایقی و اگه لازم شد ساعاتی به مرور و بررسی افکار و باورهامون بپردازیم؟

امیدوارم موفق باشیم.

تا در طلب گوهر کانی، کانی / تا در هوس لقمه نانی، نانی

این نکته رمز اگر بدانی، دانی / هر چیز که در جستن آنی، آنی




مسیر رشدافکارو باورهاعاداتاحساساتحرکت وعمل
ته صف عاشقان تو♥️
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید