ویرگول
ورودثبت نام
سجاد یوسفی
سجاد یوسفی
خواندن ۵ دقیقه·۶ سال پیش

سوپرمارکت آنلاین: دیجی کالا، اسنپ مارکت یا اکالا؟

بچگی ما دهه شصتی نصفش تو صف گذشت. از صف کوپن و شیر بگیر، تا صف نون و حتی انتخاب واحد! یادمه یه کارتون نشون میداد به اسم دنیس. تو یه قسمتش نشون میداد که تو آینده غذا رو تو خونه از طریق یه سری لوله ها تحویل میگرفتی (یه چیزی تو این مایه ها). منم با خودم میگفتم مگه میشه بدون صف وایستادن مگه چیزی خرید؟ بگذریم.

من از اون آدمایی هستم که دوست داره از پای لپ تاپش تکون نخوره و همه کاراش رو هم بتونه انجام بده.

جدا از سفارش آنلاین غذا که فکر کنم حداقل هفته ای 4 5 بار تو هفته انجام میدم. چند ماهی میشه که خریدهای سوپرمارکتی رو هم آنلاین انجام میدم. برای این کار هم چند تا دلیل دارم:

  • تجربه بد خرید از سوپر مارکت های محلی از محاسبه اشتباه جمع کالاها، پاک کردن قیمت های قدیمی و تنوع پایین حق انتخاب بگیر تا علاف شدن و سنگینی بعضی از کالاها (وقتی قراره سه طبقه ببری بالا داستان فرق می کنه! تنبل خودتی!)
  • علاقه به خرید اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین (یه جوری همکاریم دیگه!)
  • و صد البته مهم ترینش دلیلش تخفیف های روی محصولات و کدهای تخفیفی که میتونی استفاده کنی! وقتی میشه 100 تومن قیمت رو بسته بندی رو 80 تومن خریداری کرد و از پای سیستم هم تکون نخورد، خوب چه آزاریه لباس بپوشی و بری تا سر کوچه!

حالا اگه شما هم بخواین کالاهای سوپرمارکتی را به صورت آنلاین بخرید، چند تا انتخاب دارین:

اکالا، اسنپ مارکت (اسنپ فود)، دیجیکالا و چند تا سایت دیگه که این سه تا محبوب ترین ها هستن حداقل برای من.

اکالا : بهترین انتخاب در مجموع

اکالا یا همون فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش رو هر کسی تو خیابان ها و حتی کوچه های شهرهای بزرگ دیده. اگه تهران باشید میتونید به صورت آنلاین هم خرید کنید. شاید موردی رو یه سری کالاها تخفیف های اسنپ مارکت بالاتر باشه اما در مجموع تو همه روزها اکالا تخفیف های بیشتری داره. سفارش های بالای 75 هزار تومن رو رایگان میاره و حق انتخاب خوبی هم تو انتخاب کالا دارین. حتی می تونید میوه هم سفارش بدین (البته من تجربه خوبی ازش نداشتم). البته اکالا اوایل باگ های زیادی داشت هم تو ارسال هم تو جورکردن اجناس که به مرور تقریبا مشکلاتش حل شده. بازه انتخاب ارسال اکالا هم 2 ساعتس. اما خوب پیک قابل رهگیری نیست و باید تو اون 2 ساعت گوش به زنگ باشید.

دلیل خرید: تنوع بالا، تخفیف همیشگی، ارسال رایگان بالای 75 تومن

اسنپ مارکت: حس خوب احترام به مشتری

اسنپ مارکت از همکاری فروشگاه های هایپر استار و تیم پشتیبانی و پیک موتوری های اسنپ تشکیل شده. تنوع کالاهاش به نظر من در حد اکالا نیست اما خوب یه سری کالاهایی که تو اکالا پیدا نمیشه و تو اسنپ مارکت میتونی اونا رو خریداری کنی. نکته قابل توجه تو خرید از اسنپ مارکت اینه که دقیق میتونید پیک رو رهگیری کنید و دو ساعت علاف نباشید که پیک الان میاد یا الان. رفتار پرسنل و پیک های اسنپ هم برای من حداقل خیلی تا حالا خوب بوده. تو یه سفارش که داشتم بازه ارسالی 6 تا 8 بود. ساعتی 7 به من زنگ زدن و گفتن پیک موتورش خراب شده و کلی عذرخواهی که هنوز نرسیده و با یه پیک دیگه الان میفرستیم. ساعت 8:01 هم پیک بعدی رسوند کالا رو و کلی باز عذرخواهی اونم برای 1 دقیقه تخلف از زمان تحویل. پس اگه میخواین یه پشتیبانی عالی رو تجربه کنید، اسنپ مارکت انتخاب خوبیه! (البته اگه چشمشون نزنم و همین روند رو ادامه بدن)

اسنپ مارکت تنوع بعضی دسته بندی هاش خوب نیس و محدودیت رو تعداد انتخاب بیشتر کالاها رو هم داره و از اون مهم تر فقط بالای 100 هزار تومن ارسالش رایگانه! اما پیشنهاد ویژه و کمپین های خوبی داره.

البته از طریق اسنپ فود و انتخاب سوپرمارکت های اطراف هم میتونید خرید کنید اگه دنبال ارسال زیر یک ساعت و تنوع نه چندان بالای کالا باشید.

دلیل خرید: تنوع قابل قبول، امکان رهگیری پیک، احترام به مشتری

سوپر مارکت دیجی کالا

چند بار وسوسه شدم تا از سوپرماکت دیجی کالا خریداری کنم. اما هر بار به یه دلیلی منصرف میشدم. شاید مهم ترینش اینه که پیک مواد غذایی دیجی کالا با پیک کالاهای دیگش متفاوته. حتی بعضی وقت ها همون اجناس سوپرمارکت هم میشه دو تا پیک مختلف که البته هزینه ارسال جدا هم داره. اگه دنبال پیک رایگان یا استفاده از کد تخفیف هم باشی کار سخت تر هم میشه. تنوع کالاهای سوپرماکت دیجی کالا واقعا کمه. قیمت ها اکثرا قیمت بسته بندیه بدون تخفیف (اگه 50 تومن رو تخفیف حساب نکنید) . محدودیت رو تعداد هم داره. در مجموع اگه بخواین یه سبد 100 هزار تومنی برای خرید دو هفته یه بارتون پر کنید کار سختی پیش رو دارید و تقریبا بی خیال میشید.

مهم ترین مشکل سوپرمارکت دیجی کالا بازه ارسالشه از نظر من. چون دقیقا تو اون بازه سه ساعته ای که انتخاب کردی نباید تکون نخوری و اگه تنها هستی دستشویی هم نری! چون پیک میاد زنگ در رو میزنه و جواب ندی میزاره میره یا زنگ بارون میشی. هیچ راهی هم نداره بفهمی تو اون سه ساعت 5 دقیقه اول میاد بعد یه ساعت میاد یا یه دقیقه مونده به انتهای بازه!

یه بار هم که خودم از سوپرمارکت دیجی کالا خرید کردم پشیمون شدم و قدر اکالا و اسنپ مارکت رو دونستم! هر چند که دوستانم این نظر رو ندارند و هفته ای یه بار پول پیک دیجیکالا رو میدن و ازش خرید میکنن وقتی کالایی رو شگفت انگیز میکنه.

دلیل خرید: فقط میشه گفت چون دیجی کالاس!

ممنون میشم دوستان اگه سایت یا اپ بهتری برای خرید سوپرمارکتی سراغ دارن به من هم معرفی کنن و مزیتشو رو بگن. اما فعلا این 3 فروشگاهی که گفتم بهترین انتخاب ها هستن.

پانوشت 1: میدونم فروشگاه های زنجیره ای فیزیکی مثل رفاه و اتکا هم وجود داره که تخفیفات خوبی داره اما خوب هم وقتشو ندارم هم ماشینشو!

پانوشت 2: میدونم میشه از سوپرمارکت محل هم خرید کرد و بیاره دم خونه اما نه روشو دارم برای دو قلم سفارش تلفنی بدم نه تخفیفی در کاره!





سجاد یوسفیاکالااسنپ مارکتدیجیکالاتجربه شخصی
یه عاشق نوشتن که دوست داره از نوشتن پول هم در بیاره. تو چند تا وب سایت کار کردم که معروف ترینشون موبونیوز میشه. تا حدودی آشنا به سئو و مارکتینگ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید