ویرگول
ورودثبت نام
مسعود
مسعود
خواندن ۳ دقیقه·۱۳ روز پیش

2- با دیدن یه آموزش میشه تریدر شد؟

اون روزا فکر میکردم که با دیدن آموزش 1 میلیون تومنی که خریدم میتونم یه تریدر سودآور بشم و میشستم عین سریال دیدن فیلمای آموزشیه اون عستاد بزرگوار رو میدیدم.پشت سر هم قسمتای آموزش رو میدیم و میرفتم جلو. فکر میکردم هرچی تندتر ببینم سریعتر به دلارای خیالیم میرسم.

یه دور کامل دیدم تمام آموزشارو و رفتم سراغ ترید کردن. پیش خودم میگفتم بابا تو که آموزشارو دیدی پاشو برو پای چارت دلارارو رررررنده کن دیگه. آقا چشتون روز بد نبینه رفتم 500 دلار شارژ کردم و اولین معامله رو باز کردم و بعد از چند دقیقه استاپ خوردم. از اونجایی هم که اصلا چیزی به عنوان مدیریت سرمایه نمیدونستم اولین ضرر من تو اولین معامله 150 دلار بود. دست و پاهام میلرزید و تمام بدنم شده بود عرق سرد. حس شکست و انتقام اومده بود سراغم و میخواستم ضررمو جبران کنم که هیچ پولمم دو برابر کنم. فول مارجین وارد یه معامله شدم و قشنگ یادمه بعد از باز کردن معامله، کندل 5 دقیقه بعدی اومد و زاااااارت استاپمو زد.

حس اون روز هیچ وقت یادم نمیره، خشکم زده بود. نیم ساعت فقط یه مانیتور خیره شده بودم که چی شد. هی به خودم میگفتم تو که بلد بودی پس چرا اینجوری شد. بعد یاد 500 دلار میوفتادم و دوباره میگفتم خاک تو سرت پولتو به باد دادی. خیلی خیلی به خودم فحش میدادم و خودم رو تحقیر میکردم. یه چند روزی بیخیال شدم و گفتم دیگه عمرا دنبال ترید نمیرم چون این بازار الکیه، قماره، پولتو میخورن تا اینکه همون دوستم که بهم معرفی کرده بود این بازارو دیدم.

گفتم افشار 500 دلارمو خوردنو بدبخت شدم، بیچاره شدم، دیگه من عمرا سمت ترید نمیرم و از این حرفا. افشار خیلی وقت بود که کار میکرد و خوب پولم در میاورد از بازار و شروع کرد آرومم کردن و راهنمایی کردنم.

اولین جمله ای که بهم گفت این بود که چقدر زمان برد تا سئو رو کامل یاد بگیری؟

بعد گفت اولین سایتی که گرفتی برای سئو کاراش چجوری پیش رفت؟ تونستی تو همون پروژه اول موفق بشی؟

دوست دارم اگر شما هم تازه شروع کردید این سوال هارو از خودتون با شغلی فعلیتون از خودتون بپرسید! کاسبا معمولا میگن تو هر شغلی باید چند سال خاک اون کار رو بخوری تا بتونی موفق بشی. پس میخوام بگم تریدر شدن هم دقیقا مثل شغل های دیگست و باید خاکش رو بخورید. تازه به نظر من و خیلیای دیگه ترید کردن خیلی خیلی سخت تر از شغلای دیگست، چون شما احساساتتون کاملا درگیره و از روز اول تریدتون تا اون روز آخری که قرار آخرین ترید عمرتون رو بزنید ممکنه بارها و بارها حس شکست رو تجربه کنید. پس میخوام بگم که خیلی سخته ولی شدنیه. موفق شدن تو این بازار به استمرار داشتن و تجربه کسب کردنتون بستگی. باید درست و اصولی برید جلو. تو پست های بعدی همه چی رو کامل توضیح میدم.

خلاصه افشار کلی باهام حرف زد و آرومم کرد و چندتا فیلم آموزشی بهم داد و گفت برو اینارو ببین ولی نه سریالی. گفت یه قسمت ببین و کل روز رو بشین روی چارت همون جلسه رو تمرین کن. و من از فردای اون روز شروع کردم به دیدن دوره یکی از تریدارای معروف ایرانی که سبک پرایس اکشن البروکس بود. دقیقا روزی یک قسمت میدیدم و میرفتم تمرین میکردم. گاهی شده بود یه قسمت رو 4 یا 5 بار میدیم تو روز. خیلی داشت بهم خوش میگذشت و میدیم که دارم آروم آروم پیشرفت میکنم و یه چیزایی از چارت میفهمم.

یکم طولانی شد این پست رفقا، مرسی که وقت گذاشتید و خوندید. پست بعدی رو خیلی زود میزارم.

عشقیییییییید---تنتون سلامت و جیبتون پرررررر پول


آموزشتریدرحس شکست۵۰۰ دلار
اینجا میخوام از تجربیات تریدر شدنم از صفر بنویسم مطمئنن به دردت میخوره
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید