ویرگول
ورودثبت نام
زهرا عظیمی
زهرا عظیمی
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

ایمنی محیط کار

حرف از ایمنی محیط کار که میشود مواردی به ذهن اکثر افراد خطور میکند مواردی از قبیل:

  • اطمینان از استحکام ساختمان
  • وجود کپسول های آتش نشانی در محیط
  • نظافت محل کار و بهداشت محیط کار
  • نورپردازی مناسب و روشنایی محل کار
  • تاسیسات ایمن و....

رعایت این اصول جهت حفظ جسم و جان افراد موثر میباشند اما اصول و قواعد دیگری نیز هستند که رعایت آنها میتوانند تکمیل و تضمین کننده ایمنی محیط کار شوند مواردی که بیشتر بر سلامت روح و روان افراد تاثیر گذار است.

  • رعایت اتیکت های رفتاری در محیط کار
  • برقراری روابط سالم بین همکاران
  • حذف افراد سمی و.....

هر شخصی انتظار دارد در محیطی که اشتغال دارد روابط سالم و دوستانه ای در آن برقرار باشد و همکارن به دور از هر حاشیه ای در کنار یکدیگر فعالیت داشته باشند. کنترل این موضوع تا حد زیادی در حیطه وظایفِ مدیرِ بخش مربوطه یا مدیر کل مجموعه/ شرکت میباشد اما متاسفانه این موضوع در بسیاری از محیط ها بی اهمیت تلقی میشود و از توجه دور میماند.

خود من به شخصه در محیط های کاری مختلف به حد کفایت اهمیت این موضوع را لمس و احساس کرده ام و به اهمیت آن اطمینان کامل دارم.

یکی دو روز اخیر در حال صحبت با همکار سابقم (الناز) بودم راجع اتفاقات اخیر در شرکت و روابط کاری صحبت شد و از آقایی ۳۱ الی ۳۲ ساله ای میگفت که به تازگی در شرکتشان مشغول شده به کار شده بود؛ درآن مدت کم خود را عاشق و دلبسته ی الناز یافته بود?

ابتدا با پیام های مکرر خارج تایم کاری شروع کرده بود و بعد از یک هفته به او پیشنهاد دوستی داده بود و جالب اینجا بود با وجود اینکه جواب منفی شنیده بود دست بردار نبود و باز هم سعی میکرد خود را به او نزدیک کند. آنقدر بی ملاحظه رفتار کرده بود که باعث آزار و ناراحتی الناز شده بود و به تازگی مدیر شرکت هم از ماجرا باخبر شده بود و درد سرهایی ایجاد کرده بود .

کمی راجع این موضوع صحبت کردیم و خندیدیم چند ساعت بعد از مکالمه تلفنی به مطلبی برخوردم که در خصوص انتخاب افراد برای برقرای ارتباط و... توضیح داده بود که آن را برای الناز ارسال کردم جوابی که الناز فرستاده بود این بود :

هر آدمی ضعفی داره یکی خود شیفته است ، یکی کمبود اعتماد به نفس داره ،یکی رفتارش کودکانه است و... گفتن اینکه با چه کسایی وارد رابطه نشیم خیلی راحته اما اینکه با چه کسی رابطه برقرارکنیم سخته و به نظرم مهم ترین چیز درک متقابله

وقتی پیام الناز را خواندم به نظرم حرفایش منطقی آمد و در جواب فقط گفتم احسنت?

اما این موضوع ذهنم را درگیر کرده بودم و کمی به آن فکر کردم به نتیجه ای که رسیدم این بود که درک متقابل زمانی ایجاد میشود که افراد نسبت به خود آگاهی داشته باشند و به ضعف ها و نقاط قوتشان اشراف پیدا کرده و با این وجود تصمیم گرفته باشند در کنار هم بمانند و رابطه را شکل دهند، ممکن است در مسیر این رابطه افراد در جهت تغییر و رشد خود و یکدیگر قدم بردارند یا به آن توجهی نکنند اما به هر حال میتوان گفت دیگر زمانی نیست که فرد بتواند برای کوتاهی ها و رفتارهای نامناسبش بهانه بتراشد و خود را تبرئه کند به خصوص افرادی که در حوزه ی مهارتی خاص ، آموزش دیده اند و تخصص کسب کرده اند ؛

چرا که رشد و توسعه شخصی نیز در کنار مهارت و کار حرفه ای الزامی است .

همه ی این موارد باعث شد که بیش از پیش ارتباطات را مهم ترین المان در کار و هر اجتماعی در نظر داشته باشم و برای پیشرفت و رشد در مسیر آن همچنان به تلاش ادامه دهم.

اتیکتروابط سالمارتباطاتایمنی محیط کار
من آن چه برایم اتفاق افتاده نیستم بلکه همان چیزی هستم که برای تبدیل شدن به آن انتخاب می کنم..
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید